VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ze Šumavy až k Tichému oceánu II - díl 2.

Děda Komárek by měl radost!

24.7.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Zastávku v Port Alberini vyplňujeme sledováním zvláštního parního vlaku.Foto: Miloslav Martan

A chčije a chčije. V noci jsme se báli, že na nás otevřenými dveřmi přijde medvěd, ale nepřišel. Zato přišel déšť. Narychlo balíme a vyjíždíme řešit snídani na pumpu s kafem a štrúdlem. Mraky jsou až na zemi a vypadá to blbě na cely den. Ale asi jsme jediní, komu to vadí.


Místní mají radost, protože na ostrově je několik lesních požárů a na déšť se čeká jako na spásu. Vymyslíme program na deštivý den a hned míříme do Port Alberini, kde je v provozu nejstarší dochovaná parní pila v Kanadě. V hustém dešti dostáváme informace, že v 10.30 přijede zvláštní historický parní vlak a o hodinu později spustí pilu. Ideální časová kombinace, ale jen na první pohled. Na vlak jsme čekali 35 minut, měl zpoždění, protože zároveň probíhal běžecký závod.


Nadšenci závodili s parní mašinkou, kdo uběhne rychleji osm kilometrů z města k pile. A starý mašinfíra byl charakter a jel tak pomalu, že běžci vyhráli. V rychlosti běhu i intenzitě funění. Nám to ale moc nepomohlo, protože v 14:15 musíme být v přístavu na trajekt. O chvíli déle díky tomu spouští i pila a je to naprosto unikátní technicky kousek. Dvoupatrová stavba velká jako fotbalové hřiště má dole obrovsky parní stroj a rozvody pomocí kladek a řemenů po celé délce pily. Obsluhu tvoří spolek důchodců, kteří možná pamatují pilu, když se stavěla, ale jsou mimořádně sehraní a na pouhý pohled, nebo kývnutí vědí všichni, co dělat. Během pár minut rozporcují kmeny na prkna a fošny. Je s podivem, kolik navzájem propojených mechanismů dokáže pohánět jeden parní stroj.


Opouštíme pilu a jedeme na poslední zastávku do deštného pralesa. Konečně se deštivé počasí hodí a vychutnávám si spoustu fotek s mlhou a vodou. Takové počasí sem patří.


Pak už přejíždíme expres na trajekt a nastávají zmatky. Z Vancouver Islandu do Vancouveru jezdi dvě trasy. Jedna přistává na jihu města, druhá na severní části. Od začátku mám v plánu severní přístaviště, nastavuji navigaci na tuto loď a jedu na terminál. Tam mi oznámili, že mám rezervaci na jižní terminál a měl bych jet jinam. Na to už ale není čas, a tak dostávám lístky na severní terminál.

Nevyznáte se v tom? Nevadí, já taky ne. Prostě jsem zazmatkoval, zabloudil, špatně si objednal loď, vyberte si cokoliv. Ach jo.
Důležité ale bylo, že nás vzali a plujeme dvě hodiny do Vancouveru. Město pouze projíždíme a necháváme si ho na zítra a předposlední den cesty. Hledáme motel a padáme únavou. Tak zase zítra.

MILOSLAV MARTAN

Putování skupiny Jihočechů můžete sledovat také na www.facebook.com/miloslav.martan.

Autor: Redakce

24.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies