VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Asociace cestovních kanceláří žádá zrušení palivových příplatků

Praha - Asociace cestovních kanceláří (ACK ČR) požaduje v souvislosti s klesajícími cenami ropy a tudíž i leteckého paliva zrušení takzvaných palivových příplatků v letecké dopravě. Ty zavedly klasické letecké společnosti v roce 2004 a chtěly si tím dočasně kompenzovat rostoucí náklady na pohonné hmoty. Nyní už ale k udržování tohoto příplatku důvod není, uvedla dnes ACK ČR v tiskové zprávě. Část evropských dopravců už tyto příplatky na krátkých linkách po Evropě zrušila.

22.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

"V současné době, kdy je světová cena ropy na minimu od roku 2003, je na čase, aby se letecké společnosti konečně rozloučily s touto praktikou uvádějící v omyl jak klienta, tak i prodejce letenek, a vrátili se k transparentní cenotvorbě," uvedl ve zprávě předseda ACK ČR Viliam Sivek. Podle něj současná pozice některých leteckých společností nese znaky kartelového chování.

Podle Kateřiny Petříčkové z konkurenční Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) nicméně proti klesající ceně leteckého paliva působící dlouhodobě rostoucí cena dolaru, za který velká většina leteckých dopravců palivo nakupuje. Kromě toho má řada leteckých společností také uzavřené dlouhodobé smlouvy se zafixovanými cenami na nákup paliva, což možnost reakce na výkyvy ceny značně prodlužuje.

"Jednou ze společností, která palivové příplatky stále používá, jsou mimo jiné i tuzemské ČSA," uvedl člen představenstva ACK ČR a ředitel cestovní kanceláře OK-Tours Marek Plášil. "Nepoměr mezi cenou letenky a příplatkem je pak vidět například na lince z Prahy do Paříže, kdy tarifní cena za letenku je 275 korun, zatímco palivový příplatek představuje částku 2164 korun. Proti tomu Air France, která na stejné lince létá, příplatek za palivo neúčtuje a za letenku požaduje 2073 korun," doplnil Plášil. Vyjádření ČSA ČTK zjišťuje.

Kormě Air France už palivové příplatky na kratších letech zrušily z velkých evropských dopravců například British Airways nebo KLM. Naopak společnosti patřící pod německou Lufthansu je podle ACK ČR stále účtují.

Autor: ČTK

22.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
188

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Stockholmský atentát nákladním vozem má pátou oběť

Počet mrtvých, které má na svědomí uzbecký atentátník ve Stockholmu ze 7. dubna 2017, se zvýšil na pět. V nemocnici podlehla dnes ráno zraněním šedesátileté žena.

AKTUALIZUJEME / EXKLUZIVNĚ

Východ Moravy ve střehu: noční déšť zvedl hladiny řek, akutně hrozí vylití

Vydatné noční dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití z koryt.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies