Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za rok bude hotová přestavba železničního uzlu v Plzni

Na plzeňském hlavním nádraží, kde se po více než 100 letech zásadně mění podoba železniční dopravy, zahájili stavbaři modernizaci severní části nádraží zahrnující kompletní rekonstrukci kolejiště a výstavbu nových nástupišť 1 a 2. 

27.5.2016
SDÍLEJ:

Plzeňské nádraží - rekonstrukceFoto: ČTK

Pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště se Šumavskou ulicí, kde chce město stavět příští rok autobusový terminál. Jde o největší etapu stavby.

Podle investorské Správy železniční dopravní cesty jde v současnosti o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v ČR.

Rekonstrukce vyjde na necelé 2 miliardy korun

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, přijde na 1,81 miliardy korun. "Stavba byla zahájená v dubnu 2014 a skončí v příští rok v dubnu. Hlavní práce ve výlukách by měly skončit na koci letošního roku. Proinvestováno je zhruba 57 procent nákladů," uvedl projektový manažer hlavního dodavatele, firmy Skanska, Jan Mitlöhner.

Přestavba umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Kromě čtyř nástupišť se zmodernizuje stovka složitých výhybek, všechna kolejiště o délce téměř 20 kilometrů, železniční spodek a vymění stovky kilometrů silnoproudých, slaboproudých a optických kabelů. Pro lepší a bezpečnější přístup se staví nový, téměř 200metrový podchod ze Šumavské ulice. Je dokončený pod nástupišti 3 a 4, ale zprovozněn bude, až bude průchozí i pod nástupišti 1 a 2.

"Zřídili jsme provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice," uvedl Mitlöhner. Nové druhé nástupiště bude hotové letos v září, první nástupiště o dva měsíce později. Všechna budou žulová, bezbariérová, s výtahy nebo eskalátory.

Loni bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4, které je nejširší a slouží i pro příjezd záchranných vozů z Rokycanské třídy. "Zastřešení je provedeno dle požadavků památkářů a respektuje prvky geometrické secese," řekl manažer. Stavbu o rok zpozdilo odstraňování neočekávané staré ekologické zátěže.

Hotová je rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a mosty Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná, tedy na Žatec. Dokončeny jsou seřaďovací nádraží a budova stavědla. "Nyní se na maketách zkouší namontované elektronické zabezpečovací zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické. Jeho plné zprovoznění, tedy zapojení do vnějších prvků, jako jsou výhybky a návěstidla, je plánováno na konec roku, Výrazně se zvýší bezpečnost provozu v celém železničním uzlu Plzeň," řekl Mitlöhner.

Autor: Redakce / ČTK

27.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion eur? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Sean Spicer
AKTUALIZOVÁNO
4

Trumpův mluvčí Spicer rezignoval, novou mluvčí bude Sarah Sandersová

Seznamte se: Alanya, perla Turecké riviéry

/FOTOGALERIE/ Opomíjená, možná i lehce zatracovaná. Taková je pro většinu české veřejnosti Turecká riviéra. Ale ne náhodou se říká, že kdo jednou objeví zdejší kouzlo, už nebude chtít domů. Že, egyptská královno Kleopatro?

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení