VYBERTE SI REGION

Call centra v Ostravě: populární nejsou, ale dávají práci

Ostrava - Všeobecná zdravotní pojišťovna otevřela v Ostravě call centrum pro klienty z celé republiky. Mnoho Ostravanů má ale tato centra, kterých neustále přibývá, za otravné a zbytečné instituce.

16.3.2015 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Neznámé číslo na displeji telefonu a pozitivně znějící hlas nabízející výhodné služby či balíčky. Takovou situaci pravidelně zažívá většina z nás.

„Nejhorší jsou ta centra, odkud vám pravidelně volají a nutí vám nějaké produkty, nebo ta, která dělají průzkum trhu a zdržují často nesmyslnými otázkami. Přijde mi to jako zbytečná služba, která lidi jen obtěžuje," svěřila se Deníku 37letá Helena Koutná z Ostravy-Poruby.

Call centra se podle náplně práce zaměstnanců dělí na aktivní a pasivní. Jedním z těch pasivních tedy lidi neobvolávajících call center má být nová ústředna Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) v Hrušovské ulici. „Chceme mít vzdělané a vyškolené operátory, aby mohli problém vyřešit oni, a nepřepojovat na další a další linky. Důležité je, že naše centrum nic nenabízí, ale lidé se na něj mohou obrátit a poradit se o službách či problémech, se kterými se v souvislosti s naší pojišťovnou potýkají. Zatím máme zkušební provoz s patnácti zaměstnanci, ale chceme jejich počet zvýšit až na čtyřicet," vysvětlil ředitel VZP Zdeněk Kabátek.

Nevděčná práce

Mezi aktivní call centra se v Ostravě řadí například O2 Telefonica, RWE, Vodafone či GE Money.

„V současnosti zaměstnává Centrum zákaznických služeb GE Money v Ostravě téměř osm set lidí. Náplní práce operátorů je aktivní a samostatná komunikace po telefonu se zákazníky GE Money, zpracování údajů a informací, ale i zhodnocení správnosti údajů ve smlouvách a řešení standardních i nestandardních situací," vysvětlila Milada Franek, mluvčí GE Money, jejíž ostravské call centrum pokrývá služby v celé republice.

Zaměstnání operátora v call centru je velmi psychicky náročné a často špatně finančně ohodnocené, proto dochází k vysoké fluktuaci operátorů. „V ostravském call centru jedné velké světové pobočky jsem vydržela jen tři měsíce. Nejhorší je, když je na vás vyvíjen tlak na prodej určitých produktů," popisuje Anna Lejsková.

Podle prodeje se odvíjí plat operátora. „Finanční základ je tady minimální. Snažíte se být na lidi slušný a milý a oni vás posílají… nechci říct kam. Ze všech mých kolegyň v kanceláři tam žádná déle než půl roku nevydržela," přiblížila nevděčnost tohoto povolání Anna Lejsková.

Vedle velkých call center se stovkami zaměstnanců vznikají v Ostravě i komorní varianty ústředny.

„Naše společnost je malé, téměř rodinné call centrum, k dnešku máme pět zaměstnanců na hlavní pracovní poměr a pět zaměstnanců na dohodu o provedení práce. U dohod o provedení práce může být fluktuace vyšší. Tuto práci mohou dělat osoby se zdravotním znevýhodněním, maminky na mateřské dovolené či studenti. Náplní práce našich operátorů je kontaktování klientů přes telefon a administrativa," uzavřela ředitelka call centra Happines v Ostravě-Vítkovicích Kristýna Pustková.

Klára Kohutová

Autor: Redakce

16.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies