VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Becherovka chce rozšířit spektrum zákazníků. Chystá nový likér

Karlovy Vary – Likérka Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) už téměř dohnala objem výroby, jaký měla před prohibicí v roce 2012. Chce také přitáhnout nové zákazníky, zejména mladé aktivní lidi. Pro ně začne vyrábět nový likér Ice&Fire. Jeho distribuce začne v dubna, zprvu jen v Česku a Slovensku, řekl dnes výrobní ředitel JBKB Vladimír Darebník.

18.3.2014 AKTUALIZOVÁNO 18.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Agentura VLP

„V současné době se celkové objemy výroby dostávají do úrovně před prohibicí. Ale musím zdůraznit, že Becherovka je jediný výrobce lihovin v České republice, který většinu produkce vyváží do zahraničí. Kvůli tomu byla Becherovka postižena nejvíc, protože v některých zemích byl prodej českých lihovin úplně zakázán," uvedl Darebník.

Podle Darebníka chce JBKB s novým likérem nejprve prosadit na českém trhu. V současné době likérka vyrábí kromě originální Becherovky také likéry Lemond, Cordial a Aperitiv KV 14. Zhruba 80 procent výroby připadá na Becherovku, likéry Cordial a KV 14 tvoří asi pět procent produkce, zbytek připadá na Lemond. Ten je podobně jako nový likér Ice&Fire zaměřen spíše na mladší zákazníky.

I vzhled lahve

Podle marketingové manažerky JBKB Martiny Mackové se nový likér připravoval od roku 2012 ve spolupráci Becherovky s centrálou Pernod Ricard v Paříži. Na cílovou skupinu zákazníků je přizpůsoben i vzhled lahve, je černá, neprůhledná a potištěná speciální vinětou, která vytváří při nasvícení světelné efekty.

JBKB, která je součástí koncernu Pernod Ricard, v loňském roce vybudováním nové skladové haly dokončila sestěhování všech svých provozů, které měla po městě a okolí, do jednoho závodu. Ve fiskálním roce 2012/2013 skončila ziskem před zdaněním 171 milionů korun. Proti předchozímu roku to ale byl pokles o 80 milionů. Nižší zisk byl důsledkem hlavně prohibice, která stála firmu okolo 100 milionů korun. Na odhad letošních výsledků je podle Darebníka zatím brzy. „Čekají nás ještě Velikonoce, které jsou pro výrobce lihovin jedním z nejdůležitějších období," dodal Darebník.

Autor: ČTK

18.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies