VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Datové schránky: prakticky a bez obav

Praktické využití a nasazení datových schránek vyvolává přirozené obavy z této, opravdu revoluční, inovace, podobně jako jiné významné změny u dlouhodobě zažitých, ovšem ne vždy efektivních, zvyklostí a procesů.

14.11.2009 1
SDÍLEJ:

Aleš Růžička, manažer divize Information Worker, Microsoft.Foto: archiv Microsoft.

Ponechme nyní stranou diskuse o legislativních aspektech, o potřebě tištěných originálů, jejich archivování nebo o technických otázkách s certifikáty a časovými razítky. Největší vlna diskusí stovek tisíc uživatelů se nese v těchto dnech kolem praktických otázek každodenního přístupu do své datové schránky.

Objevují se obavy, zda důležitou zprávu uživatel nemine, získá ji včas a bude schopen ji přijmout, zpracovat, vytisknout, založit či archivovat. I přesto ale datové schránky z pohledu firem a organizací nabízejí velkou příležitost pro výrazné zrychlení a zjednodušení komunikace se státní správou – to zejména díky možnosti nastavení přehlednějšího zpracování, třídění, reportingu, vyhledávání a archivování korespondence se všemi přijatými i odeslanými dokumenty. Oproti papírové poště a tradičním procesům interního zpracování nabízejí široké možnosti řešení.

Řešení pro malé firmy, živnostníky a fyzické osoby

Pro uživatele z řad menších firem a organizací je připraven bezplatný doplněk pro Microsoft Office Outlook. Naprostá většina z nás denně využívá e-mail pro obchodní komunikaci a Outlook je jednou z nejběžněji používaných aplikací.

Doplněk umožňuje komfortní a intuitivní práci s datovou schránkou všem uživatelům. Rozšiřuje Outlook o panel nástrojů, který umožní zadat uživatelské přístupové údaje do datové schránky a následně pracovat se zprávami z datové schránky stejně jednoduše, jako s běžnou doručenou či odeslanou elektronickou poštou.

Přístupové údaje se zadávají pouze jednou při vstupním nastavení. Kdykoliv se pak uživatel podívá na své e-maily, do počítače se automaticky stáhnou i případné nové zprávy z datové schránky. Ty si lze samozřejmě prohlédnout v náhledu Outlooku, vytisknout nebo poslat dále ke zpracování na určenou osobu.

Není tak nutné se denně přihlašovat za účelem kontroly, zda uživatel neobdržel novou zprávu, ani si stále pamatovat další z přístupových hesel, ani si lámat hlavu, jak zprávy archivovat. V centrálním systému datová zpráva po 90 dnech zmizí, ale uživatel bezplatného doplňku ji bude mít v plném formátu uloženou přímo v počítači, ve svém Outlooku. Zde tak vedle normálních e-mailů bude možné vidět přehledně seřazené přijaté i odeslané datové zprávy, které je možné řadit dle adresáta, dne přijetí atd. i vyhledávat dle jakéhokoliv textu, čísla jednacího nebo např. jména úředníka, s kterým jste komunikovali.

Doplněk je zdarma ke stažení na webové adrese www.microsoft.cz/datoveschranky a je určen pro menší firmy a všechny fyzické osoby a subjekty, které očekávají jednotky až stovky přijatých zpráv měsíčně a s datovou schránkou budou chtít jednoduše pracovat přímo ze svého e-mailového klienta.

Řešení pro velké firmy a organizace, které budou zpracovávat desítky, až mnoho tisíc datových zpráv měsíčně.

Datové schránky přinášejí nejen zcela nové principy, ale podněcují organizace implementovat i radikální změny v procesu přijímání a vnitřní distribuce zpráv.

Partneři vyvinuli nad produkty Microsoft řešení, které nabízí nástroje pro strukturované procesy zpracování zpráv z datových schránek, a současně vytváří prostor pro další fáze rozvoje, jako je zpracování elektronických faktur a obchodní korespondence. Řešení respektuje všechny potřeby efektivní, jednoduché, přehledné a řízené distribuce datových zpráv, sadu manažerských reportů, ale nabízí také jejich kompletní a spolehlivou archivaci. V neposlední řadě je součástí i uživatelsky jednodušší a pro firmy a instituce kontrolovatelnější odesílání zpráv včetně nastavení schvalovacích práv.

Uživatelé, malé i velké organizace, získají naprostý přehled nad veškerou důležitou komunikací se státní správou, možnost okamžitého vyhledání požadované datové zprávy a příslušného dokumentu nedávno odeslaného nebo naopak rok archivovaného. Vyberte si vhodné řešení pro vaši firmu na adrese www.microsoft.cz/datoveschranky.

Aleš Růžička, manažer divize
Information Worker, Microsoft

Příloha byla připravena ve spolupráci s Českou poštou.
Příloha obsahuje i komerční informace.

14.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies