VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilky zahájily cenovou válku

Praha - Ve znamení cenové války prodejců nových automobilů odstartovalo letošní září. Dealeři z cenovek umazávají deseti a v některých případech i statisíce korun.

15.9.2008
SDÍLEJ:

Tuzemský automobilový průmysl naplno roztočil největší vlnu propouštění za posledních několik let. O práci přijde až 13 500 zaměstnanců.Foto: DENÍK

S největším trumfem se zatím blýskla rumunská automobilka Dacia. Její novinka Sandero se prodává už od 180 tisíc korun.

Peugeot 207 pod dvě stě tisíc korun, nadstandardně vybavená Seat Ibiza Pepe za 254 tisíc korun či Škoda Fabia začínající na 239 tisících. To je jen skromný výčet toho s čím se během letošního září vytasily světové automobilky. Cenová válka je vidět prakticky na každém kroku a nutno poznamenat, že prodejci mají o co bojovat. Zatímco v Evropě zájem o nová auta upadá, Česko sleduje opačný trend a prodejci si chtějí z pomyslného koláče utrhnout co možná největší kus.

„Konkurence je stále silnější,“ říká dopravní specialista Robert Šťastný. „Svou roli hrála i silná koruna, která způsobila, že některé vozy bylo výhodnější koupit v zahraničí. Na to prodejci zareagovali a začali prudce zlevňovat,“ vysvětluje.

Například tuzemská škodovka v září zavedla nové akční ceníky, kde slevy často přesahují částku sto tisíc korun. Konkrétně u vozu Škoda Octavia Edition 08 může zákazník uspořit až 133 800 Kč. K podobnému kroku se odhodlala třeba i automobilka Kia u svého vozu Cee´d.

Sandero už nevypadá jako z Východu

Ovšem při pohledu na ceny nejvíce zaujme novinka rumunské Dacie s názvem Sandero, kterou odborníci nejčastěji srovnávají s českou fábií. Sandero má proti svému konkurentu jeden velký trumf a tím je prodejní cena začínající těsně pod hranicí 180 tisíc korun.

„Dacia Sandero má povedený design. Už to prostě nepůsobí jako nějaký šrot z Východu, ale jedná se o hezké auto s velkou šancí na úspěch,“ myslí si například František Vahala z odborného časopisu Auto 7.

Navíc nabídka levných vozů je podle něho celosvětový trend, který se začíná zabydlovat i u nás. Ovšem naplno by se mohl projevit asi tak za pět let. Bodovat by v tomto ohledu mohly především čínské automobilky, které v Evropě doposud neprosadily.

„Podle několika málo testů, které proběhly, jsou na tom čínská auta dost špatně s bezpečností. Je ale otázkou, za jakých podmínek testy probíhaly. Přesto, prodejci se obávají nabízet auta, o jejichž kvalitách nejsou stoprocentně přesvědčeni,“ říká František Vahala a dodává:“Číňani se ale učí velice rychle a kvalita jejich vozů půjde nahoru.“

Autor: Vojtěch Janda

15.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies