Dietní limonády? Můžou zavinit infarkt i mrtvici
Dietní limonády zvyčují riziko infarktu. Autor: ČTK
22.2.2012 11:09
Washington - Dietní limonády možná přispívají ke štíhlé linii, jejich každodenní konzumace ale také může zvyšovat riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Vyplývá to z nové studie amerických vědců, o níž informovala agentura Reuters.
Hannah Gardenerová z Miamské univerzity se svým týmem podrobila výzkumu téměř 2600 Newyorčanů starších 69 let a sledovala je po dobu deseti roků. V tomto období 591 mužů a žen utrpělo infarkt myokardu, mozkovou mrtvici či zemřelo na kardiovaskulární potíže. Mezi nimi bylo i 31 procent ze 163 lidí, kteří na začátku studie pili denně dietní limonádu. Z lidí, kteří prakticky nepili dietní limonády, postihl infarkt jen 22 procent.
Studie tak celkově zaznamenala u lidí pijících denně light nápoje o 44 procent vyšší pravděpodobnost, že utrpí infarkt, než u osob, kteří tyto
nápoje nepili nikdy či je pili zřídka.
Může za to tloušťka?
Podle týmu expertů, vedeného Gardenerovou, výzkum poukázal na možnou spojitost mezi popíjením light nápojů a infarktem. Přímou vinu nápojům bez cukru ale Gardenerová na základě své práce nepřičítá.
"Viděli jsme tady jisté souvislosti. Ale tito lidé mají obecně sklon k nezdravým návykům," řekla Gardenerová.
Expertka připomněla, že konzumenti dietních limonád mívají celkově vyšší tělesnou váhu a trpí častěji zdravotními obtížemi zvyšujícími nebezpečí
srdečních chorob, jako je vysoký krevní tlak, cukrovka a vysoká hladina cholesterolu.
Tato skutečnost naznačuje, že dietním limonádám dávají přednost lidé, kteří se snaží shodit váhu či zvládnout již existující zdravotní problémy. Vědci tato fakta vzali v úvahu, podle Gardenerové existují ale i další faktory, jež studie, zveřejněná v časopise Journal of General Internal Medicine,
zahrnout nemohla.
"Nemyslím si, že by lidé měli na základě této studie měnit své návyky," konstatovala expertka, podle níž bude třeba další rozsáhlý a nákladný
výzkum, který by spojitost škodlivých účinků light nápojů na oběhovou soustavu potvrdil.
Autor: ČTK
Pošlete odkaz přátelům
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY
CELEBRITY
David Rath
Sledujte kauzu Rath online na Blesk.cz. Více o zatčení Davida Ratha a aktuálních informací ohledně celé… celý článek ›
Do kin vtrhl film Líbáš jako ďáběl
Fanoušci režisérky Marie Poledňákové se konečně dočkali! V kinech měl dnes premiéru snímek Líbáš jako… celý článek ›
Sbohem, Ashtone! Demi Moore má nového kluka
Herečce Demi Moore (49) konečně došlo, že nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem. Vztah s nevěrným… celý článek ›
Bitva o Farmáře Standu: Katarína je lesba a bývalá prostitutka, tvrdí Alena
I když si Standa Sekanina (59) zvolil v pořadu Farmář hledá ženu za svou vyvolenou prodavačku Katarínu … celý článek ›
