VYBERTE SI REGION

Akuma ukončila výrobu autobaterií

Mladá Boleslav - Třiaosmdesát let se vmladoboleslavské Akumě vyráběly startovací baterie pro automobily. Až do poloviny února letošního roku.

22.2.2008
SDÍLEJ:

Historická baterie do tankuFoto: Deník/Jan Laštovička

„Patnáctého února Akuma vyrobila na montážní lince takos poslední akumulátor a tímto dnem výroba startovacích baterií vMladé Boleslavi skončila,“ informoval vedoucí strojní a elektroúdržby vAkumě, a.s. Jiří Kumštát.

Firma již obměnila technologii a kontinuálně přešla vprostorách, kde se doposud vyráběly startovací baterie, na výrobu staničních baterií.

Symbolickou poslední startovací baterii vyrobenou vAkumě Mladá Boleslav předali zástupci firmy zakladateli muzea Akumy Josefu Malinovi. Tamní exponáty mapují stoletou historii společnosti, expozice skrývá baterie nejen do automobilů, ale například ido tanků či letadel. „Vmuzeu, které se nachází vhlavní budově závodu, jsou vystaveny idobové fotografie mladoboleslavské Akumy, kterou založil doktor Křižík vroce 1903pod tehdejší značkou Tudor,“ informoval Kumštát. Doplnil, že expozice skýtá iukázky staničních baterií pod výrobní značkou Fiamm, jejichž výroba byla vzávodě zahájena koncem loňského roku. Podle Josefa Maliny je muzeum přístupné každému.

Firma ujišťuje, že vsouvislosti sukončením výroby akumulátorů pro automobilový průmysl nedojde kukončení žádného pracovního poměru. „Zaměstnanci prostě přejdou na jinou výrobu. Výroba startovacích či staničních baterií má zdevadesáti procent stejný základ,“ ujistil Malina.

Společnost se tak téměř po sto letech vrací opět kvýrobě pouze staničních baterií. Oty je stále větší zájem, zatímco startovací baterie už například Škoda Auto odebírá delší dobu od jiného dodavatele, než je Akuma, a.s. Poptávku po staničních bateriích vysvětluje Malina tím, že prakticky žádná provozovna se vdnešní době bez tohoto akumulátoru neobejde. Je nezbytnou pojistkou pro případ, že dojde kvýpadku elektrického proudu.

Autor: Jan Lastovička

22.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies