VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Penta: Vzdáváme se ambice stavět v Ruzyni dráhu

PRAHA -Penta Investments, která vlastní pozemky nutné pro stavbu nové přistávací a vzletové dráhy na pražské Ruzyni, chce ukončit spor s vedením ruzyňského letiště co nejdříve.

7.6.2007
SDÍLEJ:

Nový terminál už má letiště v provozu přes rok, teď potřebuje ranvejFoto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

Penta Investments slibuje, že tahanice o pozemky vyřeší

"Dali jsme slovo premiéru Topolánkovi, že budeme hledat kompromisní řešení. Opustili jsme proto od ambice stavět spolu s letištěm dráhu," říká on-line deníku Aktuálně.cz Marek Dospiva, šéf investiční skupiny.

"Věřím, že k definitivní dohodě dojde do konce léta," dodává.

Česko-slovenská skupina Penta vlastní zhruba čtvrtinu pozemků nutných pro výstavbu paralelní dráhy. Celkem tedy kontroluje několik set tisíc čtverečních metrů půdy.

Nová ranvej je pro rozvoj letiště klíčová. Bez ní by Praha mohla jen stěží konkurovat velkým letištím v okolních státech, jako jsou Vídeň, Berlín nebo Mnichov. Původně plánované náklady na projekt dráhy se pohybovaly mezi pěti až sedmi miliardami korun.

Vedení Penty chtělo nejprve vytvořit s Letištěm Praha společný podnik na principu joint venture, do kterého vloží obě strany jako nepeněžitý vklad pozemky. V poměru hodnoty parcel by pak obě společnosti spolufinancovaly stavbu dráhy. Letiště Praha by pak se společným podnikem uzavřelo nájemní smlouvu na využívání ranveje.

S touto variantou však vedení ruzyňského letiště nesouhlasilo.

V současné době je však vedení Penty ochotné sporné pozemky letišti prodat. Výše, za jakou by finanční skupina parcely přenechala letišti, je také předmětem jednání obou stran.

Česko-slovenská skupina zaplatila před několika lety za metr čtvereční pozemků v průměru zhruba 500 korun. Nyní se spekuluje o tom že by za jeden metr chtěla dostat několik tisíc korun.

Penta Investments není jediná, která pozemky nutné pro stavbu dráhy vlastní. Letiště Praha musí vyřešit i nároky dalších desítek majitelů pozemků. "Sám jsem z toho byl překvapen, když jsem se podíval na mapku vlastníků.," uvedl pro HN nový ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák.

7.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
4

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies