VYBERTE SI REGION

Kamiony budou hlídat na dálku

PRAHA - Zrekonstruované silnice II. a III. třídy, na jejichž opravu schválili zastupitelé Středočeského kraje miliardový úvěr, nemají být za pár měsíců znovu rozbrázděné kolejemi od přetížených kamionů.

13.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Čech

Představitelé kraje si kamiony chtějí pohlídat.

Nebudou však kupovat další mobilní soupravu pro jejich vážení. Provozovatele těžkých nákladních vozidel má ke kázni přimět unikátní technické zařízení, jež ve středních Čechách bude instalováno jako první na světě. Prozatím bez toho, že by za odhalené nedostatky dostávali řidiči příliš těžkých náklaďáků sankce.

Cílem je v první řadě prověřit, zda zařízení, dodané německou společností Robot Visual Systems, jež čeští inženýři propojili s počítači, bude v praxi fungovat přesně podle propočtů. To by mělo být zřejmé do půl roku.

Náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský a ředitel společnosti Czech Radar Milan Bednář podepsali smlouvu o zkušební instalaci měřičů, které dokáží zvážit jednotlivé nápravy kamionu, změřit jeho rychlost, v případě překročení povolených hodnot nafotit registrační značku provinilého vozidla i jeho řidiče, a to všechno i s časem průjezdu zaznamenat pro pozdější řešení.

„To vše bez nutnosti přítomnosti policie, bez potřeby vozidla zastavovat a odstavovat,“ chválí vicehejtman Vyšehradský, že zařízení dokáže kontrolovat vozidla v plné rychlosti. A díky zafrézování keramických senzorů do vozovky je ani nijak neomezí.

„Při jízdě šedesátikilometrovou rychlostí je řidič ani není schopen zaregistrovat,“ řekl Deníku ředitel Bednář.

Pro testování vyhlédli dopravní inženýři krajského úřadu počátek Břežanského údolí na frekventované silnici č. 101, kudy si hodně řidičů těžké nákladní přepravy zkracuje cestu z dálnice D1 na D5 nebo R4.

Měřiče, jimž nemá vadit ani zimní nečas, se tam mají objevit už v listopadu. Vyšehradský ovšem plánuje, že pokud se zařízení v půlročním zkušebním provozu osvědčí a získá potřebné certifikáty, vypsal by kraj výběrové řízení na osazení desítek takových měřidel na svém území.

„Například v Polabí, kde jsou silnice velmi zatíženy dopravou štěrkopísku a kameniva,“ podotkl vedoucí krajského odboru dopravy Josef Zobal.

13.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies