Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Banky se málo zajímají o potřeby svých klientů, zjistil průzkum

Praha – České banky mají velké rezervy ve zjišťování potřeb svých klientů a v nabídce správného produktu. Za účet zdarma nelze očekávat vysokou kvalitu služeb. Vyplývá to z plošného průzkumu agentury NMS Market Research mezi osmi tuzemskými bankami.

13.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Nejlépe si vedla Komerční banka, která získala nejvyšší hodnocení ve všech sledovaných parametrech výzkumu. Celkový index obsluhy na pobočkách KB byl hodnocen 78 procenty. Na druhém místě skončila Raiffeisenbank se 66 procenty, těsně následována ČSOB se 65 procenty. Nejslabší obsluhy se podle průzkumu dočkají klienti na pobočkách Fio banky.

Výzkum byl proveden metodou takzvaného mystery shoppingu. Pracovníci agentury navštívili 500krát pobočky vybraných bank s tím, že mají zájem o služby dané banky. Měřili, jak dobře budou obslouženi. Pěti hlavními sledovanými oblastmi byly způsob přivítání klienta, zjištění jeho potřeb, nabídka produktů, ukončení jednání a rozloučení.

„Zjišťování potřeb klientů je oblast, v níž mají banky největší rezervy. Tato kategorie dosáhla v průměru jen na 32 procent. Dobře si nevedl ani způsob, jakým poradci nabízejí klientům nové produkty. A přitom se v průzkumech opakovaně potvrzuje, že čeští klienti si jsou ochotni za kvalitní služby bank připlatit a že špatná zkušenost z jednání na pobočce je jedním z hlavních důvodů pro změnu banky," analyzoval závěry výzkumu ředitel agentury Michal Osuský.

Naopak banky mají podle něj dobře zvládnuté přivítání klientů na pobočce a formu rozloučení se. Zde průměrné výsledné hodnoty přesahovaly 70procentní hranici.

„Ukázalo se, že český trh se v několika posledních letech změnil. Nyní má zákazník na výběr mezi tradičními bankami (s vysokou kvalitou obsluhy a velkou pobočkovou sítí) a mezi novými bankami (střední kvalita obsluhy, nízké nebo žádné poplatky). Asi nejzajímavějším výsledkem našeho výzkumu je to, že banky nabízejí různý poměr výkonu a ceny," uzavřel Osuský. V testu propadla Česká spořitelna, která podle něj za nejvyšší cenu nabízí dost nízkou kvalitu obsluhy klientů.

Autor: ČTK

13.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení