VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za rok bude hotová přestavba železničního uzlu v Plzni

Na plzeňském hlavním nádraží, kde se po více než 100 letech zásadně mění podoba železniční dopravy, zahájili stavbaři modernizaci severní části nádraží zahrnující kompletní rekonstrukci kolejiště a výstavbu nových nástupišť 1 a 2. 

27.5.2016
SDÍLEJ:

Plzeňské nádraží - rekonstrukceFoto: ČTK

Pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště se Šumavskou ulicí, kde chce město stavět příští rok autobusový terminál. Jde o největší etapu stavby.

Podle investorské Správy železniční dopravní cesty jde v současnosti o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v ČR.

Rekonstrukce vyjde na necelé 2 miliardy korun

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, přijde na 1,81 miliardy korun. "Stavba byla zahájená v dubnu 2014 a skončí v příští rok v dubnu. Hlavní práce ve výlukách by měly skončit na koci letošního roku. Proinvestováno je zhruba 57 procent nákladů," uvedl projektový manažer hlavního dodavatele, firmy Skanska, Jan Mitlöhner.

Přestavba umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Kromě čtyř nástupišť se zmodernizuje stovka složitých výhybek, všechna kolejiště o délce téměř 20 kilometrů, železniční spodek a vymění stovky kilometrů silnoproudých, slaboproudých a optických kabelů. Pro lepší a bezpečnější přístup se staví nový, téměř 200metrový podchod ze Šumavské ulice. Je dokončený pod nástupišti 3 a 4, ale zprovozněn bude, až bude průchozí i pod nástupišti 1 a 2.

"Zřídili jsme provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice," uvedl Mitlöhner. Nové druhé nástupiště bude hotové letos v září, první nástupiště o dva měsíce později. Všechna budou žulová, bezbariérová, s výtahy nebo eskalátory.

Loni bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4, které je nejširší a slouží i pro příjezd záchranných vozů z Rokycanské třídy. "Zastřešení je provedeno dle požadavků památkářů a respektuje prvky geometrické secese," řekl manažer. Stavbu o rok zpozdilo odstraňování neočekávané staré ekologické zátěže.

Hotová je rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a mosty Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná, tedy na Žatec. Dokončeny jsou seřaďovací nádraží a budova stavědla. "Nyní se na maketách zkouší namontované elektronické zabezpečovací zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické. Jeho plné zprovoznění, tedy zapojení do vnějších prvků, jako jsou výhybky a návěstidla, je plánováno na konec roku, Výrazně se zvýší bezpečnost provozu v celém železničním uzlu Plzeň," řekl Mitlöhner.

Autor: Redakce / ČTK

27.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies