VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečnost cyklistů ve městech mají zvýšit cyklistické ulice

Praha - Větší bezpečnost cyklistů ve městech mají zajistit takzvané cyklistické ulice, ve kterých budou mít cyklisté přednost před automobily, zvažuje ministerstvo dopravy. Auta v nich nebudou smět jezdit rychleji než 20kilometrovou rychlostí a řidiči budou muset být k cyklistům více ohleduplní. Na dnešní tiskové konferenci to řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. Úřad zároveň zřídil oddělení zaměřené na rozvoj cyklistiky a čisté mobility, které má výrazně zvýšit vnímání cyklistiky jako rovnocenného druhu dopravy zejména ve městech.

27.7.2015 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Změny by ministerstvo rádo protlačilo na jednání Poslanecké sněmovny na začátku září, kde se bude projednávat novela zákona o provozu na pozemních komunikacích. Dalším záměrem ministerstva pro zvýšení bezpečnosti cyklistů ve městech jsou takzvané cyklistické pruhy. Mají vznikat tam, kde není možné kvůli šířce komunikací pro provoz kol vyhradit samostatný pruh. "Umožnilo by to vizuálně oddělit cyklistickou a automobilovou dopravu s tím, že automobily by do toho pruhu mohly vjíždět, ale měly by povinnost neomezit a neohrozit cyklisty," uvedl Čoček.

Plány na vznik cyklistických ulic se podle národního cyklokoordinátora Jaroslava Martínka už zpracovávají například v Uherském Hradišti nebo v Lysé nad Labem. Vznikat mají zejména tam, kde nebudou příliš zpomalovat automobilovou dopravu, jako jsou například historická centra měst s křivolakými uličkami, kde není možné stejně jet výrazně rychleji, dodal starosta Uničova a člen správní rady Asociace měst pro cyklisty Dalibor Horák.

Na výstavbu cyklostezek vyčlenilo ministerstvo dopravy v letošním roce 150 milionů korun a stejný balík peněz předpokládá vyčlenit i v následujícím období. Kvůli nedostatku kvalitně zpracovaných projektů se ale v posledních letech stává, že se nepodaří vyčleněné peníze vyčerpat, doplnil Čoček. To by do budoucna ale mohlo vyřešit poskytování až 85procentní finanční podpory na vznik dokumentace k projektům, kterou si dosud musely obce platit samy. Celkem ministerstvo od roku 2000 podpořilo cyklistickou dopravu více než 1,5 miliardami korun.

Autor: ČTK

27.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies