Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvězdami nové divadelní kampaně jsou vrátný, kulisák či rekvizitářka

Brno /FOTOGALERIE/ – Umělecká malířka dekorací pro Hostinu dravců, technik scény k premiéře Čarokraj. K chystaným titulům pro sezonu 2014/2015 vybralo brněnské Národní divadlo své zaměstnance, které diváci sice neznají, ale bez nichž by se chod divadla neobešel: vrátného, hlídače, kulisáky či rekvizitářky. A umístilo je na plakáty, z nichž nyní lákají diváky do divadla. Novou reklamní kampaň divadlo spouští v pondělí prvního září.

1.9.2014
SDÍLEJ:

Budovy brněnského Národního divadla, tramvaje i ulice města zaplní od 1. září nové plakáty poutající na premiéry v sezoně 2014/2015.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Spolupracovali na ní grafický designér Robert V. Novák a fotograf Ivan Pinkava. „Bylo to pro mne jiné v tom, že jsem tentokrát pro divadlo nepracoval s herci či tanečníky, ale naopak s amatéry, kteří nejsou zvyklí být modely v ateliéru," uvedl Pinkava.

Doplnil, že hlavním zážitkem pro něj byla velká vstřícnost všech zúčastněných, jejich ochota i velkorysost se na kampani podílet. „Vyžadovalo to od nich nejen chuť a souhlas, ale i určitý smysl pro humor, schopnost podívat se na sebe s úsměvem. Prostě chvíli si hrát. Někteří mne překvapili až neuvěřitelnou schopností práce s vlastní emocí a svým obličejem. Hned bych některé angažoval do hereckého souboru," řekl Pinkava.

Reklamní kampaň začala vznikat letos v lednu. Pod záminkou nutnosti pořídit snímky zaměstnanců divadla tehdy poslalo vedení všechny k fotografovi. Poté už zbývalo jediné – vybrat ty, v jejichž výrazu je vryto cosi z některé z plánovaných premiér. A nebo je s ní portrétovaný naopak v kontrastu. „Fotografie jsme s Ivanem Pinkavou vybírali dva dny. Vše se graficky zpracovávalo v červnu a před letošními prázdninami byla kampaň hotová," uvedl Glaser.

Upřesnil také, že premiér bude šestnáct: patnáct z nich reprezentují zaměstnanci divadla, šestnáctou – baletní, nazvanou Tanec a média, zpodobňuje divačka.

Dnes poprvé vyvěšené plakáty poutají hlavně na prvních pět premiér. Poté se kampaň rozjede v druhé vlně a na ni naváží další etapy – včetně podzimního Janáčkova festivalu. „Pro plakáty jsme vyjednali dvě stě výlepových ploch, v tramvajích to je v řádu stovek. Dále to je třicet citylightů (prosvětlená reklama, zpravidla u zastávek městské hromadné dopravy, pozn. red.) a ve velkých formátech se portréty objeví na budovách divadla," upřesnil Glaser.

V papírové verzi a ve stejné grafické upravě vznikla i programová skládačka. Bude zdarma k rozebrání v divadlech. „Má speciální formát, takže si ji lze snadno vložit do kapsy či kabelky," uvedla vedoucí obchodního oddělení Národního divadla Brno Lucie Tousecká.

Částku, kterou za kampaň divadlo zaplatilo, Martin Glaser nesdělil. „Je to kampaň nákladná, protože ji dělají špičkoví tvůrci. Mohli jsme si ji dovolit jen díky podpoře našich nových mecenášů," naznačil Glaser s tím, že se jedná o dvě významné brněnské firmy. Konkrétnější být nechtěl. Doplnil jen, že výhodnou spolupráci divadlo vyjednalo také s brněnským dopravním podnikem.

Autor: Markéta Stulírová

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
1 4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Nabarvené ptáče je dřina. Musí se dělat srdcem

/REPORTÁŽ/ Letní požár obilného lánu za Konstantinovými Lázněmi vyhlížel jako scéna z filmu. Do adaptace knihy Nabarvené ptáče by sedl jako ulitý. Šlo ale o přírodní divadlo. Režisér Václav Marhoul ten den točil vizuálně krotší záběry. „Kozácký nájezd je teprve před námi,“ shrnul lakonicky.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení