Deník

Ze Šumavy až k Tichému oceánu - díl 13.

Na večeři přes tři státy.

20.7.2015

Ze Skalistých hor zpět k Tichému oceánu.Foto: Miloslav Martan

Třináctý den cesty začíná dřív, než bych chtěl. Ještě za tmy mně budí drobný déšť a tak měním zaběhnutý ranní rituál v našem stanu. Ruším snídani a expresně vše balíme, dokud to nezmokne. Tím mi zbyla hodinka času, přesouvám se pod střechu venkovní restaurace a píšu další zprávy z cest pro čtenáře Prachatického deníku.

Mezitím přestalo pršet a odjíždíme vcelku v pohodě. Čeká nás další dlouhý přejezd. Musíme se vrátit ze Skalistých hor k Tichému oceánu. Bude to asi 740 km a máme na to prodloužený den, protože se přesouváme i v časovém pásmu. Prvních 200 km je dost opuštěnou krajinou, občas je nějaký dum a hodně jich má ceduli NA PRODEJ. Ani se nedivím, opuštěných míst je tu dost a po jedné farmě tu zůstala nádherná stará stodola.

První úsek končíme na pumpě, tankujeme a dávám čas na kafe a nějakou přeslazenou dobrotu. Netuším, že za obchodem s potravinami je velké oddělení krásných a levných suvenýrů. Odjezd se protahuje a já si vzpomínám na Karla a Karla z filmu Účastníci zájezdu. Dáš jim málo času, oni to nestihnou a autorita padá.

Druhý úsek je 200 km dálnice a já půjčuji volant Míše. Jsem rád, když mi občas pomůže, máme tu na 15 dnů asi 6000 km. Dálnice je ale hodně rozkopaná, a tak místo pohodového úseku dostala takový přesun po D1 z Prahy do Brna. Také na trase míjíme bouračku. Je to klasické nedobrzdění a je první na naší trase. To hovoří o velké slušnosti místních řidičů. Na dálnici přejíždíme dvoje hranice. Z Montany do Idaha a potom ještě do Washingtonu.

Po nákupech jídla na zbytek cesty usedám za volant já a přejíždím zbytek. Cestou máme jednu zastávku u přehrady Grand Coulee Dam. Je největší v USA, ale není moc zajímavá a tak ani nefotím. Odpoledne dojíždíme do kempu, který je velmi příjemný a velmi dobře vybavený. Zajišťujeme bydleni, stavíme stany a odjíždíme. Dva kilometry před námi je Winthrop, krásné westernové městečko, které dýchá atmosférou divokého západu. Za večerního světla nejprve fotíme a pak už přichází zasloužená odměna za celodenní sezení v autě.

Sedáme do typické americké hospody a objednáváme pivo a steak. Čekání na hlavní program dne nám zkrátili zeleninovým salátem, a pak to přišlo, obrovské kusy skvělého hovězího a najednou je u stolu ticho. Vychutnávaje si to stejně intenzivně, jako krásu národních parků. Zajímavé je i placení, protože účet je vždy společný, a tak rozpočítáváme. Díky tomu jsem narazil na účtence na položku, která byla H2O … 0 USD. To byla rozepsaná voda pro řidiče aut. Večerní návrat do kempu byl s úsměvem, pohodou a těšením na zítra.
A zajímá vás ještě Pavlův kufr? Stále ho nemáme, opět jsme volali na letiště a stále nic. Tak zítra!

Miloslav Martan

Putování skupiny Jihočechů po severozápadu USA můžete sledovat také na www.facebook.com/miloslav.martan.

Autor: Redakce

20.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
Setkání k zahájení senátní a komunální kampaně hnutí ANO za účasti předsedy hnutí Andreje Babiše a pražských kandidátů do zastupitelstva a Senátu proběhlo 1. září v Praze.

Kandidátky ANO: mandát nebude obhajovat třetina poslanců

Slovenská policie odevzdala nalezenou hotovost do Státní pokladny a její původ prověřuje.

Zapomnětlivý úředník s 300 tisíci eur přišel o funkci

Zástupce šéfa protokolu Hradu Kruliš po nehodě v supersportu nastoupil do práce

Zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš po vážné nehodě z konce května nastoupil zpět do práce. Z nehody policejního auta, ve kterém cestoval a při které utrpěl zlomeninu dvou obratlů, vyvázl bez následku. Kruliš to dnes řekl novinářům po tiskové konferenci Ivany Zemanové k opětovné kandidatuře Zemana na prezidenta, na kterou ji doprovázel. Odmítl, že by policejní automobil řídil, jak se spekulovalo.

Německo: Větší než malé množství otrávených vajec, 28 milionů v Dolním Sasku

Aféra s vejci obsahujícími jedovatou látku fipronil ani zdaleka nekončí. Deník Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ) píše, že jen v Dolním Sasku bylo distribuováno 28,1 milionu jedovatých vajíček. Původní zjištění na začátku aféry hovořila o deseti milionech kontaminovaných vajec v celé Spolkové republice.

Zákon o kontrole veřejných financí Senát odmítl drtivou většinou

Senát drtivou většinou odmítl nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí, který měl podle vlády zjednodušit a harmonizovat kontroly ve veřejné správě. Podle senátorů by ale v praxi znamenal jen více byrokracie, a nikoliv efektivnější kontrolu. Normu tak bude muset znovu projednat Sněmovna, která může veto horní komory přehlasovat.

AKTUALIZOVÁNO

Prezident Zeman může obhajovat svůj post. Má více než 50 tisíc podpisů

Prezident Miloš Zeman má více než 59 tisíc podpisů pod petičními archy a může tak znovuobhajovat post hlavy státu. Předseda Zemanovy blízké Strany práv občanů Jan Veleba již minulý týden potvrdil, že hranice potřebných 50 tisíc podpisů byla překročena. Jeho žena prohlásila, že je na něho hrdá.