Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kofola posiluje své středoevropské impérium

BRNO - Společnost Kofola Holding v souboji s nápojářskými giganty typu Coca Coly stále posiluje. Podle zveřejněných auditovaných údajů utržila ve střední Evropě firma loni za své výrobky téměř tři a půl miliardy korun. To je ve srovnání s předchozím rokem nárůsto více než pětinu.

30.5.2007
SDÍLEJ:

Kofola, limonádaFoto:

Rozrůstánípokračuje

Na největším trhu Kofoly,v Česku, vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun. Kofola tak znovu posílila své postavení. Podle tržeb ale stále zůstávátrojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola a Karlovarskými minerálními vodami. "Rok 2006 byl z našeho pohledu mimořádně úspěšný. Pokračujeme v naplňování naší vize stát se jedním ze tří největších hráčů na poli nealkoholických nápojů ve středoevropském regionu," uvedl René Sommer, generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku.

 

Kofola loni koupila společnosti Klimo, jednoho ze tří největších výrobců privátních značek nápojů pro obchodní řetězce v České republice. Zástupci Kofoly očekávají, že i rok 2007 bude ve znamení dalšího růstu. Podle současných odhadů se tržby celé skupiny v prvních třech měsících roku v porovnání se stejným obdobím v roce 2006 zvýšily o 22,1% a dosáhly 929 milionů korun.

"V roce 2007 budeme pokračovat v rozvoji našich aktivit na trhu nealkoholických nápojů v rámci všech středoevropských zemí, o čemž svědčí probíhající fúze s polskou nápojářskou trojkou Hoop a rozšíření produktového portfólia v Maďarsku," uvedl Martin Klofanda. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku.

Vstup na burzu

Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Ke sloučení obou firem mělo dojít na podzim. Společnost Hoop je trojkou na polském trhu. Do jejího portfolia patří téměř 100 druhů nápojů. Firma zahájila výrobu v roce 1992 ve městě Bielsk Podlaski. Nyní vlastní tři výrobní závody a zaměstnává asi 1500 lidí. Kofola patří mezi nejoceňovanější tradiční české značky.

Z průzkumu komunikační agentury Mater mezi českými manažery vyplynulo, že Kofola patří pět nejúspěšnějších současných českých značek.Sedmdesát dvaprocent manažerů a zástupců firem do první pětice zařadilo automobily Škoda a právě limonádu Kofola. O polovinu méně respondentů si totéž myslí o Pilsner Urquell, 32 procent uvedlo značku Baťa. První pětici pak uzavírá Budweiser Budvar s 28 procenty.

30.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
1 13

Facebooku hrozí pokles uživatelů, mladí používají jiné sítě

Play off Ligy mistrů mezi SK Slavia Praha a APOEL FC, hrané 23. srpna v Praze.
8

Slavia nedobyla Ligu mistrů. Tvrdík zuřil: Ostuda, fraška

Hrozba terorismu: V Rotterdamu zrušili koncert, našli auto s plynovými lahvemi

Nizozemská policie se dnes rozhodla zrušit kvůli teroristické hrozbě koncert americké rockové skupiny Allah-Las v Rotterdamu. Nedaleko místa konání se totiž našla dodávka se španělskou poznávací značkou. V ní byly plynové bomby.

Venkovní dlažba: beton versus přírodní kámen

Beton na sebe umí brát rozličné podoby a často se jím nahrazuje i přírodní kámen. Je imitace kamene opravdu o tolik výhodnější než jeho nefalšovaná předloha?

Do Německa se vrátila část zlatého pokladu, ukrytá před Rusy v zahraničí

Německá ústřední banka ve středu oznámila, že se jí podařilo tři roky před plánovaným temínem dokončit iniciativu, na jejímž základě se vrací do Německa polovina německých zlatých rezerv, ukrytých během studené války v zahraničí.

Britský soud rozhoduje o vině mladého cyklisty, který srazil a usmrtil chodkyni

Před britským soudem v Londýně se začal projednávat případ dvacetiletého cyklisty Charlieho Allistona, který loni v únoru srazil na kole čtyřiačtyřicetiletou Kim Briggsovou, když přecházela silnici. Matka dvou dětí podlehla pár dnů po nehodě vážnému zranění hlavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení