VYBERTE SI REGION

Mafiáni v Akropoli zůstali v půli cesty

Praha /RECENZE/ – Pražskému publiku se v pondělí večer představil v Paláci Akropolis v premiéře muzikál Mafiánská opera z dílny Jana Jirků (scénář a režie), jehož tvorbu znají diváci mj. z divadla Minor. Společenská satira s písničkami a hudbou Marka Doubravy se pokusila o jakousi karikaturu společnosti, v níž žijeme. A o úvahu nad tím, co by se stalo, kdyby se otcové od rodin rozhodli okrást vysoce postavené zloděje…

26.9.2012
SDÍLEJ:

MODERNÍ MAMINA. Simona Babčáková mezi nezkušenými táty zloději. Foto: Palác Akropolis

Muzikál mísí řadu žánrů, od rocku a punku až po country, které přímo na scéně hraje živá kapela, jejíž členové jsou zároveň ústředním hereckým kvartetem tátů v akci. Problém je, že představení chybí proporce, příběh, vršení jeho motivů je překombinované a divák se v nich ztrácí. Jako by si tvůrci nebyli schopni ujasnit, co a jakou formou chtějí vyprávět. Částečně to prozrazuje původní motivace Jana Jirků, který přiznává, že impulsem byla chuť zdramatizovat Zločin v Čechách sepsaný Miroslavem Houdkem, členem Berdychova gangu. Nakonec vyhrála (pravda, ta šťastnější) varianta nezkušených českých chlapíků-muzikantů, kterým se pokus o spravedlivou loupež vymkne z ruky. Vymkla se bohužel i scénická forma, a tak se tvůrci tu inspirují u Quentina Tarantina, jindy u lábusovského Ivánku, kamaráde či Žebrácké opery. A představení nedrží pohromadě.

Představení nedrží pohromadě

Dynamické a živě zpívané scény střídají hluchá místa (třeba andělský začátek v kostele) a divák nemá šanci jít s příběhem soustředěně až do finále. Čímž přichází i o katarzi, kterou má nést didakticky upravené úsloví: „Nebát se milovat a nekrást". Na kolísavost rytmu tak místy doplácí i herecká (ne)jistota na jevišti. Ocenění nicméně zaslouží Doubravův podařený hudební vklad, jednoduchá scéna komiksového kreslíře Jana Bažanta doplněná projekčními poli (Kuchyně, Kostel, Les) a jednotlivé nápady, třeba svítící oči hyen ve tmě. Dobré jsou i pěvecké výkony herců: Simony Babčákové, stále lepší Anety Krejčíkové či komediální nasazení Jakuba Žáčka alias ministra.

Aby měl nicméně satirický muzikál o běžném českém životě na pozadí korupčních kauz ten správný šleh, potřeboval by ještě „učesat" a odlehčit. Nápad je každopádně dobrý – proto stojí za vidění. Další termíny Mafiánské opery jsou v Akropoli 21. a 22. října a také v listopadu.

Autor: Jana Podskalská

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies