VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Call centra v Ostravě: populární nejsou, ale dávají práci

Ostrava - Všeobecná zdravotní pojišťovna otevřela v Ostravě call centrum pro klienty z celé republiky. Mnoho Ostravanů má ale tato centra, kterých neustále přibývá, za otravné a zbytečné instituce.

16.3.2015 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Neznámé číslo na displeji telefonu a pozitivně znějící hlas nabízející výhodné služby či balíčky. Takovou situaci pravidelně zažívá většina z nás.

„Nejhorší jsou ta centra, odkud vám pravidelně volají a nutí vám nějaké produkty, nebo ta, která dělají průzkum trhu a zdržují často nesmyslnými otázkami. Přijde mi to jako zbytečná služba, která lidi jen obtěžuje," svěřila se Deníku 37letá Helena Koutná z Ostravy-Poruby.

Call centra se podle náplně práce zaměstnanců dělí na aktivní a pasivní. Jedním z těch pasivních tedy lidi neobvolávajících call center má být nová ústředna Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) v Hrušovské ulici. „Chceme mít vzdělané a vyškolené operátory, aby mohli problém vyřešit oni, a nepřepojovat na další a další linky. Důležité je, že naše centrum nic nenabízí, ale lidé se na něj mohou obrátit a poradit se o službách či problémech, se kterými se v souvislosti s naší pojišťovnou potýkají. Zatím máme zkušební provoz s patnácti zaměstnanci, ale chceme jejich počet zvýšit až na čtyřicet," vysvětlil ředitel VZP Zdeněk Kabátek.

Nevděčná práce

Mezi aktivní call centra se v Ostravě řadí například O2 Telefonica, RWE, Vodafone či GE Money.

„V současnosti zaměstnává Centrum zákaznických služeb GE Money v Ostravě téměř osm set lidí. Náplní práce operátorů je aktivní a samostatná komunikace po telefonu se zákazníky GE Money, zpracování údajů a informací, ale i zhodnocení správnosti údajů ve smlouvách a řešení standardních i nestandardních situací," vysvětlila Milada Franek, mluvčí GE Money, jejíž ostravské call centrum pokrývá služby v celé republice.

Zaměstnání operátora v call centru je velmi psychicky náročné a často špatně finančně ohodnocené, proto dochází k vysoké fluktuaci operátorů. „V ostravském call centru jedné velké světové pobočky jsem vydržela jen tři měsíce. Nejhorší je, když je na vás vyvíjen tlak na prodej určitých produktů," popisuje Anna Lejsková.

Podle prodeje se odvíjí plat operátora. „Finanční základ je tady minimální. Snažíte se být na lidi slušný a milý a oni vás posílají… nechci říct kam. Ze všech mých kolegyň v kanceláři tam žádná déle než půl roku nevydržela," přiblížila nevděčnost tohoto povolání Anna Lejsková.

Vedle velkých call center se stovkami zaměstnanců vznikají v Ostravě i komorní varianty ústředny.

„Naše společnost je malé, téměř rodinné call centrum, k dnešku máme pět zaměstnanců na hlavní pracovní poměr a pět zaměstnanců na dohodu o provedení práce. U dohod o provedení práce může být fluktuace vyšší. Tuto práci mohou dělat osoby se zdravotním znevýhodněním, maminky na mateřské dovolené či studenti. Náplní práce našich operátorů je kontaktování klientů přes telefon a administrativa," uzavřela ředitelka call centra Happines v Ostravě-Vítkovicích Kristýna Pustková.

Klára Kohutová

Autor: Redakce

16.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
19 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Mnohé děti se alkoholu nevyhýbají...
14

Strážníci pohlídají školáky. Dohlédnou na jejich bezpečí i na "žízeň"

Corbyn je na koni, žádá hlavu Mayové. Dočká se předčasných voleb?

Vůdce britské opozice Jeremy Corbyn přišel o víkendu s požadavkem na vypsání nových parlamentních voleb. Reagoval tak na nejnovější průzkumy veřejného mínění, podle nichž stávající britskou premiérku Theresu Mayovou poprvé předstihl.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies