VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výrobci aut vsadí na superlevné vozy. I pod 55 tisíc

PRAHA - Velcí výrobci autzačnou zákazníkům intenzivněji nabízet o dvě kola navíc. Desítkám milionůlidí po celém světě,kteří nanové autoza současných cen nemají a dávají proto často přednost motorce, nabídnou superlevné vozy.

20.8.2007
SDÍLEJ:

Auto z produkce indického koncernu TataFoto: tata motors

Jen v Indii si jakosvůj hlavní dopravní prostředek kupuje novou motorku 8 milionů lidí ročně.

Podle aktuálnízprávy společnosti PricewaterhouseCoopers,je zaměření se na tyto potenciální zákazníky cesta, která výrobcům automobilů pomůže významněrozproudit stagnující odvětví. "Výrobci aut si uvědomili, že nemohou opomíjet rozvíjející se trhy. Jen ty jim totiž mohou pomoci k růstu v řádu milionů nových kusů prodaných aut ročně," uvádí zpráva.

První krok vyšel Renaultu

Podle ní budou v roce 2011 levná auta na světě vyrábět hlavně ti, kteří už na superlevných modelech pracují nyní. Čtyři pětiny celosvětové produkce levných vozů budou podle PwC ovládat čtyři automobilové aliance. Největší díl, 42 procent, připadne naseskupení Renault - Nissan, 13 procent na Toyotu a po 11 procentech na Fiat a indickou Tata Motors.

 

Tata už začala vyvíjet auto, které by do konce roku 2008 měla prodávat za cenu do 2 500 dolarů, tedy zhruba52 tisíc korun.

Podobnou cestou se vydávají imnozí významní výrobci. Nedávno záměr vyrobit superlevné auto oznámil Renault, který se společně s Nissanem chystá vyrábět a za tři roky prodávat auto za cenu kolem 3 000 dolarů (asi 63 tisíc korun).

Tyto vozy jsou určené pro rozvojové trhy, zejména v Asii.Ovšem i v Evropě už nyní levné vozy slaví úspěch. Jejich ceny jsou sice nejméně dvakrát vyšší než částky, za něž půjde brzy pořídit nejlevnější nová autana světě, ovšem i tak patří jednoznačně k nejlevnějším vozům na současném trhu.

Sázka na levné vozy se i v Českuv posledních letech vyplatila například Renaultu. Jeho model Thalia patří k nejprodávanějším novým vozům. Velmi dobře se prodává také Logan, který Renault vyrábí ve své rumunské divizi Dacia.

 

 

"Logan sloužil jako určitý katalyzátor trhu s levnými vozy. Kolem roku 2010 bude tato modelová řada představovat zhruba 25 procent celkové produkce Renaultu," zdůrazňuje PwC ve zprávě roli levných vozů pro velké automobilky.

20.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies