VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuse: Chvála soběstačnosti

Chvála soběstačnosti

Proč jsme v produkci některých potravin soběstační a v produkci jiných nikoli, je docela záhada. Nejjednodušší vysvětlení je, že si nesoběstačnost můžeme dovolit díky otevřené ekonomice, kdy potraviny proudí Evropou a světem sem a tam a je jich tolik, že se polovina vyhodí. Co se u nás nedopěstuje, nedochová, nevyrobí, to se doveze.


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 87 PŘÍSPĚVKŮ

Soběstačnost a "výlety" potravin ?
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Zrovna před Vánočními svátky jsem se zaobírala v místním marketu otázkou, co se změnilo od doby (nedlouho po sametu), kdy se šířil naší ulicí zaručený "prý-j" o tom, že přebytek naší cibule letěl do Austrálie, aby se za nedlouho k nám vracel jako cibule "vyrobená" v Austrálii. Neb u nás se následně objevil nedostatek cibule... To bylo na hlavu, že. :-) V podstatě se nic NEZMĚNILO. Cestuje se bez zábran. Jen sofistikovaněji.:-)
Re: Soběstačnost a "výlety" potravin ?
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Ta otázka se mi v marketu "objevila" nad obrovskými hromadami "živé zeleniny". Mrkev a petržel byla ohebná jak páteř některých. Rajčata byla vodnatá. Papriky vrásčité. Brambory omyté, ale zahnědlé skvrny na nich zářily... Pane Hoffmane, i mi napadlo, kde ty hromady končí. Včetně hromad nedozrálých a zapařených banánů. Ve slevě byly. * * * Jen by mne zajímalo, zda platí celosvětově pro všechny "poddané". Zda alespoň v tom jsme si se zbytkem světa rovni. Nebo platí, že za to může ta naše povaha česká. Bab.
Re: Soběstačnost a "výlety" potravin ?
Pavel Novák (18654) 30.12.2016 reagovat
Herršvec Babičková a nevozila se ta cibule na Mars ? Jste si jistá ?
Re: Soběstačnost a "výlety" potravin ?
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
U nás se říká heršvic.:-) Tím jsem si jista. Bez "prý".* * * Von výraz "prý", který jsem v příspěvku užila, vyjadřuje JPP (jedna paní povídala), pane Pavle Nováku II. :-) Bab
Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Byli jsme jí vždy. Sobestačnost je v našich klimatických podmínkách NESMYSL. Před třiceti lety jsme dováželi zeleninu, vepřové, husy a kachny z MLR, ovoce z PLR zeleninu a některé ovoce z BLR a RSR, hrách a čočku z NDR, brambory (hlavně na jaře) z Polska, Egypta a Itálie. Pokud se hovořilo o soběstačnosti pak v tom smyslu že náš nutný dovoz pokryjeme z výdělků vývozu. (zdroj ministr Toman Země Živitelka1988). Měli jsme přebytek pšenice, řepy a hovězího.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Ve Slušovicích jsem viděl Baťův výrok že vyrábět se má jen to co nám jde a co je pro nás výhodné, ostatní je lepší nakoupit a Čubův Agrokombinát se tím řídil. V zemi kde ,,nejsou lidi" ve výrobě automobilů, elektroniky, pneumatik, malých letadel, zbraní či nanotechnologií, nemá cenu chtít konkurovat vepřovému ze Slovenska, okurkám ze Španělska či jablkům z Polska. Baťa měl pravdu. SRN či UK dotuje venkov kvůli zachování krajiny, potraviny dováží. Náprstek Viktor
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Co vy jste, Naprdku, v životě všechno viděl, slyšel, četl, si myslel a hlavně SI VYMYSLEL, by šlo vydat za Novodobé pověsti napůl. Bab.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Rosťa Havelka (18885) 30.12.2016 reagovat
Nevymyslel, to, že jste hloupá a nemáte přehled je váš problém.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Pane Rosťo Havelko, máte stoprocentní pravdu.:-) Nyní buďte tak laskav a doplňte, prosím, rozborem co jsme v r 2015 dovezli a vyvezli. A informujte MZe. Děkuji. Bab.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Pavel Novák (18654) 30.12.2016 reagovat
Proboha bábo,co víte o ekonomice ?? Nic,stoupněte si k plotně a nedívejte se na Novu. Blbne se z toho. Co tady o tématu napsal Náprstek,je vše pravda.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Ano, dědku Pavle Nováku II. Ekonomice rozumím do stropu výše obsahu peněženky, sleduji kvalitu potravin, ceny jen výjimečně a netajím to.:-) U plotny jsem za 1-. Na Novu se nedívám. Takže nemám z čeho blbnout. Pokud jste zblblý Vy, tak vám nepřeji a soucítím s Vámi. * * * Co píše Náprstek je pro mne nedůvěryhodné (zasloužil se o to svými NESMYSLY sám). Jeho "výlety" do minulosti jsou obzvlášť výživné. Proto se mojí reakci nedivte a v klidu je přejděte.:-))) Náprstek mi jistě vysvětlí a rozvede. Bab.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
PS.: Doporučuji Vám přečíst si i moje námitky k Náprstkovu textu. Případně rozeberte. :-)
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Naprdku, pláčete NESMYSLNĚ na nesprávném hrobě. Plakat před (za, u, na) Ministerstvem zemědělství. Ten NESMYSL v našich klimatických podmínkách prosazuje MZ v čele s ministrem Jurečkou. * * * K vámi popsané minulosti doplňte, zda TO bylo správné či nikoliv. A vysvětlete, k čemu jsou DNES slova exministra Trojana. Případně popište, jak v DNEŠNÍ době zacházet s tím BÝVALÝM přebytkem pšenice, řepy a hovězího. Bab.
Re: Pane Hoffmane jsme PRŮMYSLOVOU ZEMÍ. V r 2015 jsme dovezli zboží 3 205 392 mil. Kč a vyvezli za 3 354 509 mil. Kč. (zdroj ministrestvo obchodu a průmyslu ČR)
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
PS.: Impertinenci, která se nabízí, nenapíši. Jen na ni upozorňuji, neb je případná. A pokud ve vaší klávesnici moje slova vyvolají "pavlovův reflex", ráda vám ZNOVU oplatím. Ne tak zbaběle jak činíte vy.:-) Např. dne 28.12.2016. Ale pro příště přímo. Doporučuji klid a "nohy v teple". :-)
Re: Komolení paní Jany
Pavel Šimon (18722) 30.12.2016 reagovat
Paní Jano, neustále zde, a to bez uzardění, dotvořujete svoji skutečnou tvář. Jsem si skoro jist, že vám pan Náprstek nikdy neničil vaše příjmení. Vy ho ale od jisté doby hrubě urážíte sprostým komolením jeho příjmení a ještě si píšete o to, aby reagoval na vaše potměšilé otázky. Ne, vám není hanba, protože nevíte co to je. Objektivně (tuto disciplínu taky neuznáváte) pro ostatní musím samozřejmě dodat, že pan Náprstek si u jiných taky nebere servítky a tím si velice ubližuje. Škoda. Pavel Šimon
Re: Komolení paní Jany
Miloš Rudek (18671) 30.12.2016 reagovat
Pane Šimone, děkuji vám za dnešní přípis. Kéž by se od Nového roku nadávací obsese některých zdejších diskutérů zapomenuta byla!
Re: Komolení paní Jany
Ladislav Dycka (18728) 30.12.2016 reagovat
Pokud to bylo upřímné a směrem na všechny zde potom dįky a smajlík se již usmívá.
Re: Komolení paní Jany
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Panu Valachovi i Šimonovi jsem zde NĚKOLIKRÁT veřejně slíbil že s komolením jmen a osobními invektivami NIKDY nezačnu. Můj slib stále platí. Záleží jen na tom zda si pan Valach dokáže udělat pořádek ve vlastních řadách. Náprstek Viktor
Re: Komolení paní Jany
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Vy jste to slíbil v příspěvku, v němž jste opakovaně napadl jiného diskutujícího. Pořád o tom kecáte, ale ani nevíte, co jste to vlastně slíbil. Takže vaše sliby, stejně jako vaše slušnost, vaše věrohodnost, jsou pro vás jen slova, jejichž význam buď neznáte, nebo si z nich děláte toaleťák.Takže neslibujte, konejte, fňukale! Kdysi jsem vám napsala, že až budete všechny oslovovat jak se sluší, pak,možná... bude vaše jméno pro mne hodno velkého písmene. Zatím je mi líto, to písmenko značí vaši malilinkatost
Re: Komolení paní Jany
Rudolf Zachoval (18668) 30.12.2016 reagovat
Je povinností všech Náprstkovi věřit. Určitě nikdy nikoho nenapadá a nebere si do své drž.. huby bez jakéhokoliv napadení. Jen mne si tak nevzal do drž.. huby v tomto týdnu několikrát, i když jsem nebyl v diskuzi. Asi stařecká demenci, nebo nadbytek vodky způsobuje tyto zkraty, jinak je prostě naprosto zásadový a rovný. Asi jako paragraf.
Re: Komolení paní Jany
Miroslav Valach (18838) 30.12.2016 reagovat
Pane Náprstku, tak ještě jednou. Odvozujete můj vliv od struktur které máte zažité. Jestli Vás někdo pořádá, a mne nálepkuje za regulovčíka, tak to je starý (nejen bolševický) trik. Věřte si čemu chcete, a nezkoušejte co dokážu.
Re: Komolení paní Jany
Ladislav Dycka (18728) 30.12.2016 reagovat
Pan Valach může dělar pořádek asi tak jako Vy. Tak to zkuste mezi svými.
Re: Komolení paní Jany
Miroslav Valach (18838) 30.12.2016 reagovat
Dovedl bych dělat nepořádek, a možná víc než pan Náprstek :-)
Re: Komolení paní Jany
Pavel Novák (18654) 30.12.2016 reagovat
Ono nadávání je lidské. Ovšem že třeba ona Babičková Jana neznalá tématiky zvyšuje důraz svých "argumentů" komolením jména je jiná story. Ale s tou cibulí to Austrálie tady pobavila.
Re: Komolení
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Víte, pane Nováku, to komolení jména je snad jediné, co paní Jana kdy udělala. Věru slabá náplast na ty urážky, kterých si tu od naprstka, ENigmy a Rychlého užívá. Když jsem je jednou nebo dvakrát po nich zopakovala, smázli mě. naprstek komolí jména (nejen) téměř všem oponentům a ujišťuji Vás, že proti jeho urážkám je Janina přezdívka hodně slabým odvarem. Já nadávání nepovažuji za normální, nedělám to a přesto si přečtěte naprstkův text někde dole. Agresivita je znakem většiny jeho textů.
Re: Komolení
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Tihle lidi už si tak zvykli na to, že na jejich urážky už většinou ani nereagujeme, že v nich vyvolá šok, když mu někdo oplatí podobným. Ovšem moralizovat a kárat lidi, kteří jsou v podstatě slušní, jen se občas neudrží, je mnohem horší, je to pokrytecké a nemravné. Jako celá tahle "partička", která má velkých slov a výzev plná ústa.
Re: pro Veru a Pana Pavla Nováka II. - Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Vere, zdravím a s milým ú:-) poděkování za všechna Vaše vlídná slova. * * * A pana Nováka ujišťuji, že mne ani nenapadlo, že by někdo neporozuměl mému "" prý-j "". Nedostatečnost mého myšlení, že. :-) Viz výše (16:50). Jsem ráda, že jsem Vás alespoň pobavila. :-) Bab.
Re: Pro Janu Babičkovou
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Zdravím Bab. Dnes mě to kárání P.Š. po ránu opravdu nadzvedlo, protože stačí si přečíst minulé dikuze, jak naprstek bez karatele "exceluje" a to vůči komukoliv. P. Šimon zřejmě usoudil, že je třeba si do příštího roku vylepšit u naprstka pozici. Takové pokrytectví se hned tak nevidí. Pak není divu, že si je vědom, že jím mnozí pohrdají (jak tu nedávno napsal). Ale dost o nich, nebaví mě.
Re: Pro Janu Babičkovou
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Nevím, jak budu mít zítra čas, nejspíš nakouknu, ale pro jistotu Vám popřeji do příštího roku 2017: tak Jani - ať se Vás drží pevně zdraví a duševní pohoda, ať se nikdy nevyčerpá Vaše vitalita a pak už věřím, že s přidáním trošky štěstí k Vám přijde všechno samo - po celý rok 2017 (i ty další) :-) přeje Veronika. Mějte se fajn.
Re: Pro Janu Babičkovou
Babičková Jana (18811) 31.12.2016 reagovat
Veru, ano. Dobrý nejen poslední den v roce 2016, nejen první den v roce 2017, ale hlavně i dny budoucí.:-) Bab. PS.: Ke štěstí by mi stačilo trocha delšího spánku.:-) Věk si ale bere své...
Re: Komolení paní Jany
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Sorry Bab, ale musím.... Šimone, to myslíte probůh vážně? Mluvíte o tom naprstkovi, který tu oponentovi nikdy neřekne jménem, ale vždycky nadávkou? O tom naprstkovi, který oslovuje "žlučbába, babizna, či útočí slovy "bába vaří z lysohlávek"? O naprstkovi, který neunese jediné slušné oponování a který neumí rozeznat femininum od maskulina? Ani jednou jsem tu od něj nečetla - paní Babičková, nebo paní Černá,, apod.. A tvrdíte, že urážením ostatních ubližuje sám sobě?
Re: Komolení paní Jany
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
No, to mě podrž! Ten už je tedy tak "ublíženej", že i nejhorší zkomolení jeho jména po něm musí sklouznout jak po slizu. Víte, už K.Čapek řekl: "Naše řeč je moudrá, dělá zásadní rozdíl mezi "jsem přesvědčen" a "přesvědčil jsem se". Vy byste projednou měl vyzkoušet tu druhou možnost, protože Vaše "přesvědčení" svědčí jen o výběrovém vidění. Ani se nezastydíte a to byste tedy skutečně měl. Fakt nevkusné!
Re: Komolení paní Jany
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Karel Čapek (na rozdíl od vás) věděl že se jména a příjmení píší s velkým písmenem na začátku. Slušnou diskusi (k věci, bez urážek a komolení jmen) jsem tu nabízel snad stokrát. Výsledek si můžete skoro denně vyhledat. K VĚCI NIC ale URÁŽKY DENNĚ. Náprstek Viktor
Re: Komolení naprstka
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Teď jste mne pobavil - zrovna nedávno jste pod reakci na váš příspěvek napsal vaše oblíbené - k věci nic? Ta Vaše "věc" byl text plný urážek prezidenta, diskutérů a Čechů vůbec. To je to vaše k věci? Aby na vás někdo slušně reagoval, musíte i vy psát slušně. V opačném případě buďte rád, že reakce buď nejsou, nebo se na vaše téma a úroveň nesnižují. A K.Čapka si do úst neberte, pravopis by i on nejspíš unesl, ovšem váš bezcharakter těžko...
Re: Komolení naprstka
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Šaška Zemana nelze urazit. Slíbil že doloží existenci Peroutkova článku? SLÍBIL! Slíbil že pokud článek do června r 2015 nenajde tak se omluví? SÍBIL! Slíbil že Mynář na Hradě bez prověrky nezůstane? SLÍBIL! Kdyby v případě Peroutky nešlo o VĚZNĚ NACISTICKÉHO KONCENTRÁKU otřel bych si po vyslovení jména Zeman boty a šel bych dál. Jenže o vězně koncentráku šlo. Žádná urážka není dost velká. Náprstek Viktor
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Ano, pane Šimone, komolím. A s uzarděním. :-) A jsem si jista, že moje příjmení Náprstek nekomolil. ALE. Přiměl jste mne svým zbytečným vstupem k prohledávání poslední stránky VŠECH diskuzí na tomto webu - od 22.11.2016. Závěr? Jednoznačný. Poprvé BABiróza a BABIRÓZA v dizkuzi u
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
http://www.denik.cz/diskuse/zmrtvychvstani-vinylu.html --- moje poslední : PSII. A šíměte si Náprstku, že VŽDY vycházím z VAŠICH slov, kterými SÁM na sebe prozrazujete.:-) Vaše obrany jsou neúspěšné a proto ta zloba? A odklon?
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
http://www.denik.cz/diskuse/delikatni-nominace.html : ""Re: Podezřívat je vlastnost Zdeňka Viktor Náprstek (18674) 15.12.2016 reagovat Rudku když je hlídacímu pejsánkovi BABičkou večer přikázáno ,,HLÍDEJ a TRHEJ" natrhne ráno nohavici i pošťákovi, který nese BABičce důchod. Pejsánci nemyslí, pejsánci své paničky slepě poslouchají. Náprtek Viktor "" Náprtek Viktor je OKOPÍROVÁNO. pokr.
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Moje odpověď : "" Naprdku, vy jste fakt na*prd. :-) Připojuji se tímto i k příspěvku s něžným oslovením ""Rudku"", kde mile vyvoláváte i BAB. Milé povinnosti mi nedovolí nyní DOPOVĚDĚT, dopovím až večer. Do té doby jen poznámka, že vaše babička byla MOUDRÁ žena. * * * Některý z mých vnuků být jako VY, tak se taky neznám. A byl by, kdyby byl některý mých vnuků tak blöd jako vy, neustále označován za blöde. Moji vnuci nejsou napůl, že. Bab. "" * * * Ano, moje jedovatost. A soudný člověk by se nedivil...
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
pokr.: http://www.denik.cz/diskuse/dalnicni-restart.html : "" Viktor Náprstek ... Pane Rychlý to už je folklór ubožáků. Když ti chudáci od blokovaného a pak skartovaného Hoffmana-Folka nevědí jak dál vytáhnou Palečka nebo BABirozu. Vadura měl ještě dobrý zvyk napsat že nemohu o ničem nic vědět když má první žena nemohla mít děti. Smutný konec zaprodaného barda. Náprstek Viktor "" pokr.
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Moje odpověď : "" Dobrý, Naprdku, toho, že je na vás vytahován PALEČEK si nevšímám a můj názor na zločineckou organizaci estebé je znám. Čeho si všímám? Že BABirozu vytahuje nějakej Naprdek na mne bab. A kdykoliv vytáhne, tak si dovolím reagovat.*** Co si dovolil pan Vaďura nevím, ale nějakej NAPRSTEK si zde dovolil zdělit, že je bezdětnej. Nikdo se ho neptal. * * * Zaprodanej? Tak to jste, Naprdku. A váš konec bude pro vás smutný... Bab. ""
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Pane Šimone, pokud SI MYSLÍTE, že právo urážet druhé, komolit a potměšile žvatlat, má JEN NÁPRSTEK a že já BAB nechám bez povšimnutí jeho výroky proti mně, tak si myslíte hloupě. NAPRDEK (neb je TADY fakt na prd) si "bere" servítky jen vybraně, že.:-) A proč je TADY na prd? Copak TADY se dá NĚCO dnešního i minulého vyřešit? Ať běhá se svým "pravdivým" fňukáním tam kam patří. Ne že za rok za dva neb za tři. :-) Vždyť je zde jen k smíchu. Průšvih je, že o tom nepřemejšlí a jen plive a plive a plive...
Re: Komolení paní Jany
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Ať Náprstek burcuje a svolává a poučuje. Dobře. Přeji mu úspěch. Jen musí trochu víc POSPÍCHAT (!!!) burcovat jinam. :-))) Co TADY s vámi všemi, že. :-) Bab.
Poslední větu vytesat do kamene
Planeta opic (19523) 30.12.2016 reagovat
Neškodí mít své zemědělce pro případ, že jich bude třeba.
Re: Poslední větu vytesat do kamene
Planeta opic (19523) 30.12.2016 reagovat
Zemědělec neuteče, je pevně spjat s rodnou hlínou. Migrují jen paraziti, nevzdělanci, inženýři, dobrodruzi a lenoši.
Re: Poslední větu vytesat do kamene
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Pane Planeto, to máte PRAVDU ale JEN Z POLOVINY. Zkuste napsat kolik jste ochoten ze své kapsy (z daní přímých i nepřímých) platit na udržování PRODĚLEČNÉ zemědělské výroby. Soběstačné mohou v EU být jen Francie, Polsko a Španělsko. SRN, UK, Belgie či Rakousko a další PRŮMYSLOVÉ země dotují venkov jen kvúli údržbě krajiny. Většinu potravin se jim vyplácí dovážet. Náprstek Viktor
Re: Poslední větu vytesat do kamene
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
P.S. Zapoměl jsem zdroj. Velmi dobrý článek o soběstačnosti Evropských zemí ve výrobě potravin napsal před několika lety pan Petr Havel, výborný odborník, analitik a publicista, kterého pamatuji ještě z dob Zemědělských Novin. Náprstek Viktor
Re: Poslední větu vytesat do kamene
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
za komoušů se děly věci,komouši dali odborníkům prostor a možnosti rozvíjet své myšlenky v teorii a praxi.
Re: Poslední větu vytesat do kamene
Ivan Satori (32609) 31.12.2016 reagovat
Jen namátkou bych rozšířil Váš seznam například o lékaře, horníky, vojáky, učitele, lodníky, bezzemky pracující v zemědělství... Ledaže byste ty všechny zahrnoval do některé z kategorií, které coby výhradní výslovně jmenujete.
Komu byl asi určen dnešní komentář?
Miloš Rudek (18671) 30.12.2016 reagovat
Nejspíš ministru(erstvu) zemědělství. Nutno si ale stanovit, soběstačnost jakého celku je třeba vybudovat a držet. Česka těžko, to výše vysvětlil Viktor. To spíš EU jako celku, což se děje bez větších problémů (proč potom ale většina zemědělských dotací končí právě v bohaté Francii?). Problémem je soběstačnost některých teritorií, a pak ta globální. Mnohde by se mělo začít osvětou a dotovat antikoncepci :-D.
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Miloš Rudek (18671) 30.12.2016 reagovat
Pan IH ale dnešním tématem žije, stejně jako Karel a Zdeněk. IH má ve Cvrčově základní zdroje potravy (mrkev a kozí mléko) vlastní. Je ale opravdu soběstačný? Karel se chlubí výrobou vajec za 20 hal. a bůčkem za 10 kaček/kg, což nabízí Zdeňkovi za jeho med. Oba jsou taky už na první pohled dobře živení, narozdíl od pana IH. Nebylo by bylo lepší podporovat ho místo slovně zde konkrétněji?, aby si mohl k vařené mrkvi dopřát i bůček a mléko vnoučatům vylepšit medem. (Abychom letos končili veseleji.) Dobrý den
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Rudku tak k tomu bůčku (zbožňuji konfitovaný bůček, jsem pražák a kromě chillipapriček za oknem nic nepěstuji). Je mi jedno kde se čuník narodil, kdo ho vykrmil a kde byl poražen. Je mi jedno zda koupím u řezníka, v Globusu či v Lidlu. Mám taky rád kachny Vodňanské od Babiše a ne ty Francouzké které snad drží dietu a nemají sádlo. CHCI ČERSTVOST a KVALITU ZA ROZUMNOU CENU. Chutná mi i kapr ale NE za cenu sumečka afrického nebo pstruha lososovitého kde nejsou kosti. Zemědělství je tu pro spotřebitele.
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Doby kdy jsme byli (jako) soběstační, soudruzi jézéďáci plnili na 100% ale skoro na všechno se stály fronty (nebo to bylo jen u Rittiga pod pultem) pamatujeme všichni včetně pana Hoffmana. Ano, kvalitní steak či panenka z mladého býka masného plemene je mnohem dražší než flákota z 15 let staré krávy. Náprstek Viktor
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Miloš Rudek (18671) 30.12.2016 reagovat
Viktore, v této souvislosti není možné se nezmínit o tzv. GMO potravinách. Předběžná opatrnost se v Evropě transformovala v šílenství. Přitom neznám jediného biologa, který by upozorňoval na jakákoli zdravotní či ekologická rizika, samozřejmě při racionálním pěstování a chovu. I obchodní smlouva s USA padla pod stůl, přičemž jedním z hlavních důvodů byl právě evropský emocionální přístup. Přál bych si, aby byly GMO potraviny volně dováženy a v obchodech zřetelně označeny. To abych je nepřehlédl a koupil.
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Rudku sleduji ten problém dost ale také jsem ještě NIKDY nečetl seriózní vědecký článek který by GMO potraviny označil za nebezpečné. Výřiky různých zelených či členek hnutí Arnika, Duha & spol (často v absťáku) je slyšet často. S vyjímkou lesních plodů a divoké zvěře je geneticky modifikováno skoro všechno co jíme, řekl kdysi Prof. RNDr. J. Tošovský DrCs autor mnoha odborných publikací o genetice. Náprstek Viktor
Re: Komu byl asi určen dnešní komentář?
Regan ♣ (27626) 30.12.2016 reagovat
Dobrý den. Velmi trefná poznámka. Lidstvo se obecně příliš nechává ovládat emocemi. Jakýkoliv i minimální výkyv od průměru vyvede dnes lidi z míry. Lidé by měli více zapracovat na svojí psychické odolnosti.
vy si tady stěžujete na způsoby ...ano jsou všelijaké ...i z mé strany ...však bezdůvodně ?
chatrč bílá (29025) 30.12.2016 reagovat
první mne náprsk vyzval ať se odeberu do klecového lůžka ...úsměvné,pro mne ...dodal...ať se podívám pod postel ,nenajdu -li tam zbytek svého mozku .....ještě ,že nenapsal mozečku ..je hodnej a soudnej....nicméně kdo mi zde první zkomolil nick -jméno byl richlousch alias pavka vedený tímto u své základ org estébé.....na hrubej pytel ,hrubá záplata ...náprsk s malým a ode navíc ještě s malým en na počátku je jedinec vzácně pokrouceného charakteru ...šimon dostal výstrahu ,že nemám rád jeho špinavá ústa...
Já si na způsoby nestěžuji. Co jsem slíbi (ŽE JÁ NEZAČNU) plním a plnit budu-
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Anonymní lůza mě urazit nemůže (ti jistě vědí proč své jméno tají) a ochranka blokovaného a pak skartovaného Hoffmana - Folka má pořád možnost své čokly okřiknout nebo BABičkové poradit ať si (když to na ni leze), zkusí dát nohy křížem. Tak tedy opakuji, JÁ NEZAČNU. Mlčet však nebudu, Veronikokláry Černomádlové další kdo střídají nicky častěji než kalhotky či slipy to považují za slabost. Náprstek Viktor
Re: Já si na způsoby nestěžuji. Co jsem slíbi (ŽE JÁ NEZAČNU) plním a plnit budu-
chatrč bílá (29025) 30.12.2016 reagovat
úsměvné..... lůzou jsi ty sám.... milé náprsku , koště ....skoč do zdi...třeba se ti v tý palici rozsvítí ....je zřejmé ,že násada od koštěte má vyšší íkvé než ty....ta se totiž nikoho nesnaží urazit .....ty si lůzou sám sobě...
Re: Já si na způsoby nestěžuji. Co jsem slíbi (ŽE JÁ NEZAČNU) plním a plnit budu-
Černá Veronika (29345) 30.12.2016 reagovat
Tak jen pro pořádek - Mádl jste si říkal jeden čas vy. Určitě se dočkáme, kdy budete ostatním nadávat "naprstek". Už dávno je to k nadávce zralé. Howgh!
Re: Já si na způsoby nestěžuji. Co jsem slíbi (ŽE JÁ NEZAČNU) plním a plnit budu-
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
ŠIMONE TADY TO SMRDÍ !!!!!!ZASÁHNI NEBO JSI TAKÉ NAČICHL?
reaguji na paní Babičkovou ..cibule....
chatrč bílá (29025) 30.12.2016 reagovat
před dávným časem v r 93 se vozila cibule z holandska do polska ,z polska do holandska a do čech...nelze věřit ukazatelům zahraničního obchodu zcela ,obsahuje totiž mnoho nesrovnalostí jež vnáší firmy kvůli DPH..co se týče soběstačnosti -chemie nás jednou všechny zabije....už dnes je pšenice lidem škodlivá....půda ve francii a belgii obsahuje tolik pesticidů ,že je na ní určitý čas zakázáno cokoliv pěstovat....planeta se přelidňuje a vše směřuje k tomu tento proces zvrátit ...a stav obyvatel ponížit....
Re: reaguji na paní Babičkovou ..cibule....
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Pane Chatrči Bílá, osvěta je sqělá. Jen mi zase napadá rouhání se... Jak jednoduché může být v budoucnosti to ponížení stavů. Pokračování rozvíjení domýšlení smazáno. Bab.
Záhada?
Regan ♣ (27626) 30.12.2016 reagovat
"Proč jsme v produkci některých potravin soběstační a v produkci jiných nikoli, je docela záhada." Jaká záhada? Nebude to třeba tím, že například k pěstování rýže nejsou v ČR zrovna ideální podmínky? To je co, Hoffmane. Záhada rozluštěna :-))))
Chvála soběstačnosti
Regan ♣ (27626) 30.12.2016 reagovat
Tak pravil Hoffman a vyrazil v neděli na nákup do německého Kauflandu pro holandské vepřové :-))))
Re: Chvála soběstačnosti
Pavel Novák (18654) 30.12.2016 reagovat
Nene,v Kauflandu to funguje následovně. Do masokombinátu v Modleticích se vozí převážně německé maso,které se tu robourá,zabalí do platových krabiček a jako český výrobek se objeví v Kauflandu v regálech. Je to tak v pořádku a výrobky jsou kvalitní. Neznalí,třeba Regan si pletou řetězce a vše míchají dohromady. Holandské maso je doménou řetězce Ahold,tudíž nic společného s Kauflandem. Takové (ne)znalosti tu předvádí 90% diskutujících i zde na toto téma. Náprstek má pravdu.
Re: Chvála soběstačnosti
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
nováku p. ,tak tak nyní nevím,je to ta soběstačnost počesku?
Re: Chvála soběstačnosti
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
kdybyste nováku p.: ozřejmil ekonomický dopad na občana.
Nahlédnuv jen letmo, nehodlám s panem Hoffmanem, či s jinými přispěvateli vésti dišputaci na dnešní thema.
Jiří Reddlich (18696) 30.12.2016 reagovat
A tak bych rád jen popřál v nastávajícím roce 2017 panu Hoffmanovi, jakož i všem přispívajícím bez rozdílu soběstačnost především myšlenkovou a to v množství rozhodně větším, než malém. Pokud možno bez importu. Přeji všem pěkný zbytek pátku i celý nadcházející víkend. :-)
každému občanovi přidělit zahrádku
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
a potom jako stát budeme velkvývozci.Co nesměníme za cibuli nebo za křen tak s tím zbytkem to globalizaci natřem
náprstek zde poprvé chválí soběstačnost
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
a to doby kdy zde vládli komouši a baťa.25 let vládnutí neumětelů to zcela rozvrátilo.
ŠIMONE !!!!! náprstek 10:51
miroslav costmen (18648) 30.12.2016 reagovat
to také podepíšeš?
Re: ŠIMONE !!!!! náprstek 10:51
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
Costmene, podepište Černé že Čalfa vládl šest měsíců, Pitra v ČR neseděl, Kalousek zavedl třetí pilíř, zrušil hranici věku odchodu do důchodu a Náprstek lže a říkal si Mádl. Ona už BABovati. Pro důkaz si pošle Ovčáčka nebo Mužika s Gaenslem, ti najdou vždy všechno. Náprstek Viktor
Re: ŠIMONE !!!!! náprstek 10:51
Babičková Jana (18811) 30.12.2016 reagovat
Naprdku, jděte agitovat na náměstí. Tady jste fakt naprd. Bab.
Re: ŠIMONE !!!!! náprstek 10:51
miroslav costmen (18648) 31.12.2016 reagovat
ty blbe,hulvátství a sprostota je něco jiného než dohadovat se o pár dní toho či onoho vládnutí
Jednou mě rozesmála blbost někoho z ČOI komu vadilo
Viktor Náprstek (18674) 30.12.2016 reagovat
že se pod názvem České hody prodává Lidl jitrnice z Maďarského vepře, vykrmeného a poraženého na Slovensku, vyrobená řezníkem Zdeňkem Mašlaněm z Wiener Neustadtu. Na rozdíl od jelita z ČOI byla ta jitrnice dobrá. Globalizace je když se kuchař v našem Lidlu jmenuje Paulus a ve Švédském Boris. Jak se asi zvou Hoffmanovy kozy? Náprstek Viktor
Re: Jednou mě rozesmála blbost někoho z ČOI komu vadilo
chatrč bílá (29025) 30.12.2016 reagovat
tys ale opravdu hloupý milé náprsku....hloupoučký....JúaHele
My to nejíme !!!
Karel - i (23017) 30.12.2016 reagovat
My ta penicilínová prasata, kuřata a vejce nejíme. Máme od syna ze dvora mrazáky plné vepřového, kuřat a kačen. Samosebou vajíčka, kozí sýry, med, Kalvádos z domácích přezrálých jablek co spadnou. Nepráškované brambory od souseda. Ryby celý rok od dvou kámošů rybářů. Sádla 60 litrů. Chvála soběstačnosti !!!
Vzhledem k tomu, že zemědělství ...
Ivan Satori (32609) 31.12.2016 reagovat
... je nejen otázkou hospodářskou, ale i otázkou obranyshopnosti země, je jednou z mála oblastí, kde není radno se spoléhat výhradně na neviditelnou ruku trhu. Pokud jde o likvidaci našich malých a středních zemědělců, vinu bych nenacházel ani tak v konkurenčním prostředí, jako spíše v tom, že prostředí díky unijním pravidlům a nerovnému zvýhodňování dotacemi v jednotlivých zemích bylo za konkureční pouze neoprávněně prohlašováno. Proti čemuž jsme se měli namísto časného evropského hujeření tvrdě bránit.
Je ovšem mnohem snadnější ...
Ivan Satori (32609) 31.12.2016 reagovat
... vidět to dnes, s dvacetiletým odstupem, když víme, co jsme tehdy nevěděli. Na druhou stranu, jak Klaus tak Zeman byli prognostikové, a i Havel dokázal dosti správně předvídat v dlouhodobějším výhledu, pokud věci věnoval náležitou pozornost.
Re: Je ovšem mnohem snadnější ...
miroslav costmen (18648) 31.12.2016 reagovat
klaus a zeman JSOU havel BYL
Jestliže dejme tomu neurochirurg ...
Ivan Satori (32609) 31.12.2016 reagovat
... je jmenován ředitelem nemocnice a čtvrt století se zabývá řízením chodu této a neoperuje - lze jej po těch třiceti letech, za která došlo k podstatným novým objevům v disciplíně samé, jakož i v technologii, která se do praxe prosadila, dosud označovat za neurochirurga? Ale pokud se Vás vyjádření "byli" nějak bytostně dotýká, mějte za to, že jsem jej nahradil slovním spojením "jsou bývalí".
V souvislosti s tím ...
Ivan Satori (32609) 31.12.2016 reagovat
... o čem byla v mém příspěvku řeč ale hrála podstatnou úlohu ta okolnost, že byli příslušnou kvalifikací vybaveni v době, kdy jim a celé zemi mohla být k užitku. To, jakou profesi či kvalifikaci jim hodláme přisuzovat dnes s věcí nikterak nesouviselo.
Dvě dámičky rádohádavé
Pavel Šimon (18722) 31.12.2016 reagovat
U "staré" hádavky nutno přihlédnout k tomu, že za roky, co se tu vyskytuje, už nelze čekat změnu k lepšímu. U "nové" hádavky nelze hledat žádnou změnu, neb taková už asi bude odjakživa. Tak si tu pěkně žijte v tom vašem kvasu a očekávejte vaše věrné obecenstvo. Já si zatím dojdu do foyeru na kafe. A na vaše zdraví si přidám ještě trochu drinku, když je ten Silvestr. Zdraví Pavel Šimon
Re: Dvě dámičky rádohádavé
Babičková Jana (18811) 31.12.2016 reagovat
Šimone Pavle, kdyby se mi Vaše ""Zdraví"" nezdálo tak falešné, tak bych jedovatou otázku nepoložila. * * * Ale doufám, že se mýlím. A pozdrav myslíte upřímně.:-) * * * Takže následuje jedovatá otázka: Šimone Pavle, nejste náhodu za podpantofláka? :-) Doma snad ne. Tomu bych, po zkušenostech s odpovědí Vaší paní choti na Váš dotaz ohledně vánočního úklidu, moc nevěřila. Snad si vzpomenete na svoji místní reprodukci jejich slov.:-)
Re: Dvě dámičky rádohádavé
Babičková Jana (18811) 31.12.2016 reagovat
Co bylo na kopírování odkazů "Náprstkova proměna na Naprda" tak hádavého? -) Hádat se s Vám? To jsem nemínila, jen jsem Vám okopírovala. Víte, měla jsem za to, že se pochlapíte a odpovíte tam, kde patří a co patří. Nedočkala jsem se. Škoda.:-) * * * Ale požádám Vás o laskavost. Pokud nebudete měřit STEJNÝM metrem V(F)ŠEM, tak MĚ vynechte. Proč ? Čtu Vás. Zatím. Tudíž jsem četla i Vaši pasáž o objektivitě, se kterou posíláte laskavě káravá slova a končíte jak ""tím si velice ubližuje.""
Re: Dvě dámičky rádohádavé
Babičková Jana (18811) 31.12.2016 reagovat
Náprstek že si ubližuje. Brrr. Ve mně, staré ženské, čtení laskavě káravých slov zestárlého muže, adresovaných druhému zestárlému, budí nechutenství... Bab.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies