VYBERTE SI REGION

Z Velehradu do Vatikánu: Malý moped znamená velké dobrodružství

Malý moped znamená velké dobrodružství. Takhle jsem odpověděl jednomu Rakušanovi, když se nás zeptal, proč jedeme do Vatikánu na babettách. Ale to bych předbíhal.

17.6.2014
Fotogalerie
3 fotografie
Michal Kopčil a Radek Kubík vyrazili na babettách do Vatikánu.

Michal Kopčil a Radek Kubík vyrazili na babettách do Vatikánu.Foto: Archiv Babetta týmu

Den první. Po našem odjezdu z Velehradu se vše zdá v klidu a v pohodě a ono to i tak bylo. Po přejetí Chřibů jedeme směrem na Brno. Ve Slavkově u Brna vzdáváme poctu padlým vojákům z bitvy tří císařů a poté opět sedáme do sedel a jedeme směrem na Šaratice, kde odbočujeme k benzince. Sotva Michal vezme pumpu do ruky, začíná silně pršet. Když déšť ustane, pokračujeme dál. Ve 21.00 přijíždíme na ranč v Hostěrádkách, máme ujeto 172 kilometrů.

Den druhý. Vstáváme v 7.00 a s majitelem ranče děláme krátkou reportáž o jeho sbírce odstředivek a mlýnků. Po návštěvě muzea zjišťujeme, že babetta číslo 1 nejde nastartovat. Vylučovací metodou odhalujeme, že chyba je ve špatně napájeném drátu u cívky zapalování. Po zapůjčení pájky vše opravujeme a pokračujeme dál. Doháníme ztracený čas a uháníme směrem na Vyšší Brod. Přijíždíme do vesnice Rybník, kde nocujeme v chatce. Ujeto 162 kilometrů.

Den třetí. Ráno vstáváme v 6.00. Po probuzení nás venku čekají pouhé 4 °C, jsme pouhý kilometr od hranic. Startujeme mopedy a vjíždíme do Rakouska. Asi 10 km za hraniční čárou mně Michal oznamuje, že jeho babetta nemá tah a že se nemůže rozjet. Babettu odstavujeme kousek od silnice a čistíme výfuk. V tu chvíli přichází rakouský důchodce a ptá se, proč jedete zrovna na babettách. Odpovídám mu, že s malým mopedem zažijeme velké dobrodružství. Po opravě jedeme směrem na Linz až k jezeru Attersee, kde spíme v hotelu. Jelikož tady ještě nezačala sezona, je velký problém v těchto turistických oblastech najít ubytování. Nikdo tady není, na silnicích žádný provoz a příroda prostě nádherná. Začíná na nás dýchat atmosféra Alp. Ujeto 198 kilometrů.

Den čtvrtý. Odjezd od jezera provází jedna oprava za druhou, jednou spadne řetěz, potom prokluzuje spojka, ale všechno opravujeme a vjíždíme do Německa. Dostáváme se pod Orlí hnízdo do Obersalzbergu a projíždíme zdlouhavou a náročnou strmou cestu kolem Obersalzburgu. V 1500 metrech se počasí rychle mění a začíná silná a ledová bouřka, jsme mokří a promrzlí. Po 20 minutách přestává pršet a my se snažíme dostat dál k výhledům na panoramata Berchtesgadenských Alp. Konečně jsme na vrcholu a před námi se otevírají dech beroucí pohledy na zasněžené vrcholky Alp. Večer se vracíme do Berchtesgadenu, kde nocujeme.

Den pátý. Ráno nás opět čeká opravení brzd a rozebrání zadního kola. Zjišťujeme zásadní věc máme rozsypané ložisko. I přesto kolo nasazujeme zpátky na babettu a vyrážíme směrem na Rakousko. Jenže cesta přes hranice je uzavřená, a my jsme nuceni opět vyjíždět kopce. Přesně v polovině toho nejvyššího babetta číslo jedna začíná vynechávat, a tak zastavujeme. Pokoušíme se ji nastartovat, ale odmítá poslouchat. Vylučovací metodou zjišťujeme, že odešla cívka zapalování. Máme s sebou hromadu dílů, ale tento nemáme!

Začíná opět pršet a my máme kolem sebe hromadu rozházených dílů, rychle uklízíme věci a jdeme pěšky do restaurace uprostřed kopců. Sedíme u kofoly a probíráme naši zoufalou situaci. Když přijde obsluha, zeptá se nás slovensky, co si dáme. Velice nás to překvapuje a naše situace se začíná zlepšovat. Číšník říká, že dole v dědině má hospůdku, kde se můžeme za rozumné peníze najíst a potřebnou pájku nám půjčí a ráno pomůže sehnat ložisko a popřípadě nějakou náhradu startovací cívky zapalování. Babetty tlačíme zhruba hodinu a dostáváme se k hospůdce. Ubytování máme kousek.

V dalších dnech nás čekají v první řadě opravy a v té druhé přejezd Alp. Když se nám ovšem podaří odjet z Německa. Původní plán byl zajet se podívat na pár hodin do Berchtesgadenu, už jsme tu dva dny a minimálně další den nás ještě čeká.

Autor: Babetta tým Jarošov

Autor: Redakce

17.6.2014 VSTUP DO DISKUSE

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.