VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Martin Zounar: Co hit, to konkrétní vzpomínka diváka

Praha /EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ – Ať už patříte k příznivcům nebo naopak kritikům muzikálu Děti ráje, který uvádí v divadle GoJa Music Hall na pražském Výstavišti společnost No. Art, vězte, že dostat se na něj je skoro umění. Produkce totiž hlásí pořád vyprodáno a podle aktuálních informací musela dokonce přidávat pro velký zájem další představení. Hity Františka Janečka, Michala Davida, Zdeňka Bartáka a skupiny Kroky, které jsou umně protkané s dějem příběhu, totiž stále táhnou. Už jen užívat si vzrušivou atmosféru v sále, kde si diváci společně s protagonisty nadšeně prozpěvují a podupávají do rytmu, je zajímavá zkušenost. Jednu z hlavních rolí – dýdžeje – v muzikálu ztvárňuje Martin Zounar (alternuje ji se Sagvanem Tofim, autorem celého počinu). „V případě Dětí ráje se opravdu naplňuje slogan ‚první muzikálový hit‘, protože co písnička, to velký hit – a potažmo konkrétní vzpomínka konkrétního diváka. Je radost občas z jeviště zabrousit pohledem do hlediště a sledovat jejich reakce,“ uvedl Zounar.

2.4.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Martin Zounar jako Tom v muzikálu Děti rájeFoto: ČTK

Uprostřed těch diváků jsem měla pocit, jako by zapomínali na všechno, co se děje venku…

Podle mého názoru jde vesměs o generaci dnešních čtyřicátníků, kteří pamatují mixelu a další výdobytky oněch „zlatých“ diskotékových let. Muzikál má pro ně kouzlo v tom, že jsou nejen vtaženi do jednoduchého příběhu o první lásce, který jim možná může připomínat ten jejich-reálný, ale zároveň jsou díky písničkám, jež zazní, na koncertě. V samotném závěru, v němž jim děj shrneme společně s úryvky jednotlivých písniček, si navíc mohou své pocity srovnat, ve zrychlené formě ještě všechno znovu prožít. A to je „tah na bránu“, opojení z úspěchu, že s kolegy něco děláme dobře a že jsme oceněni potleskem, který trvá naprosto běžně i půl hodiny.

Dokázali jste třeba jen snít o takovém úspěchu?

Za sebe musím říct, že ve skrytu duše ano. Byl jsem si vědom toho, že když „jdu“ do spolupráce s mým životním kamarádem Viktorem Mrázem, který je společně s Michalem Bělouškem producentem toho představení, úspěch se dostaví. Oba jsou to zkušení chlapi, kteří mají velký dar – čuch pro něco výjimečného – a důkladně rozvažují, do čeho se pustí. A v tomto případě naprosto přesně vyčuchli, že nastala nejen doba pro nostalgii, ale i pro představení mladých talentovaných lidí – ti jsou mimochodem velkou devizou našeho muzikálu.

Jaký je vlastně příběh Dětí ráje, jak vznikly?

Přišel s nimi Sagvan – napsal scénář, který posilují právě umně seskládané písničky. Nijak nespekuloval, šel po normální věci, o které byl přesvědčený, že u diváků zabere. Dnes můžeme říct, že se mu povedl majstrštik. Hotový scénář pak předal režiséru Petru Novotnému, jehož jméno je ve světě muzikálu pojmem. „Porodil“ všechny ty první vydařené projekty, z nichž měl největší a asi nepřekonatelný úspěch Jesus Christ Superstar. Sám teď říká, že Děti ráje se mu co do ohlasu diváků nejvíce podobají.

A co scéna, na které se děj Dětí ráje odehrává? Baví vás?

Trošku připomíná kulisy z West Side Story, trošku náves z Prodané nevěsty, já bych se ale nenechal mýlit, protože hned první okamžiky představení diváky z tohoto vizuálního vjemu vyvedou. Fakt je ten, že je scéna funkční a já se na ní cítím velice dobře.

Jak jste vlastně reagoval, když vám nabídli roli dýdžeje?

Když mě kluci do muzikálu oslovili, říkali: pamatuješ si Salavu, Kosíka, Skalku? Ti všichni byli o deset patnáct let starší než my, co jsme kdysi na ty diskotéky chodili. Postavu takového ražení potřebujeme! V tu chvíli jsem měl o svém dýdžejovi jasno – musí to být týpek, co má narozdíl od těch mladých „nadhled a rozhled“, vyzobává si ty nejatraktivnější holky, taky trochu frajírek…

Aby pak ve vašem příběhu skončil trošku jako ztracená existence, v šusťákových teplákách, s rozcuchaným „hárem“ a pivem v ruce… Mimochodem, vašimi kreacemi jste mě pobavil.

Děkuju, to už je taková vtipná nadstavba. Musel jsem se, co se týče toho „hára“, nějak Sagimu přiblížit. Kostýmerky přišly s tím, že má oproti mě ve skutečnosti čtyřikrát větší vlasy. A že když mu je natupírují, že pak vypadá jako Asterix. No tak mi vymyslely paruku. A když jsem si ji nasadil, zjistil jsem, že mi jakoby rozvázala ruce, že se do té postavy můžu víc položit a proložit vlastními fóry.

Jak na vaši roli reagují kamarádi, strefují se do vás?

Byli tady i tací, kteří říkali – ty vole, Michal David, ty šedivej, děti ráje, no to tě zabije… A když jsme se pak setkali po představení, divili se – to není možné, to má sílu, co to je? No je to právě ten fenomén zpěvných a melodických písniček, to je jasné! Intelektuálům se to může nelíbit, ale nic proti tomu neudělají. My je k nám koneckonců nezveme, už jsem říkal, máme plno.

Autor: Gabriela Kováříková

2.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
33 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies