VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O výdajích rodin rozhodují ženy

PRAHA - Ženy mají hlavní slovo při výběru zboží, do kterého se investují peníze domácnosti. Sjednává-li rodina půjčku či uzavírá úvěrovou smlouvu, podepisuje doklady muž. Za co se peníze utratí, rozhoduje žena.

20.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Vyplývá to z ankety, kterou mezi svými klienty uskutečnila společnosti GE Money Multiservis, a také z dalších šetření trhu.

„Podle našich statistik úvěrové smlouvy uzavírají z 60 procent muži, ale neznamená to, že by o vybraném zboží rozhodovali. Muži si berou úvěry častěji, protože mají z obou partnerů v domácnosti zpravidla vyšší příjmy. Úvěr si berou oba manželé spolu a naše zjištění ukazují, že za koupí konkrétního zboží stojí spíše ženy,“ komentoval předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis Charlie Coode.

Šetření zabývající chováním zákazníků na trhu přinášejí obdobné výsledky. Zatímco běžné nákupy do domácnosti obstarávají ze 70 procent ženy, u větších nákupů se role vyrovnávají, ale převaha žen zůstává patrná. Ženy také ve 40 případů rozhodují o koupi samy. Společná rozhodnutí pak manželé činí v 35 procentech větších nákupů.

Nákupní chování mužů a žen se liší i obecně. Při nákupech denní spotřeby se ženy rozhodují více podle ceny než podle značky. Průzkum však ukázal, že narůstá počet žen, které jsou ochotné kupovat zboží nových nevyzkoušených značek, protože rády značky střídají. Řada šetření trhu potvrdila, že se ženy nechávají více ovlivnit reklamou. Téměř dvě třetiny žen přiznaly, že mají tendenci nakupovat zboží, které znají z reklam. Dalším rozdílem je, že ženy nerady nechávají nákupy na poslední chvíli, muži naopak často nakupují „za pět minut dvanáct“.

Pro ženy i muže však společně platí, že o Vánocích nešetří. Podle marketingového ředitele společnosti Globus Borise Malého nehledají zákazníci v předvánoční době konkrétní výrobek, ale zajímavý tip nebo nápad. Méně přitom hledí na cenu, kladou větší důraz na rychlost dodání zboží a preferují kvalitnější a značkové výrobky.

20.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
2 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies