VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Antimonopolní úřad zrušil miliardový tendr na dopravu v Libereckém kraji

Liberec - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil miliardový tendr na zajištění regionální autobusové dopravy v Libereckém kraji. V odůvodnění uvádí, že kraj nevyhověl námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže. Kraj vypsal soutěž už před dvěma lety, noví dopravci měli začít jezdit od prosince letošního roku. Odborníci krajského úřadu teď rozhodnutí studují. Co bude dál, není zatím jasné, kraj se ale zřejmě proti rozhodnutí odvolá, řekl dnes hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

2.6.2014 AKTUALIZOVÁNO 2.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Zrušení tendru dnes potvrdil předseda ÚOHS Petr Rafaj. Podle něj kraj chyboval v nastavení podmínek, podle nichž uchazeči prokazovali kvalifikační předpoklady. „Konkrétně šlo o chybně nastavené stáří dokladů požadovaných k prokázání kvalifikace," uvedl Rafaj. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad.

Zakázku na zajištění autobusové dopravy v kraji od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo počátkem června 2012 předchozí sociálnědemokra­tické vedení kraje. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám tendru desetkrát posouval. Zakázku za 4,074 miliardy korun může získat jediný uchazeč nebo až tři, je rozdělena na tři regiony – Východ (Českolipsko), Západ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko). „Byli jsme připraveni v nejbližších dnech vyhlásit výsledky výběrového řízeni, teď jsme ve velmi nepříjemné situaci, protože na konci letošního roku původní smlouvy s dopravci končí a my chceme, aby autobusy v kraji jezdily dál," řekl Půta.

Budoucnost autobusové dopravy v kraji je nejistá

Kraj dostal 13 nabídek – šest jich je na zajištění dopravy na Českolipsku, pět na Liberecku a Frýdlantsku, na Jablonecko a Semilsko jsou jen dvě. Nabídkové ceny za kilometr se pohybují od 25,74 Kč do 31,13 Kč, loni platil kraj 32 korun. „Hlavním cílem tendru je zvýšení kvality veřejné dopravy a její zlevnění," uvedl Půta. Každá ušetřená koruna za kilometr znamená v desetileté zakázce úsporu 100 milionů. Teď je však budoucnost autobusové dopravy v kraji nejistá. „Nelze vyloučit, že bude nutné najít náhradní řešení. Přitom firma, která námitky k antimonopolnímu úřadu dala, do soutěže nabídku vůbec nepodala," řekl hejtman.

Antimonopolní úřad se zakázkou už zabýval kvůli námitkám společnosti Arriva, odmítl je však jako neodůvodněné. Kraj přesto zadání upravil a odstranil diskriminační podmínky. V zadání se výrazně snížila i váha subjektivních kritérií. Původně měla o vítězi rozhodovat ze 70 procent nabídnutá cena a ze 30 procent subjektivní hodnocení výběrové komise. To se ale snížilo na deset procent a rozhodující měla být cena. Nové vedení kraje v čele se Starosty chtělo původně tendr zrušit a vypsat znovu. „K tomu ale nebylo dost důvodů, proto se upravovalo," vysvětlil Půta.

V současnosti zajišťuje regionální autobusovou dopravu v Libereckém kraji devět dopravců. Na 211 linkách ročně najezdí 12,5 milionu kilometrů. Největším dopravcem je BusLine, který jezdí na 94 linkách, 46 linek zajišťuje ČSAD Česká Lípa a 37 linek ČSAD Liberec. Veřejnou dopravu dotuje kraj ročně více než půl miliardou korun, z toho polovina jde na autobusovou dopravu. Ředitel největší dopravní společnosti Bus Line Tomáš Roubiček dnes nechtěl rozhodnutí ÚOHS komentovat. „Zatím neznám podrobnosti rozhodnutí," řekl ČTK.

Autor: ČTK

2.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Budoucí zubaři se v Olomouci připravují na praxi pomocí špičkové stomatologické techniky
12

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Atentát na následníka trůnu Františka Ferdinanda d´Este
DOTYK.CZ
11

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Karlovarský festival se blíží. Moderovat ho opět bude Marek Eben

S mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech je tvář Marka Ebena spjata stejně silně jako Jiřího Bartošky, Evy Zaoralové nebo bratrů Cabanů. I letos bude oblíbený herec, skladatel a zpěvák na přehlídce plnit roli moderátora. Festival odstartuje už tento pátek. Která místa má Marek Eben ve Varech a v jejich okolí rád?

Módní, ale drahé „hipsterské“ občerstvení vyhání z koupališť chudší Švýcary

Letní horka přímo vybízejí k trávení času u bazénu doma, anebo také na veřejných koupalištích. Švýcarská Socialistická strana (SP) přišla s „letním tématem" – města by se prý měla zamyslet nad cenou občerstvení v plaveckých areálech. Jeho stále rostoucí cena prý odrazuje slabší sociální vrstvy.

V Sýrii zemřelo při bombardování 15, nebo také 30 lidí. Informace se liší

V obci, kterou ovládali bojovníci Islámského státu (IS), zemřelo podle různých údajů od 15 do 30 osob. Syrská organizace pro lidská práva (SOHR) uvedla, že letecké pumy zabily kolem třiceti civilistů. Jiné skupiny uvádějí přibližně poloviční počty. Všichni se ale shodují v tom, že mezi oběťmi byly ženy a děti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies