Letošní pařížský autosalon, jehož brány se pro veřejnost otevřou dnes, je toho důkazem: největším „trhákem“ jsou malé a ekologické automobily.

Na vozy s menší spotřebou chce zákazníky nalákat především Honda, dvojka japonského autoprůmyslu, která do Francie přijela představit hybridní model Insight. Podle vedení společnosti má být mnohem levnější a úspornější než „eko“ vozy od konkurenční společnosti Toyota Motor, která je v současnosti ve výrobě hybridních vozů nejproduktivnější.

Do výroby elektromotorů se pustil i třetí největší výrobce aut v Japonsku Nissan. Pro pařížské publikum si připravil vůz Nuvu, který na jedno nabití z běžné elektrické sítě dokáže ujet přes 120 kilometrů. Vůz je na prosklené střeše vybaven i solárními panely, které budou rovněž napájet baterii.

S výrobou ekologických vozů nezůstala pozadu ani francouzská obří společnost PSA Peugeot Citroën. Ta v Paříži předvede auta na kombinovaný pohon.

„Divákům ukážeme vozidla navržená a vyrobená pro evropský trh, která jsou vyvinutá v souladu s naším šetrným přístupem k životnímu prostředí,“ uvádí v tiskové zprávě korejská společnost Hyundai, která na letošním autosalonu v Paříži představí hned šest zbrusu nových automobilů.

O pozornost se hlásí i americké firmy. Největší z nich – General Motors – ukáže nový Chevrolete Cruz a Chrysler představí sportovní vůz Grand Voyager.

Stranou nezůstane ani mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která se v Paříži blýskne omlazenou verzí Octavie.

Na své si přijdou i milovníci Golfu GTI, jenž patří mezi nejprodávanější vozy na světě. Německá společnost Volkswagen, která Golf vyrábí, dnes představí již jeho šestou generaci.