VYBERTE SI REGION

Supermarkety mají stovky cenových špionů

PRAHA - Každé ráno vyrážejí do obchodních řetězců stovky špiónů z jejich vlastních řad. Nejdou ale nakupovat jako běžní zákazníci, jen okukovat. Jejich cílem je monitorovat ceny konkurence, rychle se vrátit do svého obchodu a snížit vybrané ceny na úroveň nižší, než mají okolní prodejny.

22.6.2007
SDÍLEJ:

Nejvýhodnější zboží řetězce v obchodech výrazně inzerujíFoto: Ludvík Hradilek

Ceny jsou totiž klíčovým nástrojem v boji o zákazníky. Každý řetězec proto zaměstnává desítky lidí nebo si najímá agenturu na to, abyzjistil, jak je aktuálně nastavují ostatní.

Cenovky se mění rychle

Například zaměstnanci obchodů Teska se každý den po deváté hodině vracejí ze špionáže z prodejen Globusu, Hypernovy, Albertu, Billy a dalších, sedají ke svým počítačům a naplní ho cenami vybraného zboží konkurentů. "Sledujeme denně zhruba sto položek, které jsou pro nás důležité a chceme je mít levnější než konkurence," říká mluvčí Teska jana Matoušková.

Když z ranního srovnání vyjde, že například mléko se prodává v konkurenční prodejně levněji, následuje rychlá akce - vytiskne se výrazná cedule lákající na nejlevnější mléko a pověsí se na viditelné místo u regálů. "Jsme nejlevnější v okolí," může si říci špión.

Ovšem pokud zrovna v zádech nemá špióna z Globusu, který běží hlásit cenu a změnit ji do své prodejny. "Máme své vlastní cenové oddělení v každém z našich obchodů. Ceny si monitorujeme sami, protožev agenturách se lidé mění častěji a s vlastním týmem můžeme sledovat ceny přesněji a kvalitněji.Je důležité, abychom měli přesné údaje, protože na jejich základě děláme důležitá rozhodnutí," říká Petr Vyhnálek, jednatel Globusu.

 

Řetězce samozřejmě vědí, kde zastavit. Občas jdou pod nákladové ceny, aby nalákalyzákazníky, ale vždy jen u určitého zboží a v daném období.

Ceny sledují všichni

Každá prodejna má v regálech desítky tisíc druhů zboží. Cenová srovnání se proto zaměřují jen na vybrané zboží, které lidé kupují každý den a ve velkém. V týdenních nebo měsíčních periodách ovšem řetězce sledujídalší desetitisíce cen. Ty už nejsou tak rozhodující a obchody na ně častěji využívají agentury. To je i případ Teska.

Ceny sledují všichni, nejensupermarkety, hypermarkety a diskonty, ale i prodejci elektroniky."Ceny monitorujeme denně. Máme to o to jednodušší, že nemusíme nikam chodit, stačí jen projít zhruba desítku internetových stránek. Na konkurenci reagujeme a ceny snižujeme. Zároveň samozřejmě víme, že stejně se chovají i naši konkurenti," říká marketingový ředitel největšího internetového obchodu Internet Mall Michal Pobežal.

Dodává, že ceny sledují vždy lidé , kteří mají danou oblast na starosti, jako jeden z úkolů v rámci své denní práce

V Česku na nejnižší ceny nejvíce tlačí diskontní řetězce v čele s Lidlem. Ten se ale k tomu, že by špiónoval ceny konkurentů, nehlásí. Na přímý dotaz, jak nastavuje své ceny, mluvčí řetězce Jitka Pivoňkováodpověděla: "Naše ceny jsou přizpůsobovány tržním cenám v ČR a tímto směrem se budeme ubírat i nadále." Přitom právě Lidl se svojí agresivní cenovou politikou sleduje cenypodobně jako konkurence, která o systému jejich nastavování otevřeně mluví.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Fámy o nafukovacích pannách způsobily v Maroku policejní razii na tržišti

Rabat – Fáma, která se rozšířila na internetu o údajném prodeji nafukovacích panen na tržnici v marocké Casablance, spustila rozsáhlou policejní razii s cílem zarazit obchod s těmito erotickými pomůckami. V Maroku je výskyt jakéhokoli zboží tohoto druhu zakázané, připomněla agentura AFP.

Muž v Itálii chtěl zapálit svou manželku, málem uhořel sám

Řím – Muž v severní Itálii utrpěl vážné popáleniny, když se pokoušel upálit svou manželku, která se s ním rozvádí. Jak dnes informovala italská média, incident se odehrál v pátek, když se pár původem z Albánie kvůli rozchodu vášnivě pohádal.

AKTUALIZOVÁNO
Petra Kvitová podruhé v kariéře vyhrála turnaj ve Wu-chanu.

Češkám patřil Wu-chan! Kvitová slaví titul v singlu, Šafářová v deblu

Wu-chan - Čínský turnaj ve Wu-chanu ovládly české tenistky. Ve finále se představily hned tři, dvě získaly titul. Petra Kvitová navázala na triumf z roku 2014, když smetla Slovenku Dominiku Cibulkovou 6:1, 6:1 a dočkala se prvního letošního triumfu. V deblu slavila Lucie Šafářová, s Bethanií Mattekovou-Sandsovou porazily Saniu Mirzaovou z Indie a Barboru Strýcovou 6:1, 6:1. Česko-americký pár za dva roky spolupráce vybojoval už sedmý turnajový vavřín, navíc si zajistil Turnaj mistryň.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies