VYBERTE SI REGION

Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila čtyřmiliontou Octavii

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda Auto dnes ve svém mladoboleslavském závodě vyrobila jubilejní čtyřmiliontou Octavii. Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Octavia je nejprodávanějším vozem značky v historii, automobilka ji začala vyrábět v roce 1996.

26.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Škodovka vyrobila zhruba 970.000 oktavií první generace, k tomu více 470.000 modelů kombi. Ještě úspěšnější pak byla druhá generace – vyrobilo se více než 1,6 milionu vozů v klasické verzi a 881.000 verzí kombi. Výrobu třetí generace Octavie zahájila mladoboleslavská automobilka loni v prosinci, dosud z výrobních linek sjelo téměř 69.000 vozů.

Od roku 1996 představuje Octavia téměř 38 procent celkového odbytu značky. Vyrábí se Česku, Rusku, Indii, Kazachstánu, na Ukrajině a od příštího roku se rozjede její výroba také v Číně. S produkcí oktavií přitom automobilka v posledních letech výrazně zrychlila, dvoumiliontý vůz vyrobila v březnu roku 2008, tedy 12 let po zahájení výroby. Na dvojnásobný počet se dostala už za necelého pět a půl roku.

„Čtyři miliony vyrobených Octavií – působivé číslo představuje skvělý úspěch tohoto modelu i celé značky," řekl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

ŠKODA dnes v Mladé Boleslavi vyrobila čtyřmiliontý vůz řady Octavia v novodobé historii modelu. Jubilejním vozem je ŠKODA Octavia třetí generace v odstínu Race Blue.

ŠKODA dnes v Mladé Boleslavi vyrobila čtyřmiliontý vůz řady Octavia v novodobé historii modelu. Jubilejním vozem je ŠKODA Octavia třetí generace v odstínu Race Blue. Autor: Škoda Auto

Letos v červnu začala automobilka vyrábět nejrychlejší sériový vůz v ČR, Octavii RS. Umí jet až rychlostí 250 kilometrů za hodinu a z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena omezovačem rychlosti.

Provozní zisk Škody se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Automobilka dodala zákazníkům v prvním pololetí 464.600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky podle firmy ovlivnila hlavně generační obměna modelu Octavia a facelift Škody Superb.

Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Celosvětový tržní podíl Škody byl loni 1,4 procenta.

Autor: ČTK

26.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
20 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies