Ačkoliv Barbora posílila herecký soubor svým angažmá od prosince, diváci ji měli možnost vidět mnohem dřív, když se představila jako hostující herečka v černé komedii Táta, uváděné na Malé scéně. Zároveň hraje roli Alžběty, vévodkyně z Yorku v dramatu Králova řeč, která měla pod vedením Igora Stránského premiéru na konci ledna. "Prožívám teď takové dobrodružství nového začátku," říká absolventka brněnské JAMU.
Barboro, máte za sebou velmi úspěšnou premiéru Královy řeči. Čekala jste tak velký pozitivní divácký ohlas?
Když jsem během zkoušení pozorovala práci "krále" Pavla Hromádky a "logopeda" Pavla Majkuse, věděla jsem, že výsledek bude skvělý. Práce s kolegy byla inspirativní a moc jsem se naučila. Ale takové divácké nadšení, to je jako ze snu.
V inscenaci jste ztvárnila královnu Alžbětu. Jaká je?
Královna Alžběta je opravdová dáma. Laskavá, oddaná i autoritativní. Role mi dala možnost prožít krásný příběh o lásce a pomoci milovanému člověku.
Od minulého týdne vás diváci mohou vidět i v roli Matky v úspěšné inscenaci Autista. Jak těžké to pro vás bylo?
Převzetí této role byla velká výzva a velká odpovědnost. Za krátký čas jsem se potřebovala naučit text a akce, které se během hry odehrávají. Nebylo toho málo, přitom zkoušky byly jen dvě. A tak jsem se už s předstihem učila texty a studovala záznam představení. K tomu jsem se ještě scházela s Alžbětou Kynclovou, která roli doposud hrála a s režisérem Michalem Zetelem a rozebírali jsme hru, postavu Matky a život s autismem.
Diváci Slováckého divadla vás měli poprvé možnost vidět v černé komedii Táta s Vladimírem Doskočilem. Jak vzpomínáte na toto zkoušení?
Vzpomínám jen v dobrém. Ačkoli je téma hry náročné, bylo to skvělé období. Jsem ráda, že jsem mohla intenzivně zkoušet právě s Vladimírem Doskočilem.
Bylo něco, co vás ve Slováckém divadle překvapilo? Ať už mile či nemile?
Každý den mě něco překvapí. Naštěstí v dobrém. Prožívám teď takové dobrodružství nového začátku. Je to prima.
V dubnu se také poprvé představíte v inscenaci Kniha o hřbitově, kde ztvárníte Ivanu za již zmíněnou Alžbětu Kynclovou. Už se připravujete na roli?
Zatím jsem se soustředila na premiéru Královy řeči a na mou první reprízu Autisty. Kniha o hřbitově přichází na řadu teď.
Máte raději tragičtější postavy, nebo komičtější?
Zatím to byly role tragičtější. I když mám ráda, když se obě roviny prolínají.
Na co se v angažmá nejvíce těšíte?
Já se těším z angažmá, například teď mě čeká zkoušení nové pohádky v režii Zoji Mikotové.
V čem hraje Barbora NesvadbováKrálova řeč - Strhující příběh o překonávání osobní lidské slabosti na půdorysu královského údělu nastudoval režisér Igor Stránský. Do hlavních rolí obsadil Pavla Hromádku jako koktajícího krále Bertieho a Pavla Majkuse, který ztvárnil jeho logopeda Lionela Logua. Barboru můžete vidět v roli Alžběty, manželky krále Bertieho. Nejbližší reprízu divadelníci odehrají 23. února.
Čtěte také Králova řeč v Hradišti je „koktavým" koncertem Pavla Hromádky
Autista – Moje zatracené nervy! - Současná hra Alžběty Michalové, jež vypráví o autistickém chlapci Kašparovi, který se snaží i přes svůj handicap žít plnohodnotný život, patří k nejúspěšnějším inscenacím uváděné na Malé scéně v celé historii divadla. Rok a půl od premiéry se dočkala více než 60. repríz. Hlavní roli Kašpara svěřil ředitel divadla Michal Zetel Josefu Kubáníkovi, který za ni získal cenu Největší z pierotů. Repríza Autisty s Barborou v roli jeho matky, se bude hrát 23. března.
Čtěte také Josef Kubáník: Pro autisty je to tady strašně těžké
Táta - Hořkou komedii o stáří, ve které autor s nadsázkou a humorem vplétá samotného diváka do zmatené hlavy hlavního hrdiny, nastudoval v hlavní roli s Vladimírem Doskočilem režisér Tomáš Pavčík. Barbora v ní hraje Lauru, ošetřovatelku hlavního hrdiny. Nejbližší repríza je na programu 7. března.
Čtěte také V inscenaci Táta exceluje herec Vladimír Doskočil