VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za rok bude hotová přestavba železničního uzlu v Plzni

Na plzeňském hlavním nádraží, kde se po více než 100 letech zásadně mění podoba železniční dopravy, zahájili stavbaři modernizaci severní části nádraží zahrnující kompletní rekonstrukci kolejiště a výstavbu nových nástupišť 1 a 2. 

27.5.2016
SDÍLEJ:

Plzeňské nádraží - rekonstrukceFoto: ČTK

Pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště se Šumavskou ulicí, kde chce město stavět příští rok autobusový terminál. Jde o největší etapu stavby.

Podle investorské Správy železniční dopravní cesty jde v současnosti o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v ČR.

Rekonstrukce vyjde na necelé 2 miliardy korun

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, přijde na 1,81 miliardy korun. "Stavba byla zahájená v dubnu 2014 a skončí v příští rok v dubnu. Hlavní práce ve výlukách by měly skončit na koci letošního roku. Proinvestováno je zhruba 57 procent nákladů," uvedl projektový manažer hlavního dodavatele, firmy Skanska, Jan Mitlöhner.

Přestavba umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Kromě čtyř nástupišť se zmodernizuje stovka složitých výhybek, všechna kolejiště o délce téměř 20 kilometrů, železniční spodek a vymění stovky kilometrů silnoproudých, slaboproudých a optických kabelů. Pro lepší a bezpečnější přístup se staví nový, téměř 200metrový podchod ze Šumavské ulice. Je dokončený pod nástupišti 3 a 4, ale zprovozněn bude, až bude průchozí i pod nástupišti 1 a 2.

"Zřídili jsme provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice," uvedl Mitlöhner. Nové druhé nástupiště bude hotové letos v září, první nástupiště o dva měsíce později. Všechna budou žulová, bezbariérová, s výtahy nebo eskalátory.

Loni bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4, které je nejširší a slouží i pro příjezd záchranných vozů z Rokycanské třídy. "Zastřešení je provedeno dle požadavků památkářů a respektuje prvky geometrické secese," řekl manažer. Stavbu o rok zpozdilo odstraňování neočekávané staré ekologické zátěže.

Hotová je rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a mosty Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná, tedy na Žatec. Dokončeny jsou seřaďovací nádraží a budova stavědla. "Nyní se na maketách zkouší namontované elektronické zabezpečovací zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické. Jeho plné zprovoznění, tedy zapojení do vnějších prvků, jako jsou výhybky a návěstidla, je plánováno na konec roku, Výrazně se zvýší bezpečnost provozu v celém železničním uzlu Plzeň," řekl Mitlöhner.

Autor: Redakce / ČTK

27.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies