VYBERTE SI REGION

Automobilky zahájily cenovou válku

Praha - Ve znamení cenové války prodejců nových automobilů odstartovalo letošní září. Dealeři z cenovek umazávají deseti a v některých případech i statisíce korun.

15.9.2008
SDÍLEJ:

Tuzemský automobilový průmysl naplno roztočil největší vlnu propouštění za posledních několik let. O práci přijde až 13 500 zaměstnanců.Foto: DENÍK

S největším trumfem se zatím blýskla rumunská automobilka Dacia. Její novinka Sandero se prodává už od 180 tisíc korun.

Peugeot 207 pod dvě stě tisíc korun, nadstandardně vybavená Seat Ibiza Pepe za 254 tisíc korun či Škoda Fabia začínající na 239 tisících. To je jen skromný výčet toho s čím se během letošního září vytasily světové automobilky. Cenová válka je vidět prakticky na každém kroku a nutno poznamenat, že prodejci mají o co bojovat. Zatímco v Evropě zájem o nová auta upadá, Česko sleduje opačný trend a prodejci si chtějí z pomyslného koláče utrhnout co možná největší kus.

„Konkurence je stále silnější,“ říká dopravní specialista Robert Šťastný. „Svou roli hrála i silná koruna, která způsobila, že některé vozy bylo výhodnější koupit v zahraničí. Na to prodejci zareagovali a začali prudce zlevňovat,“ vysvětluje.

Například tuzemská škodovka v září zavedla nové akční ceníky, kde slevy často přesahují částku sto tisíc korun. Konkrétně u vozu Škoda Octavia Edition 08 může zákazník uspořit až 133 800 Kč. K podobnému kroku se odhodlala třeba i automobilka Kia u svého vozu Cee´d.

Sandero už nevypadá jako z Východu

Ovšem při pohledu na ceny nejvíce zaujme novinka rumunské Dacie s názvem Sandero, kterou odborníci nejčastěji srovnávají s českou fábií. Sandero má proti svému konkurentu jeden velký trumf a tím je prodejní cena začínající těsně pod hranicí 180 tisíc korun.

„Dacia Sandero má povedený design. Už to prostě nepůsobí jako nějaký šrot z Východu, ale jedná se o hezké auto s velkou šancí na úspěch,“ myslí si například František Vahala z odborného časopisu Auto 7.

Navíc nabídka levných vozů je podle něho celosvětový trend, který se začíná zabydlovat i u nás. Ovšem naplno by se mohl projevit asi tak za pět let. Bodovat by v tomto ohledu mohly především čínské automobilky, které v Evropě doposud neprosadily.

„Podle několika málo testů, které proběhly, jsou na tom čínská auta dost špatně s bezpečností. Je ale otázkou, za jakých podmínek testy probíhaly. Přesto, prodejci se obávají nabízet auta, o jejichž kvalitách nejsou stoprocentně přesvědčeni,“ říká František Vahala a dodává:“Číňani se ale učí velice rychle a kvalita jejich vozů půjde nahoru.“

Autor: Vojtěch Janda

15.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies