VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Arriva nabídla za trasu mezi Plzní a Mostem o pětinu nižší cenu

Praha – Dopravní společnost Arriva se i přes nedávné rozhodnutí ministerstva dopravy přidělit zakázku na provoz rychlíkové trati mezi Plzní a Mostem Českým drahám nevzdává. Původní nabídku snížila o pětinu s tím, že kvůli úsporám bude na trasách provozovat starší vozidla, uvedl dnes server iDnes.cz. Ministerstvo dopravy se nabídkou bude zabývat.

6.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

„Ukázalo se, že ministerstvo na tuto trať moderní vlaky nechce a vybralo si levnější staré vlaky ČD, které nabídly neklimatizované motoráky bez internetu, vyrobené v devadesátých letech," řekl šéf české pobočky Arrivy Daniel Adamka. Společnost původně požadovala dotaci na kilometr provozu vlaku 118 korun a 80 haléřů. Tehdy ale na trase chtěla provozovat moderní jednotky Desiro. Nyní ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha – Kralupy nad Vltavou.

„Nový návrh od Arrivy jsme obdrželi. Samozřejmě se s nabídkou seznámíme a budeme se jí zabývat," řekl serveru mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Původní nabídka Arrivy byla pro stát dražší, než za kolik chtěly na trase jezdit České dráhy. Kromě trasy mezi Plzní a Mostem chtěla původně Arriva připravit České dráhy i o roční smlouvu na provoz na trase Liberec – Pardubice. Novou nabídku na tuto trasu ale dopravce patřící pod Deutsche Bahn podle ministerstva dopravy nepodal.

Obě trati chtělo ministerstvo dopravy nabídnout bez výběrového řízení Českým drahám. Arriva se ale pokusila do řízení zasáhnout a v červnu na ministerstvo poslala vlastní nabídku, přestože ji ministerstvo neoslovilo.

Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov – Praha – Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se chce zúčastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě.

Autor: ČTK

6.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
3 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies