Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Adast spojil síly s další firmou

Adamov/ Adamovský podnik Adast, kde před časem obdržely výpovědi více než dvě stovky lidí, má šanci vymanit se z katastrofálních ztrát. Vedení se jej snaží postavit na nohy díky spolupráci s firmouKBAGrafitec sídlící v české Dobrušce.

6.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Vedení firem Adast a KBA Grafitec spojila své síly a podepsala v dubnu smlouvu o spolupráci. „Spoluprací s Adastem získala naše firma kvalifikované odborné lidi. Nezodpovídáme za situaci, která je v Adastu nyní. Naši spolupráci ale hodnotím dobře,“ vyjádřil se generální ředitel firmy KBA Grafitec Jens Junker.

Podle výkonného ředitele Adastu Radovana Macka společnost KBA spolupracuje asi deset let s firmou BSH. Ta se v minulosti stala součástí Adastu, ale zabývala se jinou výrobou než tiskařskými stroji, které léta byly doménou Adastu. Jens chce Adastu pomoci podobným způsobem.

„V Adastu budeme vyrábět montážní sestavy a podskupiny pro tiskařské stroje, ale nebude se tu vyrábět finální výrobek. Zaměstnanci by tuto práci měli znát,“ míní Macek.

Bývalí zaměstnanci se vrátit nechtějí

Pokud se podaří firmu stabilizovat, její vedení nakoupí novou technologii a sežene nové pracovníky. „Bývalí zaměstnanci říkají, že by se sem nevrátili. Ti současní nám zase odmítají chodit do práce,“ podotkl Macek s tím, že Adast v současné době zaměstnává víc než dvě stě sedmdesát lidí. Někteří z nich jsou ale ve výpovědní lhůtě.

Situace v těchto dnech není růžová. Zaměstnanci Adastu vyrábějí vzorky pro fimu KBA Grafitec. „Zatím se nám nedaří. Němci nám vzorky vracejí. Počet lidí pro tuto práci máme dostatečný, ale když nebudeme umět pracovat, budeme to muset zavřít,“ uzavřel Macek s tím, že budoucnost Adastu by měla být jasná do konce letošního roku.

Bývalí zaměstnaci adamovských strojíren jsou skeptičtí. Podle jednoho z nich se podnik z problémů nedostane. „Moc lidí v to nevěří, ani já ne. Lidé v Adastu pracují se starými stroji, výroba se tam dělat dá, ale vše trvá déle. Je nutné provádět víc operací,“ míní muž, který si nepřál zveřejnit své jméno. Redakce Blanenského Deníku je má k dispozici.

Adast byl vždy velmi úzce spojen přímo s městem, to však firmě pomoci nemůže. „Nemáme na to síly. Adamov byl se strojírnami vždy spojován. Před revolucí tu vznikly byty, školky, kulturní zařízení, vše, co zaměstnanci tohoto podniku potřebovali k životu. „Musíme věřit ve zdárný konec,“ řekl starosta Adamova Jiří Němec, podle kterého by byla škoda, kdyby legendární Adast zanikl.

Autor: Karolína Opatřilová

6.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení