VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kofola posiluje své středoevropské impérium

BRNO - Společnost Kofola Holding v souboji s nápojářskými giganty typu Coca Coly stále posiluje. Podle zveřejněných auditovaných údajů utržila ve střední Evropě firma loni za své výrobky téměř tři a půl miliardy korun. To je ve srovnání s předchozím rokem nárůsto více než pětinu.

30.5.2007
SDÍLEJ:

Kofola, limonádaFoto:

Rozrůstánípokračuje

Na největším trhu Kofoly,v Česku, vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun. Kofola tak znovu posílila své postavení. Podle tržeb ale stále zůstávátrojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola a Karlovarskými minerálními vodami. "Rok 2006 byl z našeho pohledu mimořádně úspěšný. Pokračujeme v naplňování naší vize stát se jedním ze tří největších hráčů na poli nealkoholických nápojů ve středoevropském regionu," uvedl René Sommer, generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku.

 

Kofola loni koupila společnosti Klimo, jednoho ze tří největších výrobců privátních značek nápojů pro obchodní řetězce v České republice. Zástupci Kofoly očekávají, že i rok 2007 bude ve znamení dalšího růstu. Podle současných odhadů se tržby celé skupiny v prvních třech měsících roku v porovnání se stejným obdobím v roce 2006 zvýšily o 22,1% a dosáhly 929 milionů korun.

"V roce 2007 budeme pokračovat v rozvoji našich aktivit na trhu nealkoholických nápojů v rámci všech středoevropských zemí, o čemž svědčí probíhající fúze s polskou nápojářskou trojkou Hoop a rozšíření produktového portfólia v Maďarsku," uvedl Martin Klofanda. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku.

Vstup na burzu

Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Ke sloučení obou firem mělo dojít na podzim. Společnost Hoop je trojkou na polském trhu. Do jejího portfolia patří téměř 100 druhů nápojů. Firma zahájila výrobu v roce 1992 ve městě Bielsk Podlaski. Nyní vlastní tři výrobní závody a zaměstnává asi 1500 lidí. Kofola patří mezi nejoceňovanější tradiční české značky.

Z průzkumu komunikační agentury Mater mezi českými manažery vyplynulo, že Kofola patří pět nejúspěšnějších současných českých značek.Sedmdesát dvaprocent manažerů a zástupců firem do první pětice zařadilo automobily Škoda a právě limonádu Kofola. O polovinu méně respondentů si totéž myslí o Pilsner Urquell, 32 procent uvedlo značku Baťa. První pětici pak uzavírá Budweiser Budvar s 28 procenty.

30.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
AKTUALIZUJEME
9 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Martin Schulz.
8 6

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Osmý ročník je tady! Nominujte tu svoji Ženu regionu

Soutěž pro výjimečné ženy je zase zpátky. Přišel čas přihlásit dámy, které se ve volném čase obětují pro druhé a zvládají své aktivity skloubit s péčí o rodinu. Přihlášení je možné do středy 1. března.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

AKTUALIZOVÁNO

Ministerstvo průmyslu a obchodu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám

 Po jednání s prezidentem Zemanem, premiér uvedl, že resort bude vést dočasně on. Po sjezdu ČSSD, který se koná příští týden a na kterém bude premiér obhajovat pozici předsedy strany, vybere nového ministra. Zdůraznil, že výměna nezpozdí zavádění vysokorychlostního internetu v Česku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies