VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kofola posiluje své středoevropské impérium

BRNO - Společnost Kofola Holding v souboji s nápojářskými giganty typu Coca Coly stále posiluje. Podle zveřejněných auditovaných údajů utržila ve střední Evropě firma loni za své výrobky téměř tři a půl miliardy korun. To je ve srovnání s předchozím rokem nárůsto více než pětinu.

30.5.2007
SDÍLEJ:

Kofola, limonádaFoto:

Rozrůstánípokračuje

Na největším trhu Kofoly,v Česku, vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun. Kofola tak znovu posílila své postavení. Podle tržeb ale stále zůstávátrojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola a Karlovarskými minerálními vodami. "Rok 2006 byl z našeho pohledu mimořádně úspěšný. Pokračujeme v naplňování naší vize stát se jedním ze tří největších hráčů na poli nealkoholických nápojů ve středoevropském regionu," uvedl René Sommer, generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku.

 

Kofola loni koupila společnosti Klimo, jednoho ze tří největších výrobců privátních značek nápojů pro obchodní řetězce v České republice. Zástupci Kofoly očekávají, že i rok 2007 bude ve znamení dalšího růstu. Podle současných odhadů se tržby celé skupiny v prvních třech měsících roku v porovnání se stejným obdobím v roce 2006 zvýšily o 22,1% a dosáhly 929 milionů korun.

"V roce 2007 budeme pokračovat v rozvoji našich aktivit na trhu nealkoholických nápojů v rámci všech středoevropských zemí, o čemž svědčí probíhající fúze s polskou nápojářskou trojkou Hoop a rozšíření produktového portfólia v Maďarsku," uvedl Martin Klofanda. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku.

Vstup na burzu

Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Ke sloučení obou firem mělo dojít na podzim. Společnost Hoop je trojkou na polském trhu. Do jejího portfolia patří téměř 100 druhů nápojů. Firma zahájila výrobu v roce 1992 ve městě Bielsk Podlaski. Nyní vlastní tři výrobní závody a zaměstnává asi 1500 lidí. Kofola patří mezi nejoceňovanější tradiční české značky.

Z průzkumu komunikační agentury Mater mezi českými manažery vyplynulo, že Kofola patří pět nejúspěšnějších současných českých značek.Sedmdesát dvaprocent manažerů a zástupců firem do první pětice zařadilo automobily Škoda a právě limonádu Kofola. O polovinu méně respondentů si totéž myslí o Pilsner Urquell, 32 procent uvedlo značku Baťa. První pětici pak uzavírá Budweiser Budvar s 28 procenty.

30.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Angela Merkelová
AKTUALIZOVÁNO
5 7

První letošní úspěch Merkelové ve volbách. CDU jasně uspěla v Sársku

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Muž zemřel přímo na zastávce. Nezachránili ho řidič, kolemjdoucí ani lékaři

Plzeňští policisté vyjížděli krátce před nedělní půl desátou dopolední do Dopravní ulice na Nové Hospodě. Na zastávce MHD tam ležel 70letý muž bez známek života.

AKTUALIZOVÁNO

Vojenský konvoj dnes opustil ČR. Před kasárnami zasahovala policie

Konvoj americké a britské armády má za sebou přesun přes Českou republiku. Poslední, sedmá část konvoje překročila přechod do Polska v Náchodě po 15:00. Vojáci jeli přes ČR od soboty. Vojenská kolona čítající 125 vozidel a 550 lidí se přes Česko přesouvala z Německa do Polska, kde by vojáci měli působit v rámci snahy NATO o posílení svých východních členů.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies