VYBERTE SI REGION

Za rok bude hotová přestavba železničního uzlu v Plzni

Na plzeňském hlavním nádraží, kde se po více než 100 letech zásadně mění podoba železniční dopravy, zahájili stavbaři modernizaci severní části nádraží zahrnující kompletní rekonstrukci kolejiště a výstavbu nových nástupišť 1 a 2. 

27.5.2016
SDÍLEJ:

Plzeňské nádraží - rekonstrukceFoto: ČTK

Pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště se Šumavskou ulicí, kde chce město stavět příští rok autobusový terminál. Jde o největší etapu stavby.

Podle investorské Správy železniční dopravní cesty jde v současnosti o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v ČR.

Rekonstrukce vyjde na necelé 2 miliardy korun

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, přijde na 1,81 miliardy korun. "Stavba byla zahájená v dubnu 2014 a skončí v příští rok v dubnu. Hlavní práce ve výlukách by měly skončit na koci letošního roku. Proinvestováno je zhruba 57 procent nákladů," uvedl projektový manažer hlavního dodavatele, firmy Skanska, Jan Mitlöhner.

Přestavba umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Kromě čtyř nástupišť se zmodernizuje stovka složitých výhybek, všechna kolejiště o délce téměř 20 kilometrů, železniční spodek a vymění stovky kilometrů silnoproudých, slaboproudých a optických kabelů. Pro lepší a bezpečnější přístup se staví nový, téměř 200metrový podchod ze Šumavské ulice. Je dokončený pod nástupišti 3 a 4, ale zprovozněn bude, až bude průchozí i pod nástupišti 1 a 2.

"Zřídili jsme provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice," uvedl Mitlöhner. Nové druhé nástupiště bude hotové letos v září, první nástupiště o dva měsíce později. Všechna budou žulová, bezbariérová, s výtahy nebo eskalátory.

Loni bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4, které je nejširší a slouží i pro příjezd záchranných vozů z Rokycanské třídy. "Zastřešení je provedeno dle požadavků památkářů a respektuje prvky geometrické secese," řekl manažer. Stavbu o rok zpozdilo odstraňování neočekávané staré ekologické zátěže.

Hotová je rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a mosty Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná, tedy na Žatec. Dokončeny jsou seřaďovací nádraží a budova stavědla. "Nyní se na maketách zkouší namontované elektronické zabezpečovací zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické. Jeho plné zprovoznění, tedy zapojení do vnějších prvků, jako jsou výhybky a návěstidla, je plánováno na konec roku, Výrazně se zvýší bezpečnost provozu v celém železničním uzlu Plzeň," řekl Mitlöhner.

Autor: Redakce / ČTK

27.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

AKTUALIZOVÁNO

Koukalová ovládla stíhačku! Zazářili i Krčmář s Puskarčíkovou

Östersund /FOTOGALERIE/ - Biatlonistka Gabriela Koukalová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Östersundu. Do vedení se dostala už po úvodní střelbě a do cíle dojela o osm sekund před Němkou Laurou Dahlmeierovou. Eva Puskarčíková skončila osmá, což je její nejlepší individuální výsledek v SP, Lucie Charvátová byla dvanáctá a Veronika Vítková osmnáctá. V mužské stíhačce se Michal Krčmář posunul proti sprintu o 31 míst a dojel sedmý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies