VYBERTE SI REGION

Autobusy zaplatí od září nižší mýtné

Praha - Od dnešního dne začíná přeregistrace autobusů v mýtném systému. Provozovatelé autobusů budou nově platit mýtné podle emisní třídy motoru.

1.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Provozovatelé autobusů si od dnešního dne mohou změnit registraci vozidel pro nově vzniklou mýtnou kategorii. Od září čeká autobusy výrazně levnější elektronické mýtné, pro jehož užívání je nezbytné nechat si vozidlo přeregistrovat. Sdělil to mluvčí českého mýtného systému David Šimoník.

Dosud systém nerozlišoval nákladní vozidla a autobusy. V rámci nového třídění se budou mýtné sazby autobusů lišit jen podle emisní třídy motoru, nebude se přihlížet k počtu náprav, jak je tomu u kamionů, doplnil Šimoník.

"Pokud uživatelé platí mýto předem (PrePay), stačí, aby se zastavili na kterémkoliv z 250 distribučních míst, kterými jsou čerpací stanice podél zpoplatněné sítě. Tam vyplní krátký formulář, prokážou se dokladem o emisní třídě a technickým průkazem autobusu, vrátí starou a dostanou novou palubní jednotku," popsala proces mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Obdobně mají podle Vápeníkové navštívit některé z kontaktních center, tedy krajských poboček Hospodářské komory ČR, uživatelé platící mýtné následně zpravidla prostřednictvím faktury. S registrací v novém systému jim také mohou pomoci vydavatelé tankovacích karet.

Tří mýtné sazby

Autobusové mýtné sazby budou celkem tři. Vozidla splňující jen nejméně ekologické emisní třídy Euro 0 až 2 zaplatí 1,38 koruny za kilometr, kilometr s emisemi Euro 3 až 4 vyjde na jednu korunu a nejekologičtější autobusy 80 haléřů za ujetý kilometr. Pro srovnání kamiony na mýtném v současnosti platí částku kolem pěti korun na kilometr. Na autobusy se rovněž přestanou vztahovat páteční odpolední zdražení mýtných tarifů.

Právě zavádění vyšších sazeb na páteční odpoledne považovali dopravci za jedno z nejvíce diskriminujících nařízení. Pravidelná linková doprava se kvůli jízdnímu řádu nemůže přesunout do méně vytížených časů, vysvětlil mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Zvýhodnění autobusové dopravy bude mít jen minimální dopad na celkovou výši ročního výběru mýtného, uvedlo ministerstvo dopravy. Zanedbatelné snížení bude podle úřadu kompenzováno kladnými sociální dopady a podporou podnikatelského prostředí. Z předpokládaných 7,9 miliardy korun, které se na elektronickém mýtném v letošním roce vyberou, by nařízení mohlo snížit výběr o 120 milionů korun.

Čtěte také: Pokud zdraží mýtné, dopravci zvýší ceny

Autor: ČTK

1.8.2011
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies