VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi nejčastěji létají do Egypta

PRAHA - Češi utratí za letošní dovolenou přibližně opět procent více a nejčastěji na dovolenou poletí do Egypta, Řecka a Tuniska. Vyplývá to ze statistik prodaných zájezdů agentury Last.cz. Podobné údaje uvádí za první tři měsíce roku i NetTravel.

19.6.2007
SDÍLEJ:

Foto: Ondřej Besperát

První místo v prodejnosti zájezdů NetTravel.cz za první čtvrtletí obhájil Egypt, z exotických destinací se nejvíce prodávala Kuba.Podle statistik NetTravel.cz rozhodují o nákupu dovolené z více jakpadesáti procent ženy. Právěonyvybírají cílovou destinaci nebo typ zájezdu za celou rodinu.

Chorvatsko je stále populární

Nejvíce Čechů zatím na svoji dovolenou necestuje letadlem, ale autem, a tak i nadále zůstává nejnavštěvovanější destinací Chorvatsko. Počet turistů mířících do zemí bývalé Jugoslávie však v posledních letech klesá a tento trend bude i letos pokračovat.

"Chorvatsko je každým rokem dražší, takže řada zákazníků zvolí nakonec jinou zemi," vysvětluje pokles Petr Chylík z Last.cz. "Letos například lidé raději odlétají do Bulharska, kde je možno koupit týden ubytování včetně letenky už odšesti tisíc korun," dodává Chylík.

Dovolená online ještě není hit

Se zvyšováním komfortu dopravy souvisí i nárůst ceny, kterou zákazníci utratí za průměrnou dovolenou. Podle průzkumu Asociace českých cestovních kanceláří a agenturutratí průměrný Čech letos za dovolenou 14 500 korun, což je o 5 procentvíce než v roce 2006.

 

Zároveň bude čtvrtina Čechů kupovat dovolenou přes internet, avšak v tomto ohledu zatím zůstáváme pozadu za západní Evropou, kde si dovolenou přes internet vloni objednalo 40 procentzákazníků.

Dražší zájezdy po síti

Přes internet se prodávají hlavně dražší zájezdy, průměrná objednávka dosahuje výše 32tisíc koruna dovolenou přes internet nakupují hlavně obyvatelé Prahy a středočeského kraje, kteří tvoří více než 25 procentzákazníků. Každým rokem ale přibývá i zákazníků z ostatních krajů a postupně se snižuje i cena jedné objednávky.

Z exotických destinací pro Čechy zůstává podle NetTravel.cz nejoblíbenější Karibská oblast. Kuba (16 % z celkových prodaných exotických zájezdů), následuje Venezuela (13 %) a vítěznou trojici uzavírá Dominikánská republika (11 %). Těsně za Karibikem stojí v návštěvnosti asijské země: Thajsko (9 %), Indie (9 %), Čína (7 %) nebo Srí Lanka (5 %).

19.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies