VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvězdami nové divadelní kampaně jsou vrátný, kulisák či rekvizitářka

Brno /FOTOGALERIE/ – Umělecká malířka dekorací pro Hostinu dravců, technik scény k premiéře Čarokraj. K chystaným titulům pro sezonu 2014/2015 vybralo brněnské Národní divadlo své zaměstnance, které diváci sice neznají, ale bez nichž by se chod divadla neobešel: vrátného, hlídače, kulisáky či rekvizitářky. A umístilo je na plakáty, z nichž nyní lákají diváky do divadla. Novou reklamní kampaň divadlo spouští v pondělí prvního září.

1.9.2014
SDÍLEJ:

Budovy brněnského Národního divadla, tramvaje i ulice města zaplní od 1. září nové plakáty poutající na premiéry v sezoně 2014/2015.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Spolupracovali na ní grafický designér Robert V. Novák a fotograf Ivan Pinkava. „Bylo to pro mne jiné v tom, že jsem tentokrát pro divadlo nepracoval s herci či tanečníky, ale naopak s amatéry, kteří nejsou zvyklí být modely v ateliéru," uvedl Pinkava.

Doplnil, že hlavním zážitkem pro něj byla velká vstřícnost všech zúčastněných, jejich ochota i velkorysost se na kampani podílet. „Vyžadovalo to od nich nejen chuť a souhlas, ale i určitý smysl pro humor, schopnost podívat se na sebe s úsměvem. Prostě chvíli si hrát. Někteří mne překvapili až neuvěřitelnou schopností práce s vlastní emocí a svým obličejem. Hned bych některé angažoval do hereckého souboru," řekl Pinkava.

Reklamní kampaň začala vznikat letos v lednu. Pod záminkou nutnosti pořídit snímky zaměstnanců divadla tehdy poslalo vedení všechny k fotografovi. Poté už zbývalo jediné – vybrat ty, v jejichž výrazu je vryto cosi z některé z plánovaných premiér. A nebo je s ní portrétovaný naopak v kontrastu. „Fotografie jsme s Ivanem Pinkavou vybírali dva dny. Vše se graficky zpracovávalo v červnu a před letošními prázdninami byla kampaň hotová," uvedl Glaser.

Upřesnil také, že premiér bude šestnáct: patnáct z nich reprezentují zaměstnanci divadla, šestnáctou – baletní, nazvanou Tanec a média, zpodobňuje divačka.

Dnes poprvé vyvěšené plakáty poutají hlavně na prvních pět premiér. Poté se kampaň rozjede v druhé vlně a na ni naváží další etapy – včetně podzimního Janáčkova festivalu. „Pro plakáty jsme vyjednali dvě stě výlepových ploch, v tramvajích to je v řádu stovek. Dále to je třicet citylightů (prosvětlená reklama, zpravidla u zastávek městské hromadné dopravy, pozn. red.) a ve velkých formátech se portréty objeví na budovách divadla," upřesnil Glaser.

V papírové verzi a ve stejné grafické upravě vznikla i programová skládačka. Bude zdarma k rozebrání v divadlech. „Má speciální formát, takže si ji lze snadno vložit do kapsy či kabelky," uvedla vedoucí obchodního oddělení Národního divadla Brno Lucie Tousecká.

Částku, kterou za kampaň divadlo zaplatilo, Martin Glaser nesdělil. „Je to kampaň nákladná, protože ji dělají špičkoví tvůrci. Mohli jsme si ji dovolit jen díky podpoře našich nových mecenášů," naznačil Glaser s tím, že se jedná o dvě významné brněnské firmy. Konkrétnější být nechtěl. Doplnil jen, že výhodnou spolupráci divadlo vyjednalo také s brněnským dopravním podnikem.

Autor: Markéta Stulírová

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
10

Poláci kupují registrační pokladny od české firmy. Čeká je EET

Civilisté v Mosulu spolu s iráckými vojáky
AKTUALIZOVÁNO
3 15

Islámský stát padl, irácká armáda dobyla symbolické srdce džihádistů

AKTUALIZOVÁNO

Pražský Botič hlásí 1. stupeň povodňové aktivity, drama ve Stromovce

/GALERIE/ Aktuálně platí 1. stupeň povodňové aktivity na Praze 10, zaměstnanci radnice Prahy 10 neustále moniturují stav hladiny. Ve Stromovce a na Letné hrozí vyvrácení stromů. Situaci v Radotíně můžete vidět v galerii.

Ruský soud uznal pětici Čečenců vinnou z vraždy Němcova

Porota dnes v procesu s vrahy bývalého ruského vicepremiéra a pozdějšího opozičního vůdce Borise Němcova vynesla jednoznačný rozsudek. Podle ní je všech pět Čečenců za smrt politika zodpovědných. Podle rodiny zavražděného však skuteční strůjci atentátu spravedlnosti unikají.

Podvodníci zkoušejí na seniory nový trik: Vydávají se za příbuzné

„Jsem váš příbuzný a potřebuji nutně rozměnit peníze," obrátil se na starší ženu přímo na ulici neznámý muž. Ta v domnění, že se skutečně jedná o dávno neviděného příbuzného, muže pustila k sobě domů. Tam podvodník ženu bedlivě sledoval, a když zjistil, kde má peníze uložené, požádal ji o sklenici vody.

Podnikatel z Ostravy prodal alkohol školačkám, důsledky jsou katastrofální

Jednu ze svých největších životních chyb udělal osmačtyřicetiletý provozovatel menšího obchodu z Ostravska. Dvěma nezletilým dívkám ve věku dvanáct a třináct let prodal alkohol.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies