VYBERTE SI REGION

Prestižní nominaci na Thálii má taxikářka i Funny Girl Monika Absolonová

Ústí nad Labem, Praha /ROZHOVOR/ – Je vtipná, maličko „držkatá“, ale hlavně dost zábavná. Tato charakteristika pražské zpěvačky a herečky Moniky Absolonové „sedí“ na „Monu Absolonu“ v nové roli televizní taxikářky v zábavném soutěžním pořadu Taxík na ČT 1 – v „jediném taxíku, který zaplatí vám“, ale i na její roli revuální hvězdy Fanny Briceové z USA 20. let minulého století.

18.3.2012 1
SDÍLEJ:

Zpěvačka Monika Absolonová v ústeckém muzikálu Funny Girl Foto: Deník/Karel Pech

Láska, hity, dojetí

V proslulém muzikálu Funny Girl v režii Lumíra Olšovského, s herci i živou hudbou orchestru Severočeského divadla opery a baletu. V dojemném příběhu velké lásky skvělé zpěvačky k hochštaplerovi. V inscenaci plné scén, při kterých se vám chce jednou tančit s Fanynkou a ústeckým baletem na jevišti, ale poté zase v plyšových sedadlech ždímete kapesník – to když je v lásce ouvej a svět se Fanynce hroutí.

Ve Funny Girl se Monika pěkně odvazuje, výborně zpívá, dost vše prožívá. Takže si ji nemohla nevšimnout Herecká asociace ČR a nominovala ji na prestižní Ceny Thálie 2011! Budou předávány v sobotu 24. března v přímém přenosu České televize z Národního divadla v Praze. Dojme muzikálový hit z ústeckého divadla také komisi Thálií? A uspěje ve Zlaté kapličce i další ústecké želízko v ohni Thálií, pěvkyně Anna Klamo, nominovaná za krásnou, ale těžkou hlavní roli v opeře Lakmé?

Taxík ji baví!

Jak je to dnes s Moničiným TV Taxíkem, prozradila Kateřina Zittová, její manažerka: „Monika v něm bude jezdit pravidelně, s kolegy se má střídat ob tři týdny. Prožívá to intenzivně, je to pro ni jiné, zajímavé. Proto na nabídku kývla. A příjemně mě překvapila. Je přirozená, lidi to s ní v Taxíku evidentně baví,“ řekla. „Je v tom pořadu úžasná, fandím jí. Baví mě, jak to dělá, byl dobrý nápad ji oslovit,“ tvrdí nadšeně ústecká divačka Jarmila Baranová.

Další novinkou okolo Moniky (Taxík – po vítězství v konkurzu – řídí teprve od pondělí 12. března) je možnost hrát od podzimu v novém muzikálu Aida s Lucií Bílou, ve verzi podle Eltona Johna. „Dostala nabídku a rozhoduje se,“ tvrdí Kateřina Zittová. Moniku navíc lze podpořit v Cenách Tý Tý, více je o nich také na jejích webových stránkách.

 

O roli zpěvačky Fanny z Funny Girl jsme si povídali s Monikou Absolonovou

„Ústecká“ nominace na Thálie není vaše první. Byl to pech, že jste už dřív Thálii nezískala?

Já byla jednou v širší nominaci za muzikál Angelika a jednou v té nejužší za Kleopatru. Teď je to do třetice. Ale je to neuvěřitelný! Musela jsem přijet do Ústí, abych byla nominována. (smích) Překvapilo mě to, mám velkou radost, ale musím říct, že to není jen cena pro mě. Moc mi pomohl režisér Lumír Olšovský i pan profesor Klezla. Byli stěžejní, ale důležití byli i všichni okolo. Když vám nepřijedou včas kulisy, když vás někdo pořádně neoblékne, už jste tak vystresovanej, že tam ani nemá cenu chodit (smích).

Ale kdyby tam nestála ta dáma z kdysi, nezpívala vaše Fanny…

To jo, ale já mám pokaždé depresi. Jsem trémistka, ale speciálně před Fanny mám opravdu strach. Abych jim to nepokazila, mám strach, abych nezklamala diváky a řekla vše, co mám, zazpívala každou notu… Je toho hodně, takže i když si to stokrát zapamatujete, cvičit si doma je jiný. Přítel mi „nahazoval“… a já mu říkám: „Hlavně nehraj, jen říkej texty…“ (smích) Protože každý z mých kolegů to říká jinak, jsem zvyklá na intonaci hlasu. Takže mi jen chrlí slova a pomáhá mi tak.

Teď, když už můžete hrát během měsíce v ústeckém divadle víc představení, je to jednodušší?

Jsem šťastná jako blecha, že mi divadlo v Ústí vyšlo vstříc. Já je o to prosila, vysvětlovala, že hrát takovou roli jednou za měsíc je těžké. Jen si na všechno vzpomenout. A já jsem perfekcionalistka, nenávidím, když dělám chyby. Ono to na mně není poznat, ale vždycky mě to vykolejí vnitřně, mívám z toho smrt.

Působíte teď velmi vděčně…

Ano, jsem velmi ráda, protože Funny Girl se dost povedla. Je radost tady být, do Ústí se vždycky hodně těším.

Prozraďte, ohlédnete-li se je Fanny vaše osudová role?

(zaváhání, potažení z cigarety) A víte, že nevím? Asi jo. Já jsem moc vděčná režisérovi Radovi Balášovi to on přišel s nápadem, abych hrála Fanny. Já ten muzikál neznala, nevěděla jsem, do čeho „lezu“. Podívala jsem se na něj, až když mi to navrhl. Pak jsem to řešila s Lumírem, kdy už se to budeme učit a on: „Zatím ne“. Byla jsem nedočkavá a nervózní, měli jsme skluz, byl zázrak, že se to nakonec povedlo. Přes řadu problémů, všichni se ale před premiérou snažili… Dokonce mi pak dva dny před premiérou řekli, že mám hematomy na hlasivkách a nesmím 14 dnů zpívat… Přes všechny ty průšvihy to dopadlo skvěle, lidí rádi chodí a já se na každé představení strašně těším.

Já také. Ale co s vámi dělá dojemné finále muzikálu? Přiznávám i já slzu uronil…

Po konci jsem vždycky strašně šťastná i nešťastná. Totiž to finále Funny Girl to je masakr, peklo v řetězech! Já se pokaždé cítím tak opuštěná a dojatá, a to mám ještě zpívat závěr… Tak jsem nakonec šťastná, že se to vždycky nějak „doklepalo“. Že je dirigent Arnošt Moulík tolerantní, nechá mě vydýchat. Pan profesor Klezla mi vždycky říkal: „Moničko, nikdy nesmíte zpívat, když brečíte“. Ale ve Funny Girl vždycky zpívám, když brečím!

Autor: Radek Strnad

18.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co bylo cílem razie armády a policie na skládce u Lovosic? Šlo o bifenyly

Lovosice – Na začátku listopadu jsme čtenáře Deníku informovali o zátahu, který probíhal na skládce patřící firmě Ladeo u Lukavce. Na místě zasahovali policisté, pyrotechnici, vojenské síly, ale také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), která skládku prověřovala několik dní. Kriminalisté si od Městského úřadu dokonce k prověření vyžádali dokumentaci o skladování odpadu. Nyní má celá situace rozuzlení.

Muž našel v autě zaseknutý krumpáč. Je to pomsta, myslí si

Klatovy – Pořádný šok čekal na muže z Klatov. Když přišel ke svému autu, zjistil, že v něm má zaseknutý krumpáč.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies