VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Agentura Fitch zvýšila rating Řecka po úspěšné výměně dluhopisů

Atény – Ratingová agentura Fitch v úterý zlepšila úvěrové hodnocení Řecka na B- se stabilním výhledem. Jako první agentura tak vyřadila zemi z kategorie „omezené platební neschopnosti“, kam ji umístila tento měsíc.

13.3.2012 1
SDÍLEJ:

Řecký ministr financí Evangelos VenizelosFoto: čtk

Důvodem je dokončení výměny dluhopisů, které snížilo dluh země zhruba o 100 miliard eur (2,5 bilionu Kč).

Fitch již při snižování ratingu avizoval, že jakmile bude výměna dluhopisů dokončena, hodnocení země opět zlepší. Rating Řecka se zvýšil poprvé od vypuknutí dluhové krize na konci roku 2009. Agentura Fitch dokonce naposledy zlepšila hodnocení Řecka v roce 2003.

Rating Řecka však i nadále zůstává ve vysoce spekulativním pásmu. Nový rating se týká pouze nově vydaných dluhopisů podle řeckého zákona. V případě dluhopisů vydaných podle zahraničních zákonů, u kterých nebyla ještě výměna dohodnuta, zůstává rating v kategorii C.

Agentura ke svému hodnocení dodala, že i po výměně dluhopisů zůstává vysoké riziko platební neschopnosti, protože zadlužení země obrovské. Zavádění reforem pro další snížení zadlužení také bude podle agentury v zemi problematické, mimo jiné i kvůli nejistému výsledku voleb, které se mají uskutečnit na přelomu dubna a května.

Největší odpis dluhu v historii

Řecko koncem minulého týdne uvedlo, že k výměně státních dluhopisů se přihlásilo 83,5 procenta soukromých majitelů řeckých dluhopisů. Dohoda je největší dohodou o odpisu dluhu v historii. Investoři výměnou dluhopisů přijdou o více než 70 procent hodnoty investice, napsaly agentury AP a Reuters.

Navzdory snížení zadlužení je výhled Řecka stále špatný a podle vlády zemi čekají ještě těžké časy, než se ji podaří vrátit k ekonomickému růstu. Inspektoři Evropské unie, Evropské centrální banky a Mezinárodního měnového fondu ve svém posledním hodnocení Řecka varovali, že oživení země bude pomalejší, než se čekalo. Řeckou ekonomiku letos čeká již pátým rokem recese a k růstu se zřejmě po stabilizaci příští rok vrátí až v roce 2014.

Úvěrový rating je důležitý pro investory, protože jim ukazuje, jaká je pravděpodobnost splacení úvěru správně a včas. Má důležitý vliv na ochotu věřitelů příslušenému subjektu půjčovat a na podmínky půjčky. Čím je vyšší, tím lépe je dlužník vnímám v očích věřitelů, a je pravděpodobné, že si bude schopen zajistit levnější půjčky.

Autor: ČTK

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Ve škole v Německu zasahují speciální jednotky, zřejmě kvůli střelci

Ilustrační foto

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala omlazený Rapid. Má novou příď a litrový tříválec

Škoda ještě před výstavní premiérou, k níž dojde na ženevském autosalonu, odhalila podobu modernizovaného Rapidu - a to včetně verze Spaceback. Největší novinku představuje přeplňovaný litrový tříválec.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Když z luxusního auta s tmavými skly vyběhne muž se zbraní v ruce, nemusí to být gangster. S podobnými vozy jezdí i policisté.

ČSSD chce radikálně měnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Sociální demokraté razantně vykročili za levicovým voličem. Slova Bohuslava Sobotky o vyhaslosti bohumínského usnesení, jež ČSSD zapovídá spolupráci s komunisty, byla jen rétorickým cvičením proti tomu, s čím přicházejí nyní.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies