VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výrobci aut vsadí na superlevné vozy. I pod 55 tisíc

PRAHA - Velcí výrobci autzačnou zákazníkům intenzivněji nabízet o dvě kola navíc. Desítkám milionůlidí po celém světě,kteří nanové autoza současných cen nemají a dávají proto často přednost motorce, nabídnou superlevné vozy.

20.8.2007
SDÍLEJ:

Auto z produkce indického koncernu TataFoto: tata motors

Jen v Indii si jakosvůj hlavní dopravní prostředek kupuje novou motorku 8 milionů lidí ročně.

Podle aktuálnízprávy společnosti PricewaterhouseCoopers,je zaměření se na tyto potenciální zákazníky cesta, která výrobcům automobilů pomůže významněrozproudit stagnující odvětví. "Výrobci aut si uvědomili, že nemohou opomíjet rozvíjející se trhy. Jen ty jim totiž mohou pomoci k růstu v řádu milionů nových kusů prodaných aut ročně," uvádí zpráva.

První krok vyšel Renaultu

Podle ní budou v roce 2011 levná auta na světě vyrábět hlavně ti, kteří už na superlevných modelech pracují nyní. Čtyři pětiny celosvětové produkce levných vozů budou podle PwC ovládat čtyři automobilové aliance. Největší díl, 42 procent, připadne naseskupení Renault - Nissan, 13 procent na Toyotu a po 11 procentech na Fiat a indickou Tata Motors.

 

Tata už začala vyvíjet auto, které by do konce roku 2008 měla prodávat za cenu do 2 500 dolarů, tedy zhruba52 tisíc korun.

Podobnou cestou se vydávají imnozí významní výrobci. Nedávno záměr vyrobit superlevné auto oznámil Renault, který se společně s Nissanem chystá vyrábět a za tři roky prodávat auto za cenu kolem 3 000 dolarů (asi 63 tisíc korun).

Tyto vozy jsou určené pro rozvojové trhy, zejména v Asii.Ovšem i v Evropě už nyní levné vozy slaví úspěch. Jejich ceny jsou sice nejméně dvakrát vyšší než částky, za něž půjde brzy pořídit nejlevnější nová autana světě, ovšem i tak patří jednoznačně k nejlevnějším vozům na současném trhu.

Sázka na levné vozy se i v Českuv posledních letech vyplatila například Renaultu. Jeho model Thalia patří k nejprodávanějším novým vozům. Velmi dobře se prodává také Logan, který Renault vyrábí ve své rumunské divizi Dacia.

 

 

"Logan sloužil jako určitý katalyzátor trhu s levnými vozy. Kolem roku 2010 bude tato modelová řada představovat zhruba 25 procent celkové produkce Renaultu," zdůrazňuje PwC ve zprávě roli levných vozů pro velké automobilky.

20.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies