VYBERTE SI REGION

Jílovské trápí špatné komunikace

Po minulé radě chybějí finanční prostředky na opravy rozbitých silnic, děravých chodníků i na další velké investice.

23.4.2007
SDÍLEJ:

PROVIZORNĚ ZÁPLATOVANÁ SILNICE. Povrch náměstí stále ještě čeká, až se město a krajský úřadFoto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Hezké, malebné městečko s bohatou historií tvoří bránu do Posázaví. Bohužel chůze a jízda po jílovských komunikacích první dobrý dojem trochu kazí. Reportéři Deníku se na náměstí ptali obyvatel Jílového, co je trápí a co by navrhli změnit.

Výtluky v silnicích a děravé chodníky

„Chodníky jsou ve špatném stavu, vytlučené, s velkými dírami,“ řekla Deníku Věra Síkorová, pracovnice jílovského muzea a podobně reagoval i podnikatel Milan Chmelík: „Silnice jsou v žalostném stavu, ale postupně se to zlepšuje.“ Stejná situace panuje i na chodnících, ve kterých není problém najít hluboké díry po vypadlých kostkách.

„Máme už hotovou dokumentaci rekonstrukce Pražské ulice v úseku od vjezdu do města po náměstí, naplánovanou v minulých letech Středočeským krajem (přesněji Správou a údržbou silnic Kladno). My se k nim připojíme a vybudujeme v tomto úseku nový vodovod a opravíme kanalizační vpusti a chodník,“ reagoval starosta Jílového Ladislav Čmelík.

Popsal neutěšenou situaci městských financí, kterou zavinila minulá politická reprezentace. „Naši předchůdci v posledním roce volebního období utratili, co se dalo, a ještě město zadlužili. Převzal jsem město s propadem pěti milionů. Následoval úvěr na tři miliony a zejména restriktivní rozpočet. Loni byl rozpočet 60 milionů, letosmámeplán jen na 43 milionů a tři miliony jsou určeny na splacení úvěru,“ pokračoval starosta. Přesto se město snaží připravovat projekty dalších komunikací, především objízdné silnice, nejlépe v místě budoucího obchvatu města.

Auta jezdí příliš rychle

S komunikacemi souvisí i další palčivý problém – bezpečnost na silnicích. „Nedodržuje se rychlost, možná by stálo za úvahu, jestli na hlavní neumístit radar,“ zauvažovala nahlas Hana Průšová, dokumentaristka muzea. „Silnice je tu plná děr a potřebuje opravit. Rychlost se taky nedodržuje, chtělo by to ten radar,“ navrhla také podnikatelka Lucie Průšová.

„Město uzavřelo smlouvu s firmou, která nám pronajímá radar. Strážníci městské policie měří asi dvakrát do měsíce. Během dvou hodin většinou chytí kolem 10 hříšníků jedoucích nad povolenou rychlost 50 km/hod. Uvažujeme o koupi vlastního radaru, který by nám umožnil jeho operativnější nasazení na různých nebezpečných úsecích hlavně krajských silnic,“ sdělil k námětu bezpečnosti na ulicích starosta Čmelík.

Maminkám chybí školka a hřiště

Problémem tíživým především pro mladé rodiny je obava, zda se jim podaří jejich malou ratolest umístit ve školce a s tím je spojená i úvaha, jestli si bude mít kde hrát – maminky postrádají dost hřišť pro děti. „Chybí dětské hřiště pro mrňata, je jen pro ty větší,“ postěžovala si maminka Gabriela Kurešová. Přizvukovaly jí i další maminky v mateřském centru Permoník.

„Rada opravdu zrušila malou školku v Radlíku. Bylo tam místo pro 14 dětí v pronajatém, pro školku nevhodném objektu u hlavní silnice. Bylo to nás také příliš nákladné. Od nového školního roku budou děti chodit do dvou školek v Jílovém, které kapacitně zcela postačují,“ uklidňoval starosta maminky.

„Pokud jde o dětská hřiště, je tu opravdu jen jedno u sokolovny. Další výstavba je otázkou peněz a volby vhodného místa,“ dodal starosta Ladislav Čmelík.

Pokladna je bohužel prázdná

Starosta města Ladislav Čmelíkmávelkorysé plány, ale zděděné dluhymusvazují ruce.

Proč v centru města nejsou opravené komunikace?
Díky mírné zimě jsou v relativně lepším stavu. Teď probíhá oprava výtluků na místních komunikacích. Hlavní průtahy městem jsou silnice druhé třídy ve správě kraje. Opravy budou probíhat i nadále, ale na velké investice kvůli hospodaření minulého zastupitelstva nejsou finance.

Plánuje radnice rekonstrukci náměstí, včetně vyřešení WC?
Připravujeme projekt obnovy náměstí, počítáme s penězi z evropských fondů.

Plánujete vylepšit cestu k nádraží?
Je pravda, že je nutné jít po silnici. Podle informací Českých drah obyvatelé Jílového vlak využívají málo, proto chodník na této trase není priorita, první na řadě budou důležitější trasy.

23.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies