VYBERTE SI REGION

Za rok bude hotová přestavba železničního uzlu v Plzni

Na plzeňském hlavním nádraží, kde se po více než 100 letech zásadně mění podoba železniční dopravy, zahájili stavbaři modernizaci severní části nádraží zahrnující kompletní rekonstrukci kolejiště a výstavbu nových nástupišť 1 a 2. 

27.5.2016
SDÍLEJ:

Plzeňské nádraží - rekonstrukceFoto: ČTK

Pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště se Šumavskou ulicí, kde chce město stavět příští rok autobusový terminál. Jde o největší etapu stavby.

Podle investorské Správy železniční dopravní cesty jde v současnosti o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v ČR.

Rekonstrukce vyjde na necelé 2 miliardy korun

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, přijde na 1,81 miliardy korun. "Stavba byla zahájená v dubnu 2014 a skončí v příští rok v dubnu. Hlavní práce ve výlukách by měly skončit na koci letošního roku. Proinvestováno je zhruba 57 procent nákladů," uvedl projektový manažer hlavního dodavatele, firmy Skanska, Jan Mitlöhner.

Přestavba umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Kromě čtyř nástupišť se zmodernizuje stovka složitých výhybek, všechna kolejiště o délce téměř 20 kilometrů, železniční spodek a vymění stovky kilometrů silnoproudých, slaboproudých a optických kabelů. Pro lepší a bezpečnější přístup se staví nový, téměř 200metrový podchod ze Šumavské ulice. Je dokončený pod nástupišti 3 a 4, ale zprovozněn bude, až bude průchozí i pod nástupišti 1 a 2.

"Zřídili jsme provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice," uvedl Mitlöhner. Nové druhé nástupiště bude hotové letos v září, první nástupiště o dva měsíce později. Všechna budou žulová, bezbariérová, s výtahy nebo eskalátory.

Loni bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4, které je nejširší a slouží i pro příjezd záchranných vozů z Rokycanské třídy. "Zastřešení je provedeno dle požadavků památkářů a respektuje prvky geometrické secese," řekl manažer. Stavbu o rok zpozdilo odstraňování neočekávané staré ekologické zátěže.

Hotová je rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a mosty Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná, tedy na Žatec. Dokončeny jsou seřaďovací nádraží a budova stavědla. "Nyní se na maketách zkouší namontované elektronické zabezpečovací zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické. Jeho plné zprovoznění, tedy zapojení do vnějších prvků, jako jsou výhybky a návěstidla, je plánováno na konec roku, Výrazně se zvýší bezpečnost provozu v celém železničním uzlu Plzeň," řekl Mitlöhner.

Autor: Redakce / ČTK

27.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies