VYBERTE SI REGION

Při prvních zkouškách si připadám nemožně, říká nadějná herečka

Uherské Hradiště - Dvaadvacetiletá herečka Slováckého divadla Andrea Nakládalová patří k velkým nadějím uherskohradišťského souboru. Diváci ji znají z mnoha inscenací a za pár dnů k nim přibude další role.

4.1.2009
SDÍLEJ:

Diváci Andreu Nakládalovou znají z mnoha inscenací a za pár dnů k nim přibude další role.Foto: DENÍK/Milan Zámečník

Režisér Robert Bellan jí totiž svěřil postavu sopranistky Diany v nové bláznivé komedii Tenor na roztrhání. „Herci se při hraní komedie bojí, že se diváci nebudou bavit,“ myslí si herečka, která vyvolává salvy smíchu v komedii 1+2=6.

Říká se, že zkoušení s Robertem Bellanem je náročné, ale že každý z herců se na něj svým způsobem těší, protože ten výsledek pokaždé stojí za to. Potvrzuje to Tenor na roztrhání?
Já jsem s Robertem dělala jen hru 1+2=6. To zkoušení bylo hodně náročné. Tenor je zatím pro mě větší pohoda, ale nejsme ještě na konci, takže to všechno může teprve přijít.

Jistě jste už před nástupem do Slováckého divadla slyšela o Rychlých šípech, sama hrajete v komedii 1+2=6. V čem je podle vás ukryto tajemství Bellanova úspěchu?
Asi to s humorem umí. Má cit najít dobrou komedii, v ní vtip, udržet tempo a pozornost diváka.

Co jste si o komedii Tenor na roztrhání myslela po prvním přečtení?
Že by se lidem mohla líbit. Mně se líbila.

Jak to vypadá, když hru projíždíte pořád dokola? Smějete se pořád vtipům, nebo máte pocit, že na nich nic k smíchu není?
Zkoušení je dost vtipné. Mám své oblíbené situace, kterým se dokážu smát pokaždé. Takže i díky tomu jsem zvědavá na reakce diváků.

Co je pro vás osobně při práci na novince nejtěžší?
Nejtěžší jsou pro mě první zkoušky, to si připadám úplně nemožně, mám pocit, že na jevišti nedokážu přirozeně ani stát, natož něco předvádět a u toho se tvářit profesionálně.

Mnoho diváků si myslí, že komedie je výborná příležitost k improvizaci. Platí to?
Asi ano, ale jenom do jisté míry. Improvizace je v komedii určitě přínosná, ale musí se zachovat nějaká stavba situace a gradace, aby se pak díky improvizaci nesmazala samotná pointa.

Má herec při hraní komedie nějakou černou můru? Čeho se nejvíc bojí?
Myslím, že se herci při hraní komedie bojí nejvíc toho, že se diváci nebudou bavit. Každý herec má nějaké místo, kdy si je jistý, že se diváci zasmějí nebo také zatleskají. A když se tak nestane, tak to je právě asi ta noční můra.

Kdybyste byla divákem, proč byste se na komedii Tenor na roztrhání šla podívat?
Byla bych zvědavá, co herci Slováckého divadla připravili a jestli Tenor překoná vysoce nasazenou laťku po předchozích komediích.

Které z komedií uváděných ve Slováckém divadle je Tenor podle vás nejvíce podobný?
Já jsem ovlivněná tím, že vím, jaký režisér Tenor připravuje, takže pro mě je nejvíc podobný komedii 1 a 2 = 6. Ale je to jiný příběh, jiná zápletka a jiné situace.

Kdybyste si mohla vybrat komediální roli svých snů, která by to byla a proč?
Konkrétně vážně nevím. Pokud bych tu roli zahrála tak, aby splňovala všechno, co divák od komediální role očekává, tak to by byla moje komediální role snů.

Jaký typ komedií je vám nejbližší?
Ty komedie, které mě jako herce nebo diváka pobaví, pak už je mi jedno, jestli je to komedie konverzační nebo situační. Prostě od komedie očekávám zábavu.

Josef Kajetán

O čem je komedie Tenor na roztrhání
Hlavním hrdinou je světoznámý tenorista, který přijede do Clevelandu zazpívat postavu Othella. Bohužel před vystoupením požije spoustu prášků na spaní, zapije je alkoholem a usne. Majiteli divadla nezbývá nic jiného než navléknout do kostýmu nenápadného, ale talentovaného zpěváka Maxe v domnění, že nikdo nic nepozná. Vtom se ale skutečný zpěvák probudí a dožaduje se vstupu do divadla. Následuje kolotoč záměn, nedopatření, omylů a bláznivých situací, u kterých si divák jen říká: jak toto může dopadnout? Andrea Nakládalová vytvoří postavu operní divy, která má se světoznámým tenoristou své plány. Hodlá Mistra svést a dostat se na světová jeviště. Podaří se jí to? Nebo skončí v posteli u někoho jiného? Premiéra je připravena na 17. ledna.
4.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Kardinálové chtějí od papeže odpověď, Vatikán mluví o skandálu

Vatikán - Za velmi vážný skandál označil předseda jednoho z nejvyšších soudů římskokatolické církve otevřený dopis čtveřice kardinálů, kterým žádají papeže o vyjasnění jeho názoru na rozvedené. Kardinálové z Německa, Itálie a USA odpověď Františka na svůj původní dotaz nedostali, proto s ním vyšli nedávno na veřejnost.

Zadeha v Praze znovu zadržela policie

Praha/Brno - Policie dnes v Praze zadržela obžalovaného podnikatele Sharama Abdullaha Zadeha, celý den u něj prováděla domovní prohlídku, uvedl v tiskové zprávě Zadehův mediální konzultant Jan Jetmar. Večer ho podle něj převezla k výslechu do Brna. Zadeh je obžalován z daňových úniků, hlavní líčení se koná u brněnského krajského soudu.

V Norsku našli nápis Arbeit macht frei ukradený z Dachau

Bergen - Norská policie nejspíš objevila nechvalně proslulý nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) ukradený v roce 2014 z brány bývalého německého koncentračního tábora Dachau. S odvoláním na bavorskou policii o tom dnes informovala agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies