Letošní spolupráce ovšem neznamená jen přítomnost zelených půllitrů, Heineken podpoří park výsadbou nových stromů.

Akcí chce Heineken přispět k obnově usychajících lesů a podpořit jejich novou výsadbu. Stromy jsou totiž pro oblast důležité svou retenční schopností zadržují vodu, která nesteče po povrchu, ale tvoří zásoby spodních vod, které tak napájejí prameny řek. Jeden vzrostlý strom zadrží přibližně 6 hektolitrů vody za rok.

Naléhavé potřeba obnovy lesů

Cílem projektu je vysadit takový počet stromů, který zadrží vodu odpovídající vyrobenému množství Zeleného piva v roce 2013. Zeleného piva letos brněnští sládci uvařili 4000 hektolitrů.

Základní motivací spojení Zeleného piva a zelené Šumavy je oslovit co nejvíce milovníků piva i širokou veřejnost a přimět je, aby se o problém Šumavy začali více zajímat a vnímali naléhavou potřebu obnovy lesů.

Na letošní velikonoční čtvrtek se Zelené pivo v Národním parku Šumava čepovalo ve dvacítce provozoven. Z Brna dále zamířilo do přibližně 4000 restaurací v celé České republice.

„Za posledních 5 let zahubil kůrovec v Národním parku Šumava přes tři miliony dospělých smrků. Kůrovcovou kalamitu se podařilo udolat jen za cenu 3000 hektarů vykáceného lesa. Nevhodně zvolená péče v nevhodný čas způsobila negativní změny v horských smrkových lesích na celkové ploše přes 8000 hektarů. To vše se nepříznivě promítá i do vodního režimu celých ekosystémů. Proto vítáme již tradiční spolupráci se společností Heineken, která nám pomáhá na situaci nejen upozorňovat, ale také ji pomáhá aktivně řešit formou pomoci při zalesňování Šumavy," říká Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.

Voda představuje přibližně 95 procent piva

Spotřeba vody a ochrana vodních zdrojů i životního prostředí patří mezi dlouhodobé priority udržitelného rozvoje společnosti HEINEKEN, s nimiž má několikaleté globální i lokální zkušenosti. Nedílnou součástí firemní strategie je od roku 2010 program Brewing a Better Future, který klade mimo jiné důraz na snižování dopadu výroby a distribuce piva na životní prostředí.

Jedním z pilířů projektu je voda, respektive redukce spotřeby, čistota i ochrana jejích zdrojů.

„Voda představuje přibližně 95 procent piva a má vliv na jeho kvalitu i chuť. Hojně se využívá také při výrobních procesech. Ohleduplná práce a ochrana vodních zdrojů je proto pro nás prioritou. S tématem snižování spotřeby vody a péče o životní prostředí máme již mnohaletou zkušenost a patříme v tomto ohledu mezi leadery v České republice," konstatuje Jiří Hauptmann, ředitel oddělení korporátních vztahů Heineken Česká republika, a. s.

Pivovary Heineken patří ve spotřebě vody mezi nejšetrnější v České republice. Podle aktuálních údajů za rok 2012 činila roční průměrná spotřeba vody v Krušovicích 4,02 litru a ve Starobrně dokonce 3,27 litru na 1 litr vyrobeného piva. Tyto hodnoty splňují cíle společnosti, vytýčené v roce 2010. Snižování množství spotřebované vody ke třem litrům na litr vyrobeného piva je dlouhodobým cílem společnosti.

Před několika dny se Heineken stal generálním partnerem důležité konference Voda 2013, která se na podporu Světového dne vody uskutečnila v Praze.