VYBERTE SI REGION

Banky si své umístění chválí, ale i kritizují

Praha - OVB Vstřícná banka zveřejnila výsledky prvního klientského ratingu bank za I. čtvrtletí roku 2010. Nejvstřícnější bankou se stala Raiffeisenbank následovaná mBank a Komerční bankou. Za nimi se umístila Česká spořitelna a další banky.

9.6.2010
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

Jak banky přijaly své první hodnocení ze strany odborné poroty, veřejnosti a serveru www.bankovnipoplatky.com? Vzaly je sportovně s tím, že jsou pro ně výsledky motivací pro budoucí vstřícné kroky vůči klientům, nebo se nad výsledky pohoršovaly? Pod vstřícnou tváří bank nelze chápat pouze vstřícnost ke klientům, ale také vstřícnost k médiím.

Raiffeisenbank: Vstřícnost ke klientům buduje i na maličkostech a detailech

Raiffeisenbank jako nejvstřícnější banka za I. čtvrtletí tohoto roku, která získala nejlepší klientský rating 65,1 procenta, hodnotí ústy Petra Čapka, ředitele pro detail své vítězství takto: „Vyvážené vysoké hodnocení nás těší nejvíce. Jsme rádi, že jsme uspěli jak u veřejnosti, tak i u odborné poroty. Samozřejmě nejdůležitější pro nás je, jak nás vnímají naši klienti. Ale jsme rádi, že jsme dokázali o našem přístupu přesvědčit i odborníky.“

Vstřícnost vůči klientům buduje banka i se zaměřením na detaily, které však klienti silně vnímají. „Vstřícnou tvář banky budujeme i pomocí celé řada drobností, které přispívají k tomu, že klient odchází z naší banky spokojen – ať už je to úsměv bankéře, pomoc klientovi v obtížných situacích (např. při ztrátě karty) nebo třeba to, že pobočku otevřeme pět minut před tím, než začne oficiální otevírací doba,“vysvětluje Petr Čapek.

Volksbank: Mediálně vstřícná banka s férovými poplatky

Volksbank se v hodnocení OVB Vstřícná banka stala bankou s druhými nejvstřícnějšími poplatky v ČR. Ač v celkovém hodnocení skončila Volksbank na šestém nejlépe hodnoceném místě, mistrně využila své velmi dobré umístění v poplatkové politice v médiích.

Dle Petra Žibřida, ředitele Marketing & Communication nechce být Volskbank bankou, která se svými poplatky podbízí, ale bankou, která chce mít poplatky průhledné, odůvodněné a férové.

„Toto umístění nás předně velmi příjemně překvapilo. Důvody vidíme v dlouhodobé práci na férové poplatkové politice naší banky. Ta zahrnuje komplexní rozhodování jednak ve fázi určení, jaký úkon zpoplatněný bude a jaký ne, ale stejně tak i následné stanovení výše poplatku,“ vítá umístění Volksbank Žibřid a dodává: „Nechceme se profilovat jako vyloženě levná banka a férově zvolené poplatky za poskytované služby považujeme dlouhodobě za součást našeho obchodního modelu. Výsledek ankety ale přesto ukazuje, že klienti vnímají neopodstatněnost některých poplatků a stejně tak i hodnotu nabízených služeb.“

Komerční banka: Banka, která chce garantovat úroveň svých služeb

Komerční banka se stala jedinou bankou z velké bankovní trojky, která se umístila mezi třemi nejlépe hodnocenými banky. Její třetí nejlepší hodnocení představuje 62,7 procenta.

„Spokojenost klientů je pro Komerční banku klíčová. Z pravidelných průzkumů, které připravujeme ve spolupráci s experty na výzkum trhu víme, co je pro klienty důležité a na jejich potřeby reagujeme. Ankety a soutěže, které napříč bankovním trhem existují, nejsou tedy pro nás přímým vodítkem pro správné nastavení přístupu ke klientům, mohou nám ale sloužit jako další zdroj informací,“ hodnotí umístění Komerční banky její tisková mluvčí Monika Klucová.

Podle tiskové mluvčí je předností banky a důvodem proč je u svých klientů úspěšná Garantovaná úroveň služeb, což je komplex opatření, kterými banka vůči svým klientům zajišťuje vysoký standard svých služeb. „Vrátila bych se opět k naší Garantované úrovni služeb. Jejími jednotlivými složkami jsou bezpečnost, spolehlivost, rychlost, důvěryhodnost a individuální přístup,“ vysvětluje Monika Klucová a dodává: „Spokojenost našich klientů je dlouhodobě jedním z nejvýznamnějších kritérií hodnocení úspěchu celé finanční skupiny. Řídíme se jejich potřebami a nabízíme takovou přidanou hodnotu, kterou klienti ocení. Konkrétní názory veřejnosti v rámci hodnocení OVB jsou pro nás dalším zdrojem informací pro řešení konkrétních situací.“

Česká spořitelna mediální vstřícnost neprokázala

Tisková mluvčí Kristýna Havligerová odmítla na výsledky hodnocení České spořitelny přímo reagovat. A to přesto, že Česká spořitelna se stala v hodnocení odborné poroty nejvstřícnější bankou. Tisková mluvčí se omezila pouze na prohlášení: „Máme vlastní expertní a nezávislé výzkumy zabývající se průzkumy. Z nich čerpáme a přijímáme doporučení, která nám klienti dávají a upravujeme podle nich naše produkty a služby.”

Miroslav Zeman

9.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies