VYBERTE SI REGION

Diskuse: Síla slova

Síla slova

Václav Havel věřil v sílu slova. V eseji Slovo o slovu, kterou napsal v červenci 1989 u příležitosti obdržení Mírové ceny Frankfurtského knižního veletrhu, ovšem před slovem také varuje: „ …všechny hlavní hrozby, jimž musí dnešní svět čelit… mají jednu společnou příčinu: nenápadnou proměnu slova původně pokorného ve slovo pyšné."


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 91 PŘÍSPĚVKŮ

Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Babičková Jana (18811) 19.12.2016 reagovat
Ano, pane Hoffmane, nahlížím, že slovo je zbraní obrannou i útočnou. Proměna slova často mění i na slovo pokrytecké... Zda mohou za proměnu slov okolnosti či jen prostá změna člověka, mi posoudit nelze. Autor Václav Havel svá slova v kontextu dějin jistě myslel upřímně. Jen se mu to nějak nevyvedlo. Či vyvedlo? Vidíte, pan Hoffmane. Jen předpona a ten dopad... Bab.
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Babičková Jana (18811) 19.12.2016 reagovat
PS.: Obranný "vklad": Jsou chvíle, kdy čas nesvědčí odpůrcům kohokoliv a čehokoliv. Chci věřit, že i zde lze dosáhnout klidu zbraní.
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Zde můžeme dobře vysledovat příslušnost diskutérů. Výraz "havloidé" vejde do historie, která sama vystaví své vysvědčení. A žádná slova na tom nic nezmění...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
souhlasím s paní Babičkovou a také s Vojtou ...pokud bych věděl ,že to pomůže ....ruku ,kterou jsem zvonil klíči pod melantrichem a na letné bych si usekl ...cítím se podveden ...tohle co je dnes jsem určitě nechtěl....vzpomínám ,když jsem se při zvonění klíči usmíval....a říkal....tak, a teď už nám nebude lhát Rudé právo....hořký stav skutečnosti stavu společnosti vnímám jako národovec dodnes ,viz elementi z diskuse....přeji slušným diskutérům a neklonům dobré ráno a hezký ,celý den...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Chatrči vsadím půl (měsíčního) důchodu a panáka dle vlastního že jste na Letné ani pod Melantrichem klíčema nezvonil a pokud ano, pak to nebyly klíče od bytu. Rudé Právo už nám nelže, od toho máme Zemany, Forejty, Ovčáčky a proruské vebové portály. Náprstek Viktor
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
k tvému výčtu ,kdož nám lže ...chybí tvá maličkost milé viktorku...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
co tvojí sázky týče ,milé viktore ᵔᴥᵔ...za jedno se ti nedá věřit ...viz odkaz na charakter....a za druhé ,prohrál by jsi..zvonil jsem klíči od svého domova ,nakonec už jednou js zde psal ,že mi nabízený byt na Jižním městě jsem odmítl z důvodu kvality bydlení....
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
NA ROZDÍL OD VÁS tu od prvního dne vystupuji pod svým skutečným jménem za které se NA ROZDÍL OD VÁS nemusím stydět. Věcnou kritiku od každého kdo se nestydí podepsar vítám a beru jako přínos ke slušné diskusi. Anonymní urážky (jaké se všude hází do koše) si otírám o škrabku na boty před domem. Náprstek Viktor
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Správně je "nestydíte". Jestli byste měl, asi neposoudíte sám...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
milé JúaHele viktore,je mě úplně šumák cože to máš za dedukce....mě stačí když si přečtu tvé včerejší příspěvky ke konci diskuse a vidím tam ten udavačský, patolízalský nádech jež tvé přísppěvky obsahují ,mám jasno ,cože si to měl za pletky s estébé stejně jako tví soudruzi rychlý a enigma...tobě se může o charakteru jen zdát,nevíš co má obsahovat...až tady nebudeš lhát,urážet prezidenta a lidi a omluvíš se mi za klec lůžko kam patřím a mám tam hledat zbytek rozumu pod postelí pak ti budu vykat šmejde...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Fuj ! A já seděl jen za pokus loupežné vraždy na pantátovi z Holic...
Re: Bez titulku a přitom s titulkem. To jsou ty paradoxy.
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
Vojto ,díky ,rozesmál si mě .....(°⌣°)
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Pravdomluvný, důvěřivý člověk je bohužel odsouzen k tomu, aby po celý život ztrácel iluze. Zejména o politicích, o jejich slovech, která bývají často účelová, zejména v dobách revolučních. Později, po jejich nenaplnění, přichází deziluze. A "revoluce požírají svoje děti", nejen ta Francouzská (1789) je toho důkazem, ale i ta naše sametová. I když ne tak doslovně. Jsou Havlova "pravda a láska..." jen prázdný pojem - zrovna jako rovnost, volnost, bratrství? Ano, síla slova funguje - hlavně ve své době.
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Ještě poznámka: IDEÁLY ovšem zůstávají... Naštěstí. :-)
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Ano, paní Pántlíková, Masarykovo krédo nebát se a nekrást si národ za své nevzal a kradl dál, Novotného slib že doženeme západ zůstal v jeho novoročních projevech, fronty na maso i zadrátované hranice zůstaly, a ani Havlova iluze o Pravdě a lásce u nás nenašla svého naplnění, lidé (včetně současného prezidenta) lžou a nenávidí (každého kdo jim nepoklonkuje). Dnes s vámi musím (bohužel) souhlasit. Náprstek Viktor
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Síla slov - a pravdy - oproti "síle lží a dezinformací"... Boj vskutku nekonečný... A nejvíc hovoří ti, co by měli spíš mlčet...
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
Dobrý de paní Pavelková ,s Vašimi příspěvky / 3 výše /souhlasím ....líbilo se mi i trefné ,,Bez titulku a přitom s titulkem" ..paní Babičkové.
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Paní Pantlíko - Pavelková vzpomínáte ještě jak jste mě pokárala že urážím prezidenta Zemana který má do konce června (2015 !!) čas najít Peroutkův článek a dokázat tak že nelže? Článek nikde, podejhůlka Forejt nikde a hradní rozumtrojbrada už stačil světu oznámit LEŽ že se pan Schapiro neúčastnil slavnosti na Hradě. PLATÍ POŘÁD VAŠE NAPOMENUTÍ ŽE nemám LHÁŘE Zemana nazývat LHÁŘEM Zemanem? Náprstek Viktor
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Nevšiml jste si, že dnešní téma není o prezidentovi Zemanovi, ale o Václavu Havlovi? Včera bylo výročí jeho smrti... Máte obdivuhodnou paměť na marginality. To nemáte fakt co na práci, než donekonečna omílat co vám co kdy kdo v této ubohé diskuzi napsal? Podivná vlastnost- taková vyloženě ne- mužská... Sbohem. :-)
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
jiří český (22298) 19.12.2016 reagovat
madam, jestliźe máte za marginality : mynářovic prověrku, Peroutkův článek, Shapirovu (ne)účast a dalo by se pokračovat, potom jste samice skotu.
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Co sem zamotat Čapí hnízdo ?
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
jiří český (22298) 19.12.2016 reagovat
a dalo by se pokračovat, ty vojto
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
To tedy mám, rozumbrado. tzv. český... Další hádavý NAPRDE...
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...pro českýho jyrku
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
mám stejný náhled jako paní Pavelková ....několikráte popisované, opakované ataky zaryté v JúaHelákově hlavě a paměti náprstkově jsou marginální.....ne tak události, jež se staly ale o tom se příspěvek paní Pavelkové nezmiňuje,ba,ani můj ne .... ve středověku si mniši dělali poznámky- marginálie na okraj stránky knihy ,kterou studovali ....tedy okrajové poznámky ...nelze než souhlasit s paní Pavelkovou....mnohokráte opakované poznámky milé náprstek....jsou v tuto dobu marginální ....
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...pro českýho jyrku
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
:-)))
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Dnešní téma je o SÍLE SLOVA. Přiznejme si že i vaše (rok a půl staré) upozornění že Zeman má ještě pár týdnů čas na to aby dokázal že NELŽE, bylo SLOVEM které mělo svou (tedy spíš vaši) SÍLU. Náprstek Viktor
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
U toho M. Z. možná někdy ano - ale u vás? Promiňte, ale na mudrování s vámi, Náprdku, nemám čas - ani náladu... :-) bla, bla... :-(
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Pane Náprstku a dnes PAPR, soudně uznaný sedmilhář opět ukázal svoje slovo "bořiče a zmaru." To slovo je předpokládané VETO v zákoně LEX Babiš. Potvrdil tak možnou dohodu spolupráce upletenou s Burešem na Čapím hnízdě.(a je to tady Pepku) ke zničení Bohouše v nadcházejícím roku supervoleb. Kdo jednou zklame (opoziční smlouva), klame navždy. Taky slovo do pranice. Dávno neplatí, že slovo dělá muže. A o Zemanovi to platí dvojnásob. To je jen narcis a VLEZdo*PRDELISTA.
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Tváří se jako slušný diskutér ale stači ji připomenout její vlastni slova a z Pavelkové - Pantlikové je Metanolová Panička sprosta jak dlaž.. pardon jak Zeman v televizi. Taky úroveň. Náprstek Viktor
Re: Síla, nebo účelovost (slov)...
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Jste politovánihodný tvor, Náprstku... :-( Budiž vám země lehká...
Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
antihavel antihavel (19100) 19.12.2016 reagovat
v reálném životě. Co dodržel V. H. ze slov slavného projevu ! I ten krátký čas ukazuje, že všechno bylo a je jinak.
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
antihavle ano, mnoho vizí a představ Masaryka, Beneše, Gottwalda, Zápotockého, Novotného, Svobody, Husáka, Havla, Klause a Zemana se nenaplnilo. Ti VŠICHNI však měli odvahu vystupovat pod svým jménem a neměli potřebu se skrývat do anonymity. Náprstek Viktor
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Havel nikdy nebyl politik-kormidelník. Dělal křoví (ať již vědomě, nebo nevědomě) jiným šíbrům. Pět let pokusů o jeho "balzamování" udělalo ve společnosti své...
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
V tom máte pravdu, Havel na (politické i ekonomické) zhroucení reálného socialismu (od Chebu po Vladivostok a od Tirany po Vilnius) vliv neměl. Přičinou krachu bylo zadlužení SSSR, PLR, NDR a Maďarska a střelba komunistů do dělníků v Brašově, Okťjabrzkom a Gdaňsku. Pak vznila Solidarita a Maďaři otevřeli hranice občanům NDR na západ. Teprve pak pustili komunisté Havla z vězení. Náprstek Viktor
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Zadlužení SSSR ? Ale kdeže. Byla to dobrá vůle Gorbačova a chuť mocných se napakovat na privatizaci nerostného bohatství Ruska. Putin to vše utnul a zachránil tak zemi před mnohem horším stavem, než je nedostatek francouzského sýru...Právem jej Forbes již počtvrté zvolil nejmocnějším mužem světa. Však ho máte v hubě pořád...
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
Vojto....tesat do kamene tvá slova.....tímto přesným zásahem do černého, za tvoji trefu díky.
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Rudý Kremlíku, vždy jsi tady preferoval hraběcí radu: Neopič se! Čím to, že jsi se vydal nyní touto cestou, své hraběcí rady nedbaje?
Re: Síla slova je jedině v tom případě, když se naplňuje
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
milé JúHelátko,richlouschi....Mon Diu...snad tu tvou tupost přežiju....
Je tenká hranice mezi právem svobodně vyslovit svůj názor
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
a ,,právem" svobodně lhát a šířit lži a pomluvy. Každý člověk může podlehnout bludu (uvěřit lži, vlastní neuskutečnitelné vizi či nepřesné informaci) a vyslovit nepravdu. Jen ubožák však nenajde odvahu se za svůj omyl omluvit. Jen ubožák dokázal lhát že četl Peroutkův článek, že na Ukrajině nejsou Ruští vojáci a že pan Schapiro nebyl na Hradě při předávání cen. Nanaplněné vize spisovatelů i politiků jsou něco jiného než trvání na PROKÁZANÉ LŽI. Náprstek Vitor
Re: Je tenká hranice mezi právem svobodně vyslovit svůj názor
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Jak je tenká hranice ? Nikdy jste ji nepřekročil, jste stále pouze na jedné straně (otázkou je, kterou jste prosazoval před rokem 1989). Pokud kdy opět dojde na dělení poválečného koláče, mocní se bez ohledu na vaše jednostranné tlampačování snadno domluví...
Re: Je tenká hranice mezi právem svobodně vyslovit svůj názor
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
naprstek napsal: "Je tenká hranice mezi právem svobodně vyslovit svůj názor a ,,právem" svobodně lhát a šířit lži a pomluvy. Každý člověk může podlehnout bludu (uvěřit lži, vlastní neuskutečnitelné vizi či nepřesné informaci) a vyslovit nepravdu. Jen ubožák však nenajde odvahu se za svůj omyl omluvit..." Tohle považuji za nehoráznost nejhrubšího zrna, naprstku. Pro lidi vašeho ražení žádná hranice neexistuje, vy lžete bez hranic.
Re: Je tenká hranice mezi právem svobodně vyslovit svůj názor
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
Nedivím se, že obhajujete "právo svobodně lhát a šířit lži a pomluvy".Vy, vrchní překrucovač a óbrlhář, který pravdu neuznává, pokud neodpovídá vašemu názoru, vy, jenž tu šíří lži o autorovi, diskutérech, politice i celé naší zemi a drze vlastní chyby připisuje druhým a konečně vy, ubožák, který se zásadně za své omyly neomlouvá, protože sám ví, že to jsou úmyslné lži, ani nemůžete jinak. Bludy jsou vaše doména....
Zpívané slovo - a co je za tím
Miloš Rudek (18671) 19.12.2016 reagovat
Veronika nám doporučila ruské video. V běžném cvrkotu nádražní haly začne jedem mladík, puzen nezadržitelnou silou, zpívat tklivou ruskou národní píseň. Postupně se přidávají další "náhodní" zpěváci, po minutě už halou hřmí profesionální sbor, ti opravdu náhodní jen čumí, či si na půl huby potichu pobrukují. Je to prý nová móda, nový, prý spontánní "boj za mír" který se šíří nejen v Rusku, ale po celém bývalém SSSR.
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Miloš Rudek (18671) 19.12.2016 reagovat
Podle mne je to jen jeden krok Putinovy propagandy, tentokrát na tzv. "kulturní frontě". Má u části populace, postižené deziluzí ze změn a většinou z ruské menšiny, posílit národní cítění a touhu po silném Rusku, kterého se bude svět opět bát. Tuto sílu projevili už za války Alexndrovci, mužský vojenský sbor, který měl dle slov Stalina sílu jedné divize - mobilizoval svými národními i vojenskými písněmi národ do boje. Ano, je to profesionální umělecký výkon. Ale co je za tím dnes?
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Miloš Rudek (18671) 19.12.2016 reagovat
A proč jsou mezi námi Čechy milovníci právě tohoto umění, cítící nezadržitelné puzení je svým spoluobčanům doporučovat? Jsou to opravdu jen neškodné emoce? A můžeme si dovolit je nevidět v celém současném kontextu ruské zahraniční politiky? Zpívané slovo má často sílu mnohem větší než to mluvené či psané. To věděl dobře K. Kryl, ví to i I. Hoffman. Ale i Vladimir Vladimirovič a Veronika. A vím to i já. Dobrý den.
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Klapky na oči i uši a zavřít se do knihovny Václava Havla. Kdo nehýká s námi, je Putinův agent...
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Miloš Rudek (18671) 19.12.2016 reagovat
Například Josef Vojta.
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Rudku nechte je. Nenávist k Masarykovi, Havlovi, Koulovi, Baťovi, Odkolkovi či Neherovi u nich už dávno metastázovala. Masaryka nenáviděli ještě 55 let po jeho smrti, Havla budou nenávidět stejně. Ti kdo zavírali interbrigadisty, hrdiny od Buzuluku, piloty RAF i disidenty, žijí láskou k Moskvě, zbytek světa NENÁVIDÍ. Náprstek Viktor
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
Vojto ,souhlas ,jsme na stejné vlně ..národovci....
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Včera na jiném místě pár slovy, ty vaše fráze Pepo Vojto-Vyskoči okomentoval pan L.Š. "Re: Nebylo to už povinné ? Ladislav Švoma (18652) včera 19:15 reagovat Vás to období vlády komoušů asi hodně poznamenalo.“ Dnes to potvrzujete vrchovatě a netřeba k tomu nadále plýtvat slovy.
Re: Zpívané slovo - a co je za tím
jiří český (22298) 19.12.2016 reagovat
ano, napsal si to dobře, hýkáte jako osli
Rdku zpívané slovo - Ktoz jsu bozi boyownici,
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
se na dýku (kordík) nevešlo tak muselo stačit Gott mit uns a Die Fahne hoch se změnilo na Vlajka vzůru letí či Až naše vítězné vlajky rudé na stožáry světa vyletí. Povzbudit morálku těch kdo měli sloužit plánům mocichtivých po ovládnutí světa se opravdu dalo i chorálem. Náprstek Viktor
Dnes o síle slova.
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Proto bez zbytečných žvanivých slov: pan Hoffman - dnes u mne opět dobrý. Pěkný den i týden přeji všem.
Re: Dnes o síle slova.
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
A je nabíledni, kdo jich tady nejvíc trousí... Zdravím Vás předbvánočně... :-)
Re: Dnes o síle slova.
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Dobrý den, paní Pavelková. Již napečeno? Zajisté ještě nějaké ty dobrůtky čekají na svou přípravu, jako u nás. Za sebe ale mám hotovo - prohodil jsem zelíčkem (kysaným s malou dávkou mrkve), paprikou, okurkami, česnekem, cibulí, snítky zelené hladkolisté petržele i nastrouhaným maďarským křenem budoucí utopence i baltské sledě a celou tu barevnou parádu zalil do láku. Obé po dvě čtyřlitrové sklenice ... Do Nového roku zmizí beze zbytku! :-) Pěkný den přeji.
Re: Dnes o síle slova.
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Post scriptum: teď mám poněkud jinou sílu, nežli sílu slov, připravenu i v těch sklenicích. Jsem hnusný matherialista, snad mi pámbu odpustí ... :-))
Re: Dnes o síle slova.
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Děkuji za zeptání. Nápodobně, i když ještě něco stále kutím... A také různá videa a fotografie. To mě baví víc. A dočítám historický román od J. Šmída Ve znamení ERATÓ. Je to o životě a době Václava Prvního, Lucemburského, nevlastního bratra českého krále, římského císaře , Karla IV. Velmi zajímavá četba. :-))
Re: Dnes o síle slova.
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
A můj poznatek. To "vládnutí" nebylo nikdy snadné, ani v době "rytířské" - zejména v Evropě. Tam se to "mlelo" pořád. :-(
Re: Oprava
Pavel Šimon (18722) 19.12.2016 reagovat
Paní Pantlíková, pro přesnost vás musím opravit a to proto, že jako na potvoru čtu třetí díl Přemyslovské epopeje (V. Vondruška), takže ve vašem případě musí jít o Václava druhého. Václav první, zvaný též jednooký, byl druhorozeným synem Přemysla Otakara prvního. "Váš" Václav druhý se též hojně "vyskytuje" v Husitské epopeji, kterouž mám též již přečtenou. Zdraví Pavel Šimon
Re: Oprava opravy
Pavel Šimon (18722) 19.12.2016 reagovat
Tak to vidíte, spěchal jsem na Gabrielu Koukalovou na ČT sport (opakování včerejšího závodu) a takto to dopadlo. Václav IV. se na mne snad zlobit nebude. Pavel Šimon
Re: Oprava
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Mýlíte se Vy, Šimone. Ve znamení Erató je román o Václavu (1.) Lucemburském, synovi Jana Lucemburského (ten padl v bitvě u Grécy jako nevidomý) z jeho druhého manželství s Beatricií Burbeonskou. Václav 1. měl ještě sestru Bonu, ta odešla do kláštera. V prvním manželství s Eliškou Přemyslovnou měl Jan Lucemburský syna, Karla IV., a dceru Markétu, ta zemřela mladá... V. Vondrušku jsem četla nedávno, ale jinou knihu než Vy...
o síle slova....chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
stále aktuální .... k oživení.... chatrč bílá (29025) 17.12.2016 ....řada 18...671 rudek...672.sapík....673- fogel,..674 - náprst...
O síle slova měl Hoffman přemýšlet když 3.9.2016 v komentáři ,,Babiš o Letech" napsal:
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Měl by dát (Babiš*) řeč s Karlem Schwarzenbergem, kterému sice byly jen dva roky, když jeho tatínek využíval vězně z tohoto tábora na práci ve svých lesích, ale že nešlo o rekreaci, ví čestný předseda TOP 09 velmi dobře (c) Slovenký Štát nebyl okupován tak chápu že rodiče Hoffmanovi o Protektorátu Čechy a Morava či Arbeitsamtu neřekli. Ale než tu HLOUPOU POMLUVU vypustil mohl si něco přečíst. Třeba o nucené správě uvalené nacisty na majetek Schwarzenbergů. Náprstek Viktor
Re: O síle slova měl Hoffman přemýšlet když 3.9.2016 v komentáři ,,Babiš o Letech" napsal:
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Pane Náprstku, dobrý den. Tímto přesným zásahem do černého jste sice můj vpisek pro někoho zrelativisoval, ale za vaši trefu díky. Přestože trvám, na tom, že dnešní komentář napsal pan Hoffman dobře (ostatně jinak nežli dobře ani nemohl), poznamenám, že nekonfrontovati dnešní jeho text s jeho vámi vzpomenutou schwarzenberskou fabulací je chybou mé krátké paměti. A toto mé sdělení považuji za důležitější nežli případný výskyt možných poznámek o nestálosti mých názorů. Pěkný den vám přeji. :-)
Re: O síle slova měl Hoffman přemýšlet když 3.9.2016 v komentáři ,,Babiš o Letech" napsal:
Vojta Josef (18649) 19.12.2016 reagovat
Tak jsem se nemýlil, máme zde Babiše...prosím ještě Okamuru...
Re: O síle slova měl Hoffman přemýšlet když 3.9.2016 v komentáři ,,Babiš o Letech" napsal:
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Pane Vojto, váš úsudek je poněkud nepřesný. Pan Náprstek uvedl jméno Babiš do závorky s hvězdičkou do citátu páně Hoffmanova jen pro upřesnění, o kom pan Hoffman tehdy 3. září 2016 psal. Ostatně to při pozorném čtení z titulku nad páně Náprstkovým vpiskem vyplývá samo. Pěkný den vám přeji.
Na počátku všeho, bylo SLOVO, slovo BOŽÍ,
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
jak praví bible. I tu PRAVDU a LÁSKU měl V. Havel z bible, jak připoměl kardinál Duka na své zádušní mši. "V dnešní době plné frází nepovažuje řada lidí  slovo  za nic jiného, než za prostředek dorozumívání a předávání informací. A přece: i obyčejná slova mohou účinně působit! Mají moc dávat a budovat život (povzbuzení, podpora...), ale též bořit a ničit (pomluva, lež, hana)... Již pisatelé Bible Starého zákona nechápali slovo pouze jako zvuk pro přenos informace.
Re: Na počátku všeho, bylo SLOVO, slovo BOŽÍ,
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Chápali ho i jako "událost" a "čin.““ Jaká slova použil FOLK, když podával hlášní v období "rudého náboženství" na skupinu Fragment. Byla to slova povzbuzení a podpory, nebo ta lež s pomluvou? Nesoudím, ta doba byla zlá a na pokání není nikdy pozdě. "Kdo jsi bez viny, hoď po mně kamenem."
o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
řada 18.... reddlich 696....náhodička enigma 699... ...šimon 722... celý diskutérský spolek uvedený v I.a II. díle ,začíná ..18 696 aby končil 18 722...za mě : je pěkné ,když se názorově blízcí figuranti sejdou číselně blízko.....figurant - (z lat.) osoba nastrčená jen pro jméno, nevystupující však sama za sebe ....
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Chatrči bílá, mimořádně mě těší, že jsem zařazen na váš hustě popsaný seznam s vámi nesympatizujících kádrů. Už jsem měl obavy, že mne dopoledne vynecháte! Ještě by mne bylo poté možno zařadit tam, kam nechci, to jest na opačnou stranu k vašim sympatisantům. Já sám, ač individualista, bych si v tam tom osamění nepřipadal dobře... Pěkný den vám přeji. :-)
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Ale hlavně, tím sledem pane Reddlichu sám sobě vyvrací chybnou teorii, podpíranou pí Černou Máňou o počtu "nějakých tří", samurajů, nepasujících mezi názorově oddané adoranty pana Hoffmana.
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
Sice jsem se Pavko zařekla, že už tě nechám dělat ze sebe hlupáka slovy, jejichž obsah nechápeš, ale samuraje neurážej. Pro ty byla na prvním místě osobní čest, to je něco, čemu se vy tři trollovací starci nad hrobem nikdy ani nepřiblížíte.
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Pí Černá Máňo vaše předsevzetí, co udělám nebo budu dělat, mě nechávají lhostejným i když si dovedu představit, jak frustrovaně a zoufale pronášíte ke třem samurajům klatby s rituálem vrážení jehel do postavičky woodu. Je to sice směšné, ale tak jediné co vám asi zbývá udělat na adresu vám nesympatických diskutérů, včetně ovlivnění toho, kdy a jak "starci nad hrobem“ dosáhnou vrcholu hory Olymp. Na dobrý rozmar to dnes nevypadá, tak si připravte nějaký ten flash mob, až si půjdete stěžovat
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
na nádražní lampárnu a možná se vám i uleví. :-DDD Mohu doporučit Kaťušu.
Černá Veronika (29345) 19.12.2016
Tento příspěvek byl smazán z důvodu nevhodnosti či neslušnosti obsahu.
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Rudý Kremlíku, nějaký Pepek tady nadhodil a co do toho zamotat číselné řady, ať je to komplet s tím Čapím hnízdem. Krom toho, když už máš ten mezičas po bezvědomí, tak si tam zaregistruj do osmnáctkové řady: 18648, 18649, (to je ale náhodička) 18692, 18811, 18838, 18868. Ti poslední ve sledu, také pěkná čísla. Tady se nedá hovořit o figurantech, to jsou čistokrevní trollíci, rádi sobě souznící. Jinak od vás pěkná ukázka, co představuje pomatená polovina siamských dvojčat.
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
milé 18696...píšete : ,, Já sám, ač individualista"....ten kdo plete z hovna biče s větším ,či menším neúspěchem a sděluje nám s jakým výsledkem,musí býti individualistou opravdu velikým ,adminovi se omlouvám za příspěvek ohrožující éthos a pochopím pokud bude smazán .
Re: o síle slova...díl II...chcete-li, přemýšlejte si s kým si píšete a na koho reagujete....
Jiří Reddlich (18696) 19.12.2016 reagovat
Pane Rychlý, nakousnuté thema je sice zábavné, leč amortisovat kvůli němu počítačovou klávesnici se mi jeví býti pošetilým. Proto se pro mne již posouvá pod hranici rozlišitelnosti. Přeji vám pěkné odpoledne. :-)
Pondělní slovo Jindřicha Šídlo.
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
A stojí k poslechnutí, proč už můžeme dnes věřit slovům smutného muže Bohuslava. https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/proc-je-pan-bohuslav-smutny-a-kam-se-podel-socanek-7772
síla slova v telefonu¨, který vám je odposloucháván ....nemusí být žádná...
chatrč bílá (29025) 19.12.2016 reagovat
Odvolací pražský vrchní soud zrušil původní trest 8,5 roku vězení pro někdejšího středočeského hejtmana Davida Ratha (ČSSD) kvůli nezákonným odposlechům. Vyplývá to z říjnového písemného usnesení soudu.
Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
Podle mého názoru je "slovo" pouhopouhý projev člověka, obsah a sílu mu dává teprve člověk svou osobností. Zvlášť v dnešní době, kdy význam slov je překrucován a zneužitá slova tím dostávají opačný význam, záleží na řečníkovi, který buď "slovo" podepře" nebo znehodnotí. Lhář klidně tvrdí, že má pravdu, známe to i odsud z diskuze, jen jeho "slovo" nikdo nebere vážně, protože jen slova podložená historií, zkušeností a dlouhodobou integritou mohou najít tu správnou odezvu.
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
Už Platón řekl - "moudří lidé mluví, protože mají co říci, hlupáci mluví, aby něco řekli". Víc a víc to vypadá, že v současnosti mluví jen ti druzí. Tím nejen odkrýváme sami sebe, ale i "slova" degradujeme na ubohý nástroj, který nás nikam neposouvá. Čím dál víc platí - "řeč se mluví, voda teče" a "slova" tak ztrácejí svou důležitost. - je jen na nás umět to rozeznávat a chtít to změnit. Vyjma těch tří "przničů" slov (NAPRDI), přeji všem hezký předvánoční čas.
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Moudrá Černá mluví jen když má co říct. Třeba že Čalfa vládl jen šest měsíců, Pitr v ČR neseděl a Kalousek zrušil limit odchodu do důchodu a vymyslel třetí pilíř. Černá je, stejně jako Zeman, Zachoval či Metanolpantliková přesvědčena že i sebevětší hlouposti musí všichni věřit když ji odněkud vypustí ONA. Když přidá Platona a náprdy raduje se Hoffman až je rolničky slyšet po celé zemi. Náprstek Viktor
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Danka Pavelková (20335) 19.12.2016 reagovat
Jste odporný lhář a vymstí se vám to, Náprstku... Klidný předvánoční čas Vám . Veroniko, a všem lidem dobré vůle... Cililing... :-))
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Černá Veronika (29345) 19.12.2016 reagovat
Zdravím Vás Mirko a díky za podporu. Je to marné, je to marné... on už je na "lháře" tak zvyklý, že by ho určitě urazilo, kdyby jsme tvrdily opak, vždyť "lhát za všech okolností" je jeho krédo:-). Přeji Vám klidný zbytek dne. Jak jsem koukala, Vy ještě čtete? Budu se muset nad sebou zamyslet:-), já nějak nestíhám (asi jsem si toho nabrala moc...) už jsem doma avizovala, že je to letos naposled. Zatím se mějte hezky.
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Pavel Rychlý (18702) 19.12.2016 reagovat
Pane Náprstku, černý TROTL plní jen zadání a zkoumat obsah sdělení nemá v popisu práce.
Černá Veronika (29345) 19.12.2016
Tento příspěvek byl smazán z důvodu nevhodnosti či neslušnosti obsahu.
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
Veronika Černá (18719) 3.4.2016 Víte vůbec, co je "transformace"? Co s tím měla Čalfova vláda (6timěsíční)? Veronika Černá (18719) Takovým příkladem byl Pitr - Místo nástupu do vězení zdrhl do zahraničí, Švýcaři ho asi po 1,5 roce vydali, po návratu místo původních 6 let na tvrdo dostal podmínku. Černá Veronika (29345) 27.8. 2016 09:57 reagovat Nic ve zlém,ale znalosti máte tak na úrovni naprstka. Nejde o žádné chránění, ani o třetí pilíř hloupého Kalouska. Kalousek zrušil věkovou hranici
Re: Havlovo "Slovo o slově" jsem nečetla.
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
odchodu do důchodu (c). Data uvádím aby si ty nesmysly každý zájemce mohl vyhledat a přesvědčit se jak tu Černosvízel lže. Náprstek Viktor
největší sílu mají troubou vyluzované zvuky
miroslav costmen (18648) 19.12.2016 reagovat
v bibli se o tom píše ,jak hebrejové obléhali jericho a chodli okolo hradeb a troubili až hradby spadly .Mne nejvíce udivuje,že sílu křiku přežila pouze nevěstka ráchel.Z toho plyne ponaučení,že propagandistické řvaní pouze pro ouška kuev je .
masarykovo heslo nebát se a nekrást bylo ukradeno
miroslav costmen (18648) 19.12.2016 reagovat
náprstkem a jeho lokaji.
Re: masarykovo heslo nebát se a nekrást bylo ukradeno
miroslav costmen (18648) 19.12.2016 reagovat
že bohatí kradnů co jen vidí je pravda.Ve škole nás učili,že milionář dokonce ukradl slunce.
Pane Rychlý lex Babiš nemohl Zeman podepsat. Jeho kecy o
Viktor Náprstek (18674) 19.12.2016 reagovat
střetu zájmů se Babiše týkat nesmí. On sice Zemana ,,jako" nesponzoroval ale udělal to přes firmu JHYB Veleba. Ten bývalý komunistický funkcionář JHYB spoluvlastnil s Babišem. Veleba dostal trafiku v neúspěšné straně SPO ale na post senátora to stačilo. A Zeman ty kteří mu pomohli na Hrad ocenit umi. Jen Šlouf neuspěl. Jeho IQ bylo moc vysoko. Blb se spoji jen ještě větším blbcem. Náprstek Viktor

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies