VYBERTE SI REGION

Chcete být realitní magnát? Zkuste začít s garáží

PRAHA - Pokud se chcete vrhnout do realitního byznysu, ale nemáte nebo nechcete tomu obětovat moc peněz, máte šanci. Není totiž nutné kupovat hned byt či pozemek za miliony, stačí i levnější garáž.

23.8.2007 1
SDÍLEJ:

Volných parkovacích míst v ulicích ubývá. Řidiči často porušují zákazy stání.Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Vyděláte sicecelkovějen řádově desetitisíce korun, alevložené peníze můžete každý rok bezpečně zhodnotito 10i více procent.

Garáž se dá pořídit už od několika desítek tisíc korun, ale také za více než půl milionu. Záleží hlavně na lokalitě. Do ceny se výrazněji promítá také to, jde-li o plnohodnotnou garáž se samostatnými dveřmi nebo jen o garážové stání podobné těm v obchodních centrech.

I ceny garážových stání v nejdražších lokalitách v zemi už nyní dosahují statisíců korun.

Celkově se za poslední roky ceny atraktivníchgaráží zvedly o desítky procent. Ekonomice se daří, lidé si pořizují stále více vozů amíst pro autana ulici ubývá. Je tojednak tím, že přibývá vozidel, ale i tím, že města lokality na bezplatné parkování postupně omezují.

Zejména ve velkých městech, a nejvíce v Praze, se tak jistota místa na zaparkování v blízkosti bytustává luxusem. Tento trend bude pokračovat i nadále a bude se postupně šířit do více míst.

O tom, že se s atraktivními garážemi dá obchodovat, svědčí i pestrá a obměňující se nabídka na jejich prodej, nákup či pronájemna mnohých internetových serverech.

I pesimistiský výpočet, který vychází z růstu cen garáží v minulých letech a ze současných cen, za něž se garáže pronajímají, ukazuje, že prodělattéměř nelze.

Počítejme pořizovací cenu garáže ve středně atraktivní lokalitě v Praze, kde je možné garáž pronajmout, zhruba 170 tisíc korun. Pokud cena poroste ročně o 8 procent, lze ji za pět let prodat za čtvrt milionu korun.

Za pět let lze na pronájmu garáže vydělat dalších zhruba42 tisíc čistého. Počítáme, že se garáž pronajme za 1 200 korun měsíčně, z toho 500 korunpůjde nanáklady spojené s běžnýmprovozem garáže a na daň z příjmu z pronájmu.

Kupujete pozemek?Nečekejte.V Praze i Brně jejich cenyrychle rostou

I pokud počítáme, že garáž se nepodaří třeba půl roku pronajmout a odečteme i daň z příjmu při prodeji garáže, vrátí se investorovi po pěti letech zpět zhruba 280 tisíc čistého, tedy 110 tisíc navíc. To představuje více než desetiprocentní roční zhodnocení vložených peněz.

Při rozhodování o koupi nemovitosti na pronájem je ovšem potřeba počítat se starostmi, které při tom mohou vzniknout. V případě garáže jich je ale mnohem míň nežu bytu. Věcí, které by se v garážimohly porouchat a vyžadovaly dodatečné náklady, je minimálně.Ani znehodnocení vnitřního vybavení garáže pronajímatelemnepředstavuje zdaleka tak velké riziko jako v případě bytu.

A pokud se kupci podaří získat garážvdostatečně atraktivní lokalitě,je irelativně snazší najít zájemce, který se smluvně zaváže platit nájemné několik let v kuse.

23.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Studenti zapálili svíčky
32 13

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Stát je připraven nahradit ztráty za ptačí chřipku, řekl Sobotka

Praha - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) informoval v pondělí vládu o situaci kolem ptačí chřipky. Stát je podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) připraven kompenzovat chovatelům škody spojené s opatřeními proti ní.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies