VYBERTE SI REGION

Výrobci aut vsadí na superlevné vozy. I pod 55 tisíc

PRAHA - Velcí výrobci autzačnou zákazníkům intenzivněji nabízet o dvě kola navíc. Desítkám milionůlidí po celém světě,kteří nanové autoza současných cen nemají a dávají proto často přednost motorce, nabídnou superlevné vozy.

20.8.2007
SDÍLEJ:

Auto z produkce indického koncernu TataFoto: tata motors

Jen v Indii si jakosvůj hlavní dopravní prostředek kupuje novou motorku 8 milionů lidí ročně.

Podle aktuálnízprávy společnosti PricewaterhouseCoopers,je zaměření se na tyto potenciální zákazníky cesta, která výrobcům automobilů pomůže významněrozproudit stagnující odvětví. "Výrobci aut si uvědomili, že nemohou opomíjet rozvíjející se trhy. Jen ty jim totiž mohou pomoci k růstu v řádu milionů nových kusů prodaných aut ročně," uvádí zpráva.

První krok vyšel Renaultu

Podle ní budou v roce 2011 levná auta na světě vyrábět hlavně ti, kteří už na superlevných modelech pracují nyní. Čtyři pětiny celosvětové produkce levných vozů budou podle PwC ovládat čtyři automobilové aliance. Největší díl, 42 procent, připadne naseskupení Renault - Nissan, 13 procent na Toyotu a po 11 procentech na Fiat a indickou Tata Motors.

 

Tata už začala vyvíjet auto, které by do konce roku 2008 měla prodávat za cenu do 2 500 dolarů, tedy zhruba52 tisíc korun.

Podobnou cestou se vydávají imnozí významní výrobci. Nedávno záměr vyrobit superlevné auto oznámil Renault, který se společně s Nissanem chystá vyrábět a za tři roky prodávat auto za cenu kolem 3 000 dolarů (asi 63 tisíc korun).

Tyto vozy jsou určené pro rozvojové trhy, zejména v Asii.Ovšem i v Evropě už nyní levné vozy slaví úspěch. Jejich ceny jsou sice nejméně dvakrát vyšší než částky, za něž půjde brzy pořídit nejlevnější nová autana světě, ovšem i tak patří jednoznačně k nejlevnějším vozům na současném trhu.

Sázka na levné vozy se i v Českuv posledních letech vyplatila například Renaultu. Jeho model Thalia patří k nejprodávanějším novým vozům. Velmi dobře se prodává také Logan, který Renault vyrábí ve své rumunské divizi Dacia.

 

 

"Logan sloužil jako určitý katalyzátor trhu s levnými vozy. Kolem roku 2010 bude tato modelová řada představovat zhruba 25 procent celkové produkce Renaultu," zdůrazňuje PwC ve zprávě roli levných vozů pro velké automobilky.

20.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies