VYBERTE SI REGION

Kofola se vydává na další trh, jde do Maďarska

Kofola chce patřit ke středoevropské špičce mezi nápojáři

16.5.2007
SDÍLEJ:

Foto:

Brno - Tuzemská Kofola útočí na další středoevropský trh, začíná se prodávat v Maďarsku.

Pro firmu je to další krok, díky kterému se chce zařadit mezi tři největší výrobce nealko nápojů v regionu.

Maďarsko se tak stává prvním zahraničním trhem, kam se bude tradiční český nápoj Kofola dovážet. Tradiční nápoj již je možné koupit například na Slovensku, ale tam ho firma i vyrábí, zatímco co Maďarska bude "pouze" přivážena ze Slovenských továren.

Boj o tržní podíl

"Kofola má dnes v Maďarsku již stabilní obchodní a marketingový tým, proto se mohla pustit do náročného projektu uvést na trh tradiční český nápoj Kofola Original," uvedl Peter Fulop, generální ředitel dceřinné společnosti, kterou Kofola založila v Maďarsku v roce 2004.

Do Maďarska tak firma zatím dováží ovocné džusy a napoje Jupí. V první etapě bude Kofola Original dostupná v maloobchodě ve dvou litrové PET láhvi. Podle zájmu spotřebitelů bude nabídku firma rozšiřovat.

Během dvou let chce Kofola na trhu kolových nápojů dosáhnout v Maďarsku tržního podílu dvou až tří procent.

Snahy o získání významné pozice v Maďarsku následují poté, co firma rozjela naplno expanzi doPolska.

Kofola už v březnu oznámila, že se chce stát většinovým majitelem společnosti vytvořené společně s třetím největším výrobcem nealkoholických nápojů v Polsku, firmou Hoop.

Kofola potvrdila, že akcionáři obou firem uzavřeli vstupní dohodu o možnosti sloučení obou firem.

Polská expanze

"Po této fúzi by vznikla nápojářská skupina, která by působila na polském, českém, slovenském, maďarském a ruském trhu a jejíž celkový obrat by v přepočtu dosahoval více než 8,6 miliardy korun," oznámila Kofola.

Firma měla zájem také o polskou firmu Hellena v úpadku, polský soud ale prodej firmy zrušil s odůvodněním, že firma nabídla za producenta nealkoholických nápojů nízkou cenu.

Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca-Cola.

Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordní 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.

A firma se netají tím, že se chce výrazně prosadit v celé střední Evropě.

"Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu - tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras.

16.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies