VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Albert bude prodávat čerstvé pečivo jen od regionálních dodavatelů

Praha – Obchodní řetězec Albert bude od středy nabízet nejprodávanější čerstvé pečivo jen od regionálních dodavatelů. Rohlíky, housky a chléb Šumava tak do prodejen již nebudou dodávat dva největší čeští výrobci, pekárny United Bakeries a Penam. Společnost Ahold, provozovatel sítě prodejen Albert, to dnes oznámila v tiskové zprávě. Pekárny United Bakeries a Penam mají v současné době asi třetinový podíl na trhu s pekařskými výrobky. V obchodních řetězcích se prodají zhruba dvě třetiny čerstvého pečiva v zemi.

8.10.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Supermarket změnu, která začne platit ve všech 282 prodejnách Albert Od středy 10. října, zdůvodnil stoupající oblibou regionálních dodavatelů pečiva. „Naši zákazníci mají své oblíbené místní pekaře a jejich výrobky chceme nabízet i v našich prodejnách," uvedl manažer prodejen Albert Milan Mrázek. Dvě největší pekárny budou do Alberta i nadále dodávat balený chléb, jemné pečivo či některé výrobky privátních značek.

Regionální výrobci pečiva dodávali dosud do prodejen Albert spíše krajové speciality a doplňkový sortiment pečiva, a rozšiřovali tak standardní nabídku největších dodavatelů, pekáren United Bakeries a Penam.

„Denně je potřeba dodat na každou prodejnu desítky přepravek. Zajistit lokální pekaře, kteří budou schopni dodávat v požadovaných časech dostatečné množství zboží, nebylo úplně jednoduché, nakonec jich máme téměř 30 pro všech našich 282 prodejen," dodal Mrázek.

„Rozhodnutí našeho významného obchodního partnera respektujeme, bližší důvody tohoto rozhodnutí zatím nechceme komentovat," reagoval na oznámení Aholdu výkonný ředitel společnosti Penam David Huzlík. Skupina podle něj i nadále dodává čerstvé nebalené pečivo do obchodních řetězců Billa, Penny Market, Tesco, Globus, COOP, Spar a Kaufland. „Dodávky čerstvého pečiva garantujeme v rámci celé ČR, a to díky našim pekárnám v jednotlivých regionech," podotkl.

Lidé chtějí místní produkty

Poptávka části nakupujících po místních produktech v poslední době roste. Obchodníci proto začínají na tento trend reagovat a menší regionální dodavatele, které donedávna přehlíželi, sami vyhledávají.

Svaz obchodu a cestovního ruchu a ministerstvo zemědělství se v polovině srpna dohodly, že obchodní řetězce začnou na svých regálech viditelně označovat produkty vyrobené v těch regionech, v nichž se nachází prodejna. Zda takto zboží označí, záleží na obchodníkovi. Podle prezidenta SOCR Zdeňka Juračky zájem o projekt předběžně projevila většina v tuzemsku působících obchodních řetězců.

Plán majitele pekáren Penam podnikatele Andreje Babiše koupit United Bakeries nedávno zhatil slovenský Protimonopolní úřad (PMÚ), který fúzi v červenci nepovolil. Proti rozhodnutí byl podán rozklad. Majitelé United Bakeries ale mezitím odstoupili od smlouvy a svůj krok odůvodnili právě chybějícím rozhodnutím PMÚ. Český antimonopolní úřad přitom předtím Babišovu Agrofertu transakci povolil pod podmínkou, že odprodá čtyři pekárny. Původně měla skupina mít 25 pekáren.

Na loňském žebříčku deseti největších obchodníků připadlo společnosti Ahold čtvrté místo za maloobchodnímu skupinami Schwarz ČR (Lidl/Kaufland), Rewe ČR (Billa/Penny Market) a obchodním řetězcem Tesco Stores ČR.

Autor: ČTK

8.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
AKTUALIZOVÁNO
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
8 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

OBRAZEM: Poslední ohňostroj v Brně ukázal Nebe na Zemi. V rytmu jazzu

/VIDEO, ANKETA/ Nebem tancují miliony pestrobarevných jisker. Vlní se vesele do jazzového rytmu, rozsvítí se a zase mizí. Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Rusko varuje Norsko: Američtí mariňáci u vás zhorší vztahy s námi

Rusko nese s nelibostí záměr Norska prodloužit pobyt 330 amerických mariňáků na svém území. Vojáci měli původně odejít už letos, skandinávský stát se však rozhodl hostit je nejméně do konce roku 2018.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies