Taneční partner Vilhelmové ze StarDance Petr Čadek se tentokrát ujal i choreografie. Premiéra proběhne 20. dubna v pražském Divadle Ponec a na jevišti uvidíte také Martina Hofmanna, Luboše Veselého či Hynka Obsta.

V rámci zkoušek divadelního představení nyní představitelé hlavních rolí Tatiana Vilhelmová a Petr Čadek spolu s režisérem Peterem Serge Butkem strávili týden na soustředění v Egyptě. Byli ubytováni na Sinajském poloostrově nedaleko města Sharm El Sheikh a zkoušky probíhaly v místním divadle.

Srdeční záležitost

Příběh z minulého století má netradiční pojetí – kombinuje jevištní poezii, živou i reprodukovanou hudbu, tanec a činohru. „Mám rád, když Tatiana tančí, líbí se mi její projev. Od chvíle, kdy hostovala v taneční roli v mém představení Romances Gitanes na festivalu Almada v Portugalsku, jsem přemýšlel o možnosti nějaké podobné spolupráce. Navíc její účinkování spolu s Petrem Čadkem ve StarDance přímo nabízelo využít obliby, kterou získali u publika,“ říká režisér Peter Butko.

Všichni jsou jak posedlí

Pro Tatianu Vilhelmovou je připravovaná inscenace výzvou: „Poprvé v životě produkujeme vlastní představení, poprvé taneční a poprvé zkouším novou věc jako paní s dvěma dětmi. A věřte, je to jiné! Myslím, že pro nás všechny je to srdeční záležitost. Čtyřikrát týdně trénujeme a upravujeme. Zatím je to zábava, ale myslím, že bude hůř.“

Hlavní dějovou linkou inscenace je milostný vztah prvního sólisty Andrease a tanečnice. Vztah plný lásky k tanci, milostných vášní, ale také lži a zklamání, který změní postupně životy všem postavám hry. Milostné vzplanutí Andrease jej katapultuje daleko od světa divadla, umění, tance i hodnot, které představují euroatlantickou morálku, a dovede jej na pokraj smrti. „Všichni zúčastnění jsou v této hře něčím posedlí. Tancem, láskou, bohem i sami sebou…,“ vysvětluje režisér.

Petr Čadek si cení toho, že se příběh odehrává v tanečním prostředí a dává nahlédnout do duší tanečníků, že ukazuje tanec nejenom jako radost, ale i jako těžkou řeholi, posedlost, ovlivňující jak soukromí, tak i osobnost lidí, kteří tanci zasvětí život.

Martin Hofmann o své účasti říká: „Spojení s tancem není úplně to, co mě na tom lákalo. Nejsem typ tanečníka. Nicméně to beru jako způsob rozšíření obzorů a možnost něco se naučit. Šel jsem do toho spíš kvůli lidem; s Peterem Butkem jsem dělal jedno z mých nejoblíbenějších představení Lordi v Jindřišské věži a s Tatianou Vilhelmovou jsem se na jevišti už dlouho nepotkal. Co se samotného tance týče, jsem v dobrých rukách – kultivuje mě Petr Čadek. Trpělivě. A snad mě nenechá tančit moc. My jsme tam s Lubošem Veselým přece jen více na ty činoherní party.“

Živá hudba

Celé představení a především pak taneční výstupy obou hlavních protagonistů jsou doprovázeny živou klavírní hudbou v podání Hynka Obsta, která bude obohacována hudebními samply s rytmikou, smyčci a dalšími nástroji, vytvářejícími tak bohatě vrstvenou hudbu, spojující živou hru na klavír a orchestrální motivy.