Rozrůstánípokračuje

Na největším trhu Kofoly,v Česku, vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun. Kofola tak znovu posílila své postavení. Podle tržeb ale stále zůstávátrojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola a Karlovarskými minerálními vodami. "Rok 2006 byl z našeho pohledu mimořádně úspěšný. Pokračujeme v naplňování naší vize stát se jedním ze tří největších hráčů na poli nealkoholických nápojů ve středoevropském regionu," uvedl René Sommer, generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku.

 

Kofola loni koupila společnosti Klimo, jednoho ze tří největších výrobců privátních značek nápojů pro obchodní řetězce v České republice. Zástupci Kofoly očekávají, že i rok 2007 bude ve znamení dalšího růstu. Podle současných odhadů se tržby celé skupiny v prvních třech měsících roku v porovnání se stejným obdobím v roce 2006 zvýšily o 22,1% a dosáhly 929 milionů korun.

"V roce 2007 budeme pokračovat v rozvoji našich aktivit na trhu nealkoholických nápojů v rámci všech středoevropských zemí, o čemž svědčí probíhající fúze s polskou nápojářskou trojkou Hoop a rozšíření produktového portfólia v Maďarsku," uvedl Martin Klofanda. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku.

Vstup na burzu

Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Ke sloučení obou firem mělo dojít na podzim. Společnost Hoop je trojkou na polském trhu. Do jejího portfolia patří téměř 100 druhů nápojů. Firma zahájila výrobu v roce 1992 ve městě Bielsk Podlaski. Nyní vlastní tři výrobní závody a zaměstnává asi 1500 lidí. Kofola patří mezi nejoceňovanější tradiční české značky.

Z průzkumu komunikační agentury Mater mezi českými manažery vyplynulo, že Kofola patří pět nejúspěšnějších současných českých značek.Sedmdesát dvaprocent manažerů a zástupců firem do první pětice zařadilo automobily Škoda a právě limonádu Kofola. O polovinu méně respondentů si totéž myslí o Pilsner Urquell, 32 procent uvedlo značku Baťa. První pětici pak uzavírá Budweiser Budvar s 28 procenty.