VYBERTE SI REGION

Ze Šumavy až k Tichému oceánu - díl 11.

Montana, motoristicky ráj i peklo.

18.7.2015
Fotogalerie
5 fotografií
Montana, motoristicky ráj i peklo.

Montana, motoristicky ráj i peklo.Foto: Miloslav Martan

Oslavy Dne nezávislosti se mnohým protáhly do hluboké noci a v kempu byl rachot i po půlnoci. A tak se nám ráno nechce moc vstávat, navíc nás nevítá sluníčko, ale těžké mraky.

Už při balení spadlo pár kapek, a tak ani neděláme snídani. Naše první zastávka je po několika kilometrech. Na první pumpě krmíme sebe i auta. Pro nás ošizené kafe s jablečným závinem, pro auta ošizený benzin. Běžně se tu prodává 85, nebo 87 oktanů a Montana mile překvapí hlavně cenou. Běžně je tu galon za 2,7 USD, což je pod 20 korun za litr. A druhá velmi příjemná věc jsou vyšší rychlostní limity, což se bude hodit. Před sebou máme 550 kilometrů na sever, a tak vyrážíme. S kafem, štrůdlem, nadšením a také s deštěm.

Je to první den špatného počasí, což si myslíme, že nevadí, protože přejíždíme mezi parky. Z omylu nás vyvedla až deset kilometrů dlouhá rekonstrukce silnice. Vjeli jsme do hlubokého bahna a okamžitě začali hrabat. Auto vůbec nedrželo stopu a plavalo od jedné strany k druhé. Důležité bylo stále jet a nezastavovat!

Před námi byl obytný autobus, který si ještě táhl malý osobák na tyči a beznadějně stál napříč cestou. V protisměru se pokoušel o nemožné obrovský kamion a problémy měli i všichni s karavany. Auto jelo na plné obrátky a hrabalo bahno tak, že létalo všude okolo. Podařilo se nám prokličkovat mezi zapadlými auty a nakonec šťastně projet celý úsek. Nevzpomínám si, že bych někdy jel něco horšího a děkuji klukům v dalších autech, že to zvládli. Zastavujeme v Brovningu, které je centrem indiánské rezervace Černonožců a snažíme se na pumpě umýt to nejhorší a hlavně okna.

Odpoledne přijíždíme do NP Glacier a vyrážíme na pěší vycházku v oblasti Two Medicine Lakes. Všude okolo jsou varovné cedule před medvědy, a tak se držíme pohromadě. Počasí se trochu lepší a slibuje pěkný večer, takže měníme strategii. Nejdříve se jedeme ubytovat do kempu, dáme si rychlou večeři a vyjíždíme na severní část parku do oblasti Many Glacier. Cesta má asi 33 kilometry a moc se těšíme. Snad právě proto jsme asi jeli trochu rychleji a najednou vidím ve zpětném zrcátku majáky a rangera, který zastavil naše třetí auto.

Tomáš dostává přísné napomenutí, ale patřilo asi víc mně. Jel jsem první a udával tempo, ale zastavili poslední auto, protože v USA zastavují zezadu. Ale dopadlo to dobře a my plníme poslední program dne. Zastávku u jezera Swiftcurent Lake si každý užívá po svém, turisté dělají pěší trasu okolo jezera a fotografové vybírají, kam ráno na východ Slunce. Chystáme se fotit jeden z nejkrásnějších kopců parku. Posílám fotku, jak to vypadalo před dvěma lety a držte palce, ať se to zase podaří.

Miloslav Martan

Putování skupiny Jihočechů po severozápadu USA můžete sledovat také na www.facebook.com/miloslav.martan.

Autor: Redakce

18.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
15 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
3 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Obamovi balí, prezidentští úředníci vyklízejí Bílý dům

Odcházející americký prezident Barack Obama se loučí s Bílým domem, v němž jako hlava státu bydlel osm let. Oficiální akce, projevy a tiskové konference má za sebou a dnes je jeho program podle poradců volnější, byť Bílý dům ještě neopouští. Hlavou státu je do pátku 12:00 místního času (18:00 SEČ), kdy složí přísahu jeho nástupce Donald Trump.

AKTUALIZOVÁNO

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.