VYBERTE SI REGION

Asociace cestovních kanceláří žádá zrušení palivových příplatků

Praha - Asociace cestovních kanceláří (ACK ČR) požaduje v souvislosti s klesajícími cenami ropy a tudíž i leteckého paliva zrušení takzvaných palivových příplatků v letecké dopravě. Ty zavedly klasické letecké společnosti v roce 2004 a chtěly si tím dočasně kompenzovat rostoucí náklady na pohonné hmoty. Nyní už ale k udržování tohoto příplatku důvod není, uvedla dnes ACK ČR v tiskové zprávě. Část evropských dopravců už tyto příplatky na krátkých linkách po Evropě zrušila.

22.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

"V současné době, kdy je světová cena ropy na minimu od roku 2003, je na čase, aby se letecké společnosti konečně rozloučily s touto praktikou uvádějící v omyl jak klienta, tak i prodejce letenek, a vrátili se k transparentní cenotvorbě," uvedl ve zprávě předseda ACK ČR Viliam Sivek. Podle něj současná pozice některých leteckých společností nese znaky kartelového chování.

Podle Kateřiny Petříčkové z konkurenční Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) nicméně proti klesající ceně leteckého paliva působící dlouhodobě rostoucí cena dolaru, za který velká většina leteckých dopravců palivo nakupuje. Kromě toho má řada leteckých společností také uzavřené dlouhodobé smlouvy se zafixovanými cenami na nákup paliva, což možnost reakce na výkyvy ceny značně prodlužuje.

"Jednou ze společností, která palivové příplatky stále používá, jsou mimo jiné i tuzemské ČSA," uvedl člen představenstva ACK ČR a ředitel cestovní kanceláře OK-Tours Marek Plášil. "Nepoměr mezi cenou letenky a příplatkem je pak vidět například na lince z Prahy do Paříže, kdy tarifní cena za letenku je 275 korun, zatímco palivový příplatek představuje částku 2164 korun. Proti tomu Air France, která na stejné lince létá, příplatek za palivo neúčtuje a za letenku požaduje 2073 korun," doplnil Plášil. Vyjádření ČSA ČTK zjišťuje.

Kormě Air France už palivové příplatky na kratších letech zrušily z velkých evropských dopravců například British Airways nebo KLM. Naopak společnosti patřící pod německou Lufthansu je podle ACK ČR stále účtují.

Autor: ČTK

22.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies