Speciálně „na její tělo a hlas“ jej napsala zkušená autorská dvojice Aleš Březina a Jiří Nekvasil.

„Soňu jsem svého času oslovil, protože jsem považoval za důležité, aby se objevila na scéně Národního divadla. Alespoň teď, když to nebylo možné v době, kdy byla slavná v celém světě jako operní zpěvačka,“ uvedl Nekvasil. Pěvkyně se poté obrátila na Aleše Březinu, který už pro ni vytvořil melodram A-ha! na text jednoho z autorů kabaretu Červená sedma, založeného otcem Soni Červené. Dále pro ni složil tango, které si sama otextovala.

„Když mě oslovila ke spolupráci potřetí, tak jsem si uvědomil, že je to znalkyně lidských duší. Že ačkoliv by mě nikdy nenapadlo psát celovečerní hudební tvar, tak ona věří, že bych toho byl schopen. Začali jsme společně hledat téma, velmi rychle jsme si stanovili jeho základní kritéria. Brzy jsme si byli všichni tři jisti, že osud Milady Horákové, který je naprosto ojedinělý ve svém poselství a až uhrančivý svou zrůdností v podobě inscenovaného soudního procesu, je tím tématem nejzajímavějším,“ vyprávěl Březina. Jiří Nekvasil prý ale zároveň cítil obavy, jestli mají vůbec právo se zvoleného tématu dotýkat. „Další otázka zněla, jak se ho dotknout, abychom nebyli sentimentální, ale šli přímo k pravdě. Ta pro nás byla základním východiskem,“ doplnil.

Na libretu spolu oba pánové pracovali přes rok. Ruku k dílu přiložila i Soňa Červená, která prošla štosy zajímavých materiálů, v té době prakticky neznámých, z nichž vycházeli. „Zítra se bude… nepovažuji za svou další trofej. Že jsem byla spoluiniciátorem tohoto projektu, to je to jediné, na co si osmělují být pyšná. Jinak jsem pokorná a odevzdaná tvůrcům, plná pochyb sama o sobě a plná obdivu k Miladě Horákové,“ dodala Červená.