Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výstavba letištního terminálu v Pardubicích pokračuje bez zdržení

Pardubice - Výstavba nového letištního terminálu v Pardubicích pokračuje bez většího zdržení. Konsorcium stavebních firem Strabag a Chládek & Tintěra vyjádřilo před časem výhrady k projektu konstrukce haly, provozovatel civilního letiště v Pardubicích a investor stavby společnost East Bohemian Airport (EBA) je však odmítl. Problém tím byl ukončen, řekl předseda představenstva EBA Pavel Svoboda.

19.9.2016
SDÍLEJ:

Město Pardubice Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

"Firmy naše vypořádání svých připomínek akceptovaly a předpokládám, že vše skončí včas úspěšnou kolaudací," uvedl Svoboda. Stavba terminálu za 256 milionů korun začala počátkem června a má být dokončena na podzim příštího roku.

Konsorcium nedávno zpochybnilo konstrukci haly. Tvrdilo, že kvůli požární bezpečnosti by měla být ocelová konstrukce haly nahrazena železobetonovou. Podle projektanta však požární řešení splňuje všechny české normy a bylo schváleno Hasičským záchranným sborem v Pardubicích.

Zpoždění je podle stavitelů pouze několikadenní

Podle Petra Požára, stavebního dozoru investora, má vlastní stavba haly jen zhruba dvoutýdenní zpoždění. "Zemní práce začnou v úterý. Nejdříve se musí po dřívějším archeologickém průzkumu srovnat terén," řekl Požár. Výstavba příjezdové cesty i přeložek inženýrských sítí pokračuje podle harmonogramu.

Náklady na výstavbu terminálu jsou 256 milionů. Podle rozpočtu v projektu byla cena za přístupovou komunikaci asi 50 milionů a vlastní odbavovací haly zhruba 300 milionů korun. V soutěži zvítězily firmy Strabag a Chládek & Tintěra s cenou o 27 % nižší.

Terminál se měl stavět již loni, stavební firmy však nabízely cenu kolem 400 milionů korun. Společnost EBA se rozhodla stavbu zlevnit a vypsat nový tendr. Ve druhém patře například nebudou vybavené kanceláře. Uspořilo se i na trafostanici a vzduchotechnice, které budou venku místo uvnitř stavby.

Akcionáři EBA, což je město Pardubice a Pardubický kraj, delší dobu hledali společnou řeč a nebylo jisté, zda se na potřebě stavby terminálu shodnou. Letiště druhým rokem zaznamenává velký úbytek cestujících, loni totiž přišlo o pravidelné lety do Ruska, přitom z ruských pasažérů mělo nejvíc příjmů.

Autor: Redakce / ČTK

19.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Domy jako ze sci-fi. Můžete je mít třeba už příští rok

Billboardy kolem D1 a D46.
6 10

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Legendární Jumbo Jet mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

/ANKETA/ Letošní školní rok přinesl žákům prvního stupně základních škol jednu novinku: povinný plavecký výcvik. I když plných 95 procent škol děti už dříve k vodě posílalo, příkaz zajistit školákům nejméně 40 hodin plaveckého výcviku přidělal nejednomu řediteli vrásky na čele. Na plavání totiž nemají peníze.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Rohovinu nosorožců spolykal oheň. Kupujeme život zvířat, řekl ochranář

/FOTOGALERIE/ Zoo Dvůr Králové po třech letech v úterý odpoledne spálila zásoby nosorožčí rohoviny. Demonstrativně tím upozornila na nelegální obchodování se surovinou, kvůli níž pytláci vyvražďují zvířata ve volné přírodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení