VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslavská Škodovka stále nejvíce prodává oblíbenou Octavii

Mladá Boleslav, Praha - Nejprodávanější Škodovkou je stále octavia, jen loni si jich lidé koupili 390 tisíc. Zájem rostl ale také o fabie.

23.3.2012
SDÍLEJ:

Škoda Octavia Combi Scout s novou tváří.Foto: Škoda Auto/media

Za pozitivním vývojem odbytu značky Škoda, který automobilka představila ve středu na výroční tiskové konferenci v Praze, stojí především atraktivní modelová paleta.

„Naše vozy splňují nároky na kvalitní design, velkorysou nabídku prostoru, vysokou kvalitu, praktičnost, stejně jako požadavky na rodinnou přepravu a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty," řekl šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland.

Rostoucí poptávce se modely značky Škoda podle Vahlanda těší nejen mezi rodinami, ale také mezi podnikateli. V rámci fleetových zakázek prodala společnost v uplynulém roce více než 239 000 vozů, to představuje nárůst o 26,7 %.

Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA byla i v roce 2011 Octavia. Modely Octavia jsou stabilní „páteří" prodejů značky – jejich odbyt loni vzrostl o 10,7 % na téměř 390 000 vozů. Na druhém místě žebříčku se umístila Fabia s 267 000 prodanými kusy (plus 16,5 %).

„Řada Superb v uplynulém roce poprvé prolomila hranici 100 000 vozů. Odbyt vlajkové lodi značky vzrostl o 18,1 % na téměř 117 000 vozů. Jen v Číně bylo prodáno 48 000 automobilů nejvyšší modelové řady Škoda,“ uvedl mluvčí firmy Jozef Baláž.

Největší růst mezi všemi modely značky ŠKODA zaznamenalo kompaktní SUV Yeti: více než 70 000 prodaných vozů v roce 2011 představovalo nárůst o 33,7 %. Automobilka pro příští léta u tohoto modelu počítá s ročním odbytovým potenciálem přes 100 000 vozů, v neposlední řadě i s ohledem na zahájení výroby modelů Yeti v Číně a Rusku v roce 2013.

O 11,4 % se zvýšil prodej modelu Roomster. Prodáno bylo zhruba 36 000 vozů.

Vynikající start zažily šestá a sedmá modelová řada značky ŠKODA: malý vůz Citigo a indický kompaktní sedan Rapid. Model Citigo měl svou prodejní premiéru koncem roku 2011 na domácím českém trhu, od května letošního roku bude uváděn v jednotlivých evropských zemích. ŠKODA Rapid, nabízená v Indii také od konce roku 2011, dobývá pro českou značku druhý největší segment indického trhu. Krátce po svém uvedení byl Rapid na subkontinentu oceněn titulem „Rodinné auto roku 2011“.

Autor: Pavel Svačina

23.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10 15

Tři malí chlapci ubili plameňáka v zoo. Jejich rodiče se nyní omluvili

Ilustrační foto
4

Muž se zřítil ze Sněžky. Vrtulník u něho nemohl kvůli mlze přistát

Útok v Londýně: terorista komunikoval přes WhatsApp. Jednal na příkaz?

Pachatel středečního teroristického útoku u britského parlamentu Khalid Masood komunikoval ještě dvě minuty před tím, než najel do chodců na Westminsterském mostě, s kýmsi prostřednictvím aplikace WhatsApp. Informoval o tom dnes bulvární list Daily Mail.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Le Penová se sešla s Putinem. Kritizovala sankce EU vůči Rusku

Předsedkyně krajně pravicové francouzské Národní fronty (NF) a kandidátka v nadcházejících francouzských prezidentských volbách Marine Le Penová dnes na zasedání zahraničního výboru Státní dumy (dolní komory ruského parlamentu) prohlásila, že nevidí žádný důvod pro to, aby se Francie k Rusku chovala nepřátelsky. Podle agentury TASS se Le Penová zároveň vyjádřila nesouhlasně o sankcích, které na Rusko uvalila EU.

Lídři členských státu EU se ve Vatikánu sešli s papežem

Papež František dnes přijal prezidenty a premiéry 27 zemí Evropské unie. S nejvyššími představiteli unijních států s výjimkou Británie se setkal den před jejich římským summitem, který má připomenout 60 let evropské integrace. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies