Opilec vrávorá ze dveří hospody a za ním vybíhá zuřivá hostinská. „Zaplať, koukej zaplatit," křičí. Po krátké potyčce zmožený násoska míří k zemi a usíná spánkem spravedlivých.

V mlze, která nastane, a v atmosféře podpořené rytmickou hudbou přichází na nádvoří komedianti na chůdách v bizarních maskách. Za nimi kráčí šašci, siláci, kejklíři. Celý komediantský ansámbl. Průvod uzavírá malovaný vůz kodrcající se po dlažbě.

Opilce, který je zcela mimo sebe, si herci berou do parády a rozhodnou se, že si z něj vystřelí.

Divadlo na divadle

Začíná velkolepé divadlo na divadle, začíná adaptace Shakespearova Zkrocení zlé ženy, inscenace, kterou v pátek večer uvedlo Městské divadlo Mladá Boleslav v premiéře na nádvoří hradu Kost.

Z úvodního opilce (Petr Halíček) se stává Petruccio, šlechtic z Verony, který se poté, co se doslechne o rázné padovské panně Kateřině (Lucie Matoušková), rozhodne, že ji pojme za svou choť a zkrotí ji.

I kočovní herci přijímají identity různých shakespearovských postav a vstupují do příběhu.

Předně je třeba říci, že spojení divadla a historických kulis hradu je nesmírně šťastné. Není se čemu divit, že divadlo investovalo značné množství energie i peněz, aby zde mohlo po dva týdny vystupovat.

Nasvícené cimbuří, nad hlavou šeřící se obloha a cvrlikající ptáci, herci pohybující se v historických prostorách i mimo jeviště. Atmosféra umocňuje zážitek z letní komedie.

Tvůrci vsadili na komediantskou stylizaci ve všech režijních složkách a všudypřítomnou nadsázku.

Rekvizity budí dojem, že je komedianti koupili z druhé ruky, scéna, nad kterou září pestrobarevné žárovky a jejíž vchod zakrývá těžký sametový závěs, připomene pouťové prostředí nebo kabaret, jenž má dávno po sezóně.

Směsici různých kostýmů z různých dob a z různých divadelních her sjednocují renesanční znaky. Vše v intencích komediantské poetiky.

Například učitel řečtiny, za kterého se vydává nápadník Kateřininy sestry Biancy (Petra Nakládalová) Lucentio (Petr Mikeska), v tóze a s hlavou ověnčenou dubovou ratolestí vůbec nepůsobí nepatřičně. Právě naopak.

Komické výstupy, k nimž na jevišti dochází, jsou charakteristické až groteskní stylizací, kterou podporuje pestrá škála zvuků vyluzovaných pod jevištěm herci, kteří zrovna nehrají.

Uznání patří v tomto ohledu zejména Miroslavu Babuskému, jehož hra na bubny výrazně ovlivňuje tempo.
Také ostatní herci, kteří právě nehrají, zůstávají součástí děje. Vystupují z rolí, stávají se opět členy komediantského spolku, komentují děj a jsou živou součástí scény.

Premiéra sklidila ovace, gratuloval i Hilský

Inscenace má v první půli neskutečný spád. Gag střídá gag, velký prostor má zcizující efekt, vynalézavé nápady obecenstvo znovu a znovu překvapují.

Kost se proto i na premiéře doslova otřásala smíchem a potlesky na otevřené scéně.

Druhá polovina je pomalejší a projevuje se v ní nadprůměrná délka stopáže. Ta je dána původním textem hry.

Zkrocení zlé ženy v režii Pavla Kheka a podání mladoboleslavského souboru je sympatickým počinem. Výtvarná složka je skutečně dokonalá a zábava třeskutá, takže diváci všeho věku se jistě nebudou při sledování nudit.

O dobře zvládnuté premiéře svědčí i uznání profesora Hilského, shakespearologa a překladatele díla Williama Shakespeara, jenž s divadlem na inscenaci spolupracoval a který si nenechal ujít její premiéru.