Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Banky si své umístění chválí, ale i kritizují

Praha - OVB Vstřícná banka zveřejnila výsledky prvního klientského ratingu bank za I. čtvrtletí roku 2010. Nejvstřícnější bankou se stala Raiffeisenbank následovaná mBank a Komerční bankou. Za nimi se umístila Česká spořitelna a další banky.

9.6.2010
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

Jak banky přijaly své první hodnocení ze strany odborné poroty, veřejnosti a serveru www.bankovnipoplatky.com? Vzaly je sportovně s tím, že jsou pro ně výsledky motivací pro budoucí vstřícné kroky vůči klientům, nebo se nad výsledky pohoršovaly? Pod vstřícnou tváří bank nelze chápat pouze vstřícnost ke klientům, ale také vstřícnost k médiím.

Raiffeisenbank: Vstřícnost ke klientům buduje i na maličkostech a detailech

Raiffeisenbank jako nejvstřícnější banka za I. čtvrtletí tohoto roku, která získala nejlepší klientský rating 65,1 procenta, hodnotí ústy Petra Čapka, ředitele pro detail své vítězství takto: „Vyvážené vysoké hodnocení nás těší nejvíce. Jsme rádi, že jsme uspěli jak u veřejnosti, tak i u odborné poroty. Samozřejmě nejdůležitější pro nás je, jak nás vnímají naši klienti. Ale jsme rádi, že jsme dokázali o našem přístupu přesvědčit i odborníky.“

Vstřícnost vůči klientům buduje banka i se zaměřením na detaily, které však klienti silně vnímají. „Vstřícnou tvář banky budujeme i pomocí celé řada drobností, které přispívají k tomu, že klient odchází z naší banky spokojen – ať už je to úsměv bankéře, pomoc klientovi v obtížných situacích (např. při ztrátě karty) nebo třeba to, že pobočku otevřeme pět minut před tím, než začne oficiální otevírací doba,“vysvětluje Petr Čapek.

Volksbank: Mediálně vstřícná banka s férovými poplatky

Volksbank se v hodnocení OVB Vstřícná banka stala bankou s druhými nejvstřícnějšími poplatky v ČR. Ač v celkovém hodnocení skončila Volksbank na šestém nejlépe hodnoceném místě, mistrně využila své velmi dobré umístění v poplatkové politice v médiích.

Dle Petra Žibřida, ředitele Marketing & Communication nechce být Volskbank bankou, která se svými poplatky podbízí, ale bankou, která chce mít poplatky průhledné, odůvodněné a férové.

„Toto umístění nás předně velmi příjemně překvapilo. Důvody vidíme v dlouhodobé práci na férové poplatkové politice naší banky. Ta zahrnuje komplexní rozhodování jednak ve fázi určení, jaký úkon zpoplatněný bude a jaký ne, ale stejně tak i následné stanovení výše poplatku,“ vítá umístění Volksbank Žibřid a dodává: „Nechceme se profilovat jako vyloženě levná banka a férově zvolené poplatky za poskytované služby považujeme dlouhodobě za součást našeho obchodního modelu. Výsledek ankety ale přesto ukazuje, že klienti vnímají neopodstatněnost některých poplatků a stejně tak i hodnotu nabízených služeb.“

Komerční banka: Banka, která chce garantovat úroveň svých služeb

Komerční banka se stala jedinou bankou z velké bankovní trojky, která se umístila mezi třemi nejlépe hodnocenými banky. Její třetí nejlepší hodnocení představuje 62,7 procenta.

„Spokojenost klientů je pro Komerční banku klíčová. Z pravidelných průzkumů, které připravujeme ve spolupráci s experty na výzkum trhu víme, co je pro klienty důležité a na jejich potřeby reagujeme. Ankety a soutěže, které napříč bankovním trhem existují, nejsou tedy pro nás přímým vodítkem pro správné nastavení přístupu ke klientům, mohou nám ale sloužit jako další zdroj informací,“ hodnotí umístění Komerční banky její tisková mluvčí Monika Klucová.

Podle tiskové mluvčí je předností banky a důvodem proč je u svých klientů úspěšná Garantovaná úroveň služeb, což je komplex opatření, kterými banka vůči svým klientům zajišťuje vysoký standard svých služeb. „Vrátila bych se opět k naší Garantované úrovni služeb. Jejími jednotlivými složkami jsou bezpečnost, spolehlivost, rychlost, důvěryhodnost a individuální přístup,“ vysvětluje Monika Klucová a dodává: „Spokojenost našich klientů je dlouhodobě jedním z nejvýznamnějších kritérií hodnocení úspěchu celé finanční skupiny. Řídíme se jejich potřebami a nabízíme takovou přidanou hodnotu, kterou klienti ocení. Konkrétní názory veřejnosti v rámci hodnocení OVB jsou pro nás dalším zdrojem informací pro řešení konkrétních situací.“

Česká spořitelna mediální vstřícnost neprokázala

Tisková mluvčí Kristýna Havligerová odmítla na výsledky hodnocení České spořitelny přímo reagovat. A to přesto, že Česká spořitelna se stala v hodnocení odborné poroty nejvstřícnější bankou. Tisková mluvčí se omezila pouze na prohlášení: „Máme vlastní expertní a nezávislé výzkumy zabývající se průzkumy. Z nich čerpáme a přijímáme doporučení, která nám klienti dávají a upravujeme podle nich naše produkty a služby.”

Miroslav Zeman

9.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Transparent z demonstrace proti Andreji Babišovi
1 14

Babiš chce vidět žádost o vydání k trestnímu stíhání

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Odporný útok na nevinné, odsuzují čeští politici útok v Barceloně

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil dnešní najetí auta do lidí v Barceloně za další "odporný teroristický útok na nevinné". Sdělil to na twitteru. Na sociálních sítích odsoudili čin také další tuzemští politici. Útok, ke kterému se přihlásil Islámský stát, si vyžádal asi 13 mrtvých a osm desítek zraněných.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Arogantní a značně pod vlivem. Taková je podle všeho žena, která odmítá v restauracích platit. Okradla už několik restaurací, policii zatím uniká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení