VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největší domácí kampaň na biopotraviny odstartovala

Praha - Největší státní kampaň na propagaci biopotravin odstartovalo v těchto dnech ministerstvo zemědělství.

3.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustarční foto Foto: DENÍK/Archiv

„V následujících třech letech půjde na zvýšení informovanosti spotřebitelů o ekologickém zemědělství celkem osmadvacet milionů korun,“ uvedl mluvčí ministerstva Petr Vorlíček.

O přednostech biopotravin budou veřejnost billboardy, inzerce v tisku, ochutnávky biopotravin nebo webové stránky www.ziju-bio.cz.

„Trh s biopotravinami má v ČR velký potenciál. V současné době asi jen 5 procent spotřebitelů kupuje biopotraviny pravidelně, dalších 25 procent občas. Spotřeba biopotravin na jednoho obyvatele byla v loňském roce asi 126 korun. Odhadujeme, že po skočení kampaně se tato čísla znásobí, již v současné době je podnikání v oblasti biopotravin jednou z nejperspektivnějších podnikatelských příležitostí,“ uvedl ministr Petr Gandalovič.

Kampaň je financována Státním zemědělským intervenčním fondem (SZIF) a Evropskou unií. „Celkově plyne z fondů Evropské unie 430 000 eur, stejnou částkou přispívá SZIF. Kampaň bude realizovat agentura Ogilvy&Mather,“ dodal ředitel SZIF Tomáš Révész.

O rostoucím zájmu o biozemědělství svědčí i aktuální statické údaje. Počet ekologicky hospodařících zemědělců se jen za první tři měsíce roku 2008 zvýšil téměř o 250 farem na celkový počet 1 564 farem, počet výrobců biopotravin o téměř 50 podniků na celkových téměř 300 výrobců. Výměra zemědělské půdy se za stejné období zvýšila o téměř 10 000 hektarů a dosáhla více než 320 000 hektarů, což představuje 7,6 procenta z celkové výměry zemědělské půdy. V průběhu roku 2008 se zvýšil také počet ekologických sadařů a vinařů, výměra ekologických sadů je v současné době 1 737 ha, výměra biovinic 353 ha. Podrobné údaje jsou uvedeny v tabulce.

„Stabilní dlouhodobý nárůst počtu ekologických zemědělců i výrobců biopotravin je způsoben systematickou státní podporou ze strany ministerstva i vysokou poptávkou po biopotravinách ze strany spotřebitelů. Hlavními přínosy biopotravin pro spotřebitele je absence konzervantů, zbytků chemikálií nebo geneticky modifikovaných organismů, na druhé straně mohou spotřebitelé u biopotravin ocenit vyšší obsah vitamínů, minerálů, antioxidantů a dalších zdraví prospěšných látek,“ vysvětlil ministr Gandalovič.

Certifikovanou biopotravinu pozná spotřebitel podle národního loga „BIO. Biopotraviny mohou být označeny také logem EU, jehož použití na obale biopotravin bude od roku 2009 povinné pro všechny členské státy EU.

Autor: Dalibor Dostál

3.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Petr Nečas a Jana Nagyová (dnes Nečasová).
3 8

Jana Nečasová znovu stojí před soudem. Předchozí rozsudky byly zrušeny

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
2

Mobilní operátor O2 má výpadek, nejdou hovory

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České pálenky jdou na odbyt. Rudolf Jelínek vydělal přes 23 milionů

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies