Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bosch zahájil další vlnu propouštění. Na čtyři sta lidí odejde ještě letos

Jihlava - Dalšímu propouštění zaměstnanců se v jihlavském závodě nevyhne strojírenský gigant, firma Bosch Diesel.

26.10.2008
SDÍLEJ:

Jihlavský Bosch Diesel v těchto dnech neprožívá lehké období.Foto: DENÍK/Archiv

Podle mluvčí Bosche Kateřiny Šimonové firma do konce roku rozváže pracovní poměr s několika stovkami lidí. Informaci o počtu propuštěných zaměstnanců Deníku potvrdila také mluvčí jihlavského úřadu práce Hana Málková. „Výpověď by mělo do 30. listopadu obdržet 98 lidí, ke konci letošního roku pak dalších 343 zaměstnanců,“ upřesnila Málková.

Někteří z lidí pracujících v Boschi se vyjádřili k aktuální situaci ve firmě. „O zaměstnání se bojí všichni, ve firmě pracuji přes deset let, nemám představu, co bych dělal jiného,“ prozradil své obavy anonymně zaměstnanec podniku. Jeho kolega dodal: „Pokud někdo tvrdí, že jistotu má, není to pravda. Rozhodně si myslím, že snižovat stavy se budou dál. Trh s auty je přesycený.“

Obavy o místo

„Mám o místo strach, ale nejsem schopen s tím nic udělat, to je nejhorší,“ pokrčil rameny další z dělníků.

Deníku se svěřila i ve středu propuštěná žena, pracující dříve ve výrobě. „Poslední dobou to byly nervy, svým způsobem se mi teď, po výpovědi, ulevilo. Ráno se probudím v klidu, na rozdíl od těch, co tam zůstali,“ řekla smířeně. Jak vedení určuje zaměstnance, kteří budou propuštěni, ale netuší.

„Nikdo nezná klíč, podle kterého se propouští, mám strojírenské vzdělání, ve firmě jsem byla zaměstnaná šestým rokem. Je možné že ti, kteří jsou ve firmě krátkou dobu, jsou lepší,“ uvažovala nahlas žena s ironickým úsměvem na tváři.

„Na firmu se ale nezlobím, situaci chápu a chování personálu při podání výpovědi bylo korektní,“ vysvětluje.

„Nabídli mi i služební vůz na odvoz věcí, ale odmítla jsem,“ dodala. Bosch chystá i další opatření. Výroba se do konce roku zastaví na několik dní, změní se i rozvržení směn.

Omezení výroby

Od ledna příštího roku se ve výrobě přejde z nepřetržitého provozu pouze na šestidenní, volným dnem bude neděle.

„Pro první čtvrtletí 2009 si výrobci automobilů objednali výrazně méně dílů, než bylo plánováno. Z toho důvodu jsou naše opatření nutná, abychom zajistili dlouhodobou konkurenceschopnost závodu,“ vysvětlila nelehkou situaci mluvčí Šimonová.

Mají naději?

Nadějí by mohla být některým propuštěným zaměstnancům poptávka jihlavské provozovny CZ Loko, která se specializuje na výrobu lokomotiv. Firma shání desítku kvalifikovaných pracovníků.

„Do konce ledna bychom mohli přijmout až deset lidí. Hlavně zámečníků, elektrikářů, svářečů nebo elektroniků,“ říká Tomáš Brancuzský, personální ředitel. „Šikovní řemeslníci, ochotní cestovat, se uplatní i v zahraničí, kde poskytujeme servis tamním zákazníkům,“ dodal.

Autor: Michal Kolařík

26.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kim Čong-un a Donald Trump
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení