VYBERTE SI REGION

Výstavba letištního terminálu v Pardubicích pokračuje bez zdržení

Pardubice - Výstavba nového letištního terminálu v Pardubicích pokračuje bez většího zdržení. Konsorcium stavebních firem Strabag a Chládek & Tintěra vyjádřilo před časem výhrady k projektu konstrukce haly, provozovatel civilního letiště v Pardubicích a investor stavby společnost East Bohemian Airport (EBA) je však odmítl. Problém tím byl ukončen, řekl předseda představenstva EBA Pavel Svoboda.

19.9.2016
SDÍLEJ:

Město Pardubice Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

"Firmy naše vypořádání svých připomínek akceptovaly a předpokládám, že vše skončí včas úspěšnou kolaudací," uvedl Svoboda. Stavba terminálu za 256 milionů korun začala počátkem června a má být dokončena na podzim příštího roku.

Konsorcium nedávno zpochybnilo konstrukci haly. Tvrdilo, že kvůli požární bezpečnosti by měla být ocelová konstrukce haly nahrazena železobetonovou. Podle projektanta však požární řešení splňuje všechny české normy a bylo schváleno Hasičským záchranným sborem v Pardubicích.

Zpoždění je podle stavitelů pouze několikadenní

Podle Petra Požára, stavebního dozoru investora, má vlastní stavba haly jen zhruba dvoutýdenní zpoždění. "Zemní práce začnou v úterý. Nejdříve se musí po dřívějším archeologickém průzkumu srovnat terén," řekl Požár. Výstavba příjezdové cesty i přeložek inženýrských sítí pokračuje podle harmonogramu.

Náklady na výstavbu terminálu jsou 256 milionů. Podle rozpočtu v projektu byla cena za přístupovou komunikaci asi 50 milionů a vlastní odbavovací haly zhruba 300 milionů korun. V soutěži zvítězily firmy Strabag a Chládek & Tintěra s cenou o 27 % nižší.

Terminál se měl stavět již loni, stavební firmy však nabízely cenu kolem 400 milionů korun. Společnost EBA se rozhodla stavbu zlevnit a vypsat nový tendr. Ve druhém patře například nebudou vybavené kanceláře. Uspořilo se i na trafostanici a vzduchotechnice, které budou venku místo uvnitř stavby.

Akcionáři EBA, což je město Pardubice a Pardubický kraj, delší dobu hledali společnou řeč a nebylo jisté, zda se na potřebě stavby terminálu shodnou. Letiště druhým rokem zaznamenává velký úbytek cestujících, loni totiž přišlo o pravidelné lety do Ruska, přitom z ruských pasažérů mělo nejvíc příjmů.

Autor: Redakce / ČTK

19.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies