Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největší domácí kampaň na biopotraviny odstartovala

Praha - Největší státní kampaň na propagaci biopotravin odstartovalo v těchto dnech ministerstvo zemědělství.

3.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustarční foto Foto: DENÍK/Archiv

„V následujících třech letech půjde na zvýšení informovanosti spotřebitelů o ekologickém zemědělství celkem osmadvacet milionů korun,“ uvedl mluvčí ministerstva Petr Vorlíček.

O přednostech biopotravin budou veřejnost billboardy, inzerce v tisku, ochutnávky biopotravin nebo webové stránky www.ziju-bio.cz.

„Trh s biopotravinami má v ČR velký potenciál. V současné době asi jen 5 procent spotřebitelů kupuje biopotraviny pravidelně, dalších 25 procent občas. Spotřeba biopotravin na jednoho obyvatele byla v loňském roce asi 126 korun. Odhadujeme, že po skočení kampaně se tato čísla znásobí, již v současné době je podnikání v oblasti biopotravin jednou z nejperspektivnějších podnikatelských příležitostí,“ uvedl ministr Petr Gandalovič.

Kampaň je financována Státním zemědělským intervenčním fondem (SZIF) a Evropskou unií. „Celkově plyne z fondů Evropské unie 430 000 eur, stejnou částkou přispívá SZIF. Kampaň bude realizovat agentura Ogilvy&Mather,“ dodal ředitel SZIF Tomáš Révész.

O rostoucím zájmu o biozemědělství svědčí i aktuální statické údaje. Počet ekologicky hospodařících zemědělců se jen za první tři měsíce roku 2008 zvýšil téměř o 250 farem na celkový počet 1 564 farem, počet výrobců biopotravin o téměř 50 podniků na celkových téměř 300 výrobců. Výměra zemědělské půdy se za stejné období zvýšila o téměř 10 000 hektarů a dosáhla více než 320 000 hektarů, což představuje 7,6 procenta z celkové výměry zemědělské půdy. V průběhu roku 2008 se zvýšil také počet ekologických sadařů a vinařů, výměra ekologických sadů je v současné době 1 737 ha, výměra biovinic 353 ha. Podrobné údaje jsou uvedeny v tabulce.

„Stabilní dlouhodobý nárůst počtu ekologických zemědělců i výrobců biopotravin je způsoben systematickou státní podporou ze strany ministerstva i vysokou poptávkou po biopotravinách ze strany spotřebitelů. Hlavními přínosy biopotravin pro spotřebitele je absence konzervantů, zbytků chemikálií nebo geneticky modifikovaných organismů, na druhé straně mohou spotřebitelé u biopotravin ocenit vyšší obsah vitamínů, minerálů, antioxidantů a dalších zdraví prospěšných látek,“ vysvětlil ministr Gandalovič.

Certifikovanou biopotravinu pozná spotřebitel podle národního loga „BIO. Biopotraviny mohou být označeny také logem EU, jehož použití na obale biopotravin bude od roku 2009 povinné pro všechny členské státy EU.

Autor: Dalibor Dostál

3.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident České stomatologické komory Roman Šmucler.
5 8

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
4

Další útok nožem: Mladík v Rusku pobodal osm náhodných kolemjdoucích

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka v jižních Čechách: domácnosti bez proudu, nejezdí vlaky

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení