VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy zaplatí od září nižší mýtné

Praha - Od dnešního dne začíná přeregistrace autobusů v mýtném systému. Provozovatelé autobusů budou nově platit mýtné podle emisní třídy motoru.

1.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Provozovatelé autobusů si od dnešního dne mohou změnit registraci vozidel pro nově vzniklou mýtnou kategorii. Od září čeká autobusy výrazně levnější elektronické mýtné, pro jehož užívání je nezbytné nechat si vozidlo přeregistrovat. Sdělil to mluvčí českého mýtného systému David Šimoník.

Dosud systém nerozlišoval nákladní vozidla a autobusy. V rámci nového třídění se budou mýtné sazby autobusů lišit jen podle emisní třídy motoru, nebude se přihlížet k počtu náprav, jak je tomu u kamionů, doplnil Šimoník.

"Pokud uživatelé platí mýto předem (PrePay), stačí, aby se zastavili na kterémkoliv z 250 distribučních míst, kterými jsou čerpací stanice podél zpoplatněné sítě. Tam vyplní krátký formulář, prokážou se dokladem o emisní třídě a technickým průkazem autobusu, vrátí starou a dostanou novou palubní jednotku," popsala proces mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Obdobně mají podle Vápeníkové navštívit některé z kontaktních center, tedy krajských poboček Hospodářské komory ČR, uživatelé platící mýtné následně zpravidla prostřednictvím faktury. S registrací v novém systému jim také mohou pomoci vydavatelé tankovacích karet.

Tří mýtné sazby

Autobusové mýtné sazby budou celkem tři. Vozidla splňující jen nejméně ekologické emisní třídy Euro 0 až 2 zaplatí 1,38 koruny za kilometr, kilometr s emisemi Euro 3 až 4 vyjde na jednu korunu a nejekologičtější autobusy 80 haléřů za ujetý kilometr. Pro srovnání kamiony na mýtném v současnosti platí částku kolem pěti korun na kilometr. Na autobusy se rovněž přestanou vztahovat páteční odpolední zdražení mýtných tarifů.

Právě zavádění vyšších sazeb na páteční odpoledne považovali dopravci za jedno z nejvíce diskriminujících nařízení. Pravidelná linková doprava se kvůli jízdnímu řádu nemůže přesunout do méně vytížených časů, vysvětlil mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Zvýhodnění autobusové dopravy bude mít jen minimální dopad na celkovou výši ročního výběru mýtného, uvedlo ministerstvo dopravy. Zanedbatelné snížení bude podle úřadu kompenzováno kladnými sociální dopady a podporou podnikatelského prostředí. Z předpokládaných 7,9 miliardy korun, které se na elektronickém mýtném v letošním roce vyberou, by nařízení mohlo snížit výběr o 120 milionů korun.

Čtěte také: Pokud zdraží mýtné, dopravci zvýší ceny

Autor: ČTK

1.8.2011
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies