VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Banky se málo zajímají o potřeby svých klientů, zjistil průzkum

Praha – České banky mají velké rezervy ve zjišťování potřeb svých klientů a v nabídce správného produktu. Za účet zdarma nelze očekávat vysokou kvalitu služeb. Vyplývá to z plošného průzkumu agentury NMS Market Research mezi osmi tuzemskými bankami.

13.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Nejlépe si vedla Komerční banka, která získala nejvyšší hodnocení ve všech sledovaných parametrech výzkumu. Celkový index obsluhy na pobočkách KB byl hodnocen 78 procenty. Na druhém místě skončila Raiffeisenbank se 66 procenty, těsně následována ČSOB se 65 procenty. Nejslabší obsluhy se podle průzkumu dočkají klienti na pobočkách Fio banky.

Výzkum byl proveden metodou takzvaného mystery shoppingu. Pracovníci agentury navštívili 500krát pobočky vybraných bank s tím, že mají zájem o služby dané banky. Měřili, jak dobře budou obslouženi. Pěti hlavními sledovanými oblastmi byly způsob přivítání klienta, zjištění jeho potřeb, nabídka produktů, ukončení jednání a rozloučení.

„Zjišťování potřeb klientů je oblast, v níž mají banky největší rezervy. Tato kategorie dosáhla v průměru jen na 32 procent. Dobře si nevedl ani způsob, jakým poradci nabízejí klientům nové produkty. A přitom se v průzkumech opakovaně potvrzuje, že čeští klienti si jsou ochotni za kvalitní služby bank připlatit a že špatná zkušenost z jednání na pobočce je jedním z hlavních důvodů pro změnu banky," analyzoval závěry výzkumu ředitel agentury Michal Osuský.

Naopak banky mají podle něj dobře zvládnuté přivítání klientů na pobočce a formu rozloučení se. Zde průměrné výsledné hodnoty přesahovaly 70procentní hranici.

„Ukázalo se, že český trh se v několika posledních letech změnil. Nyní má zákazník na výběr mezi tradičními bankami (s vysokou kvalitou obsluhy a velkou pobočkovou sítí) a mezi novými bankami (střední kvalita obsluhy, nízké nebo žádné poplatky). Asi nejzajímavějším výsledkem našeho výzkumu je to, že banky nabízejí různý poměr výkonu a ceny," uzavřel Osuský. V testu propadla Česká spořitelna, která podle něj za nejvyšší cenu nabízí dost nízkou kvalitu obsluhy klientů.

Autor: ČTK

13.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Marine Le Penová a Emanuel Macron
1 5

Le Penová, nebo Macron? Francouzským adolescentům se nezavděčil ani jeden

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 12

Sobotka počká na Babišovo vysvětlení do konce dubna, pak rozhodne

Česká reprezentace na úvod porazila Finsko

Vítězstvím 3:2 nad Finskem vstoupili čeští hokejisté do závěrečného turnaje Euro Hockey Tour, kterým jsou Carlson Hockey Games v Českých Budějovicích. Druhý zápas odehraje náš národní tým v sobotu proti Švédsku (17).

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Nejvyšší soud zrušil odsuzující verdikt nad lobbistou Markem Dalíkem poté, co vyhověl jeho dovolání i dovolání šéfa žalobců Pavla Zemana. Případ vrátil pražskému vrchnímu soudu, který Dalíka poslal na čtyři roky do vězení za pokus o podvod. Odvolací soud bude muset znovu přezkoumat právní kvalifikaci, na jejímž základě byl odsouzen. Oznámil to předseda trestního kolegia NS František Púry. Podle něj může soud trest zmírnit, ponechat stejný i zpřísnit.

Policie zatkla ve vládní čtvrti v Londýně muže ozbrojeného noži

V britské vládní čtvrti v Londýně došlo ve čtvrtek 27. dubna k incidentu, při němž policie zadržela muže, jenž byl ozbrojen dvěma noži. Informovala o tom BBC. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies